Licencja na używanie znaku towarowego. Studium prawnoporównawcze
Stan prawny na 1.12.2007 r.
Książka to pierwsza polska monografia prezentująca licencjęna używanie znaku towarowego, instytucję prawacywilnego, która budzi szerokie zainteresowanie w nauceobcej, jak również odgrywa znaczącą rolę w praktyce, jakoże wiele zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami umówdotyczy upoważnienia do używania znaku towarowego.
Opracowanie obejmuje analizę tego narzędzia prawnegow świetle teorii prawa cywilnego, zawiera jednocześnieliczne przykłady orzecznictwa i szerokie odniesienie doustawodawstw państw obcych. Szeroko powoływana jestw pracy również doktryna polska i obca. Wszystko to pozwalana ukazanie genezy, rozwoju oraz możliwych formzastosowania licencji.
Praca stanowi interesującą pozycję zarówno dla praktyków,jak i teoretyków prawa. Rozważania teoretyczne podporządkowanezostały bowiem idei, według której teoria stanowi metodę rozwiązywania problemów praktycznych.
Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-1892-1
- ISBN druku: 978-83-7526-862-1
- Liczba stron: 324
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów str. 13 Akty prawne str. 13 Publikatory, czasopisma str. 13 Inne str. 15 Słowo wstępne str. 17 Część pierwsza Wprowadzenie do problematyki licencji na używanie znaku towarowego Rozdział I Zagadnienia ogólne i niektóre problemy terminologiczne str. 25 1. Uwagi ogólne str. 25 2. Pojęcie własności intelektualnej str. 28 3. Licencja przedmiotów własności intelektualnej str. 32 4. Znaczenie umów licencyjnych str. 34 Rozdział II Konstrukcja licencji str. 37 1. Charakter prawny znaku towarowego str. 37 1.1. Istota i funkcje str. 37 1.2. Pojęcie i ochrona prawna str. 39 2. Ogólne założenia licencji str. 44 2.1. Geneza str. 44 2.2. Istota i pojęcie str. 46 3. Wymogi dotyczące zawarcia licencji str. 51 3.1. Strony str. 51 3.2. Forma str. 53 3.3. Treść str. 55 3.4. Znaczenie wpisu do rejestru znaków towarowych str. 56 Rozdział III Klasyfikacja licencji i odgraniczenie od instytucji pokrewnych str. 58 1. Rodzaje licencji str. 58 1.1. Uwagi ogólne str. 58 1.2. Licencje niewyłączne i wyłączne str. 60 1.3. Licencje pełne i ograniczone str. 63 1.4. Licencje pasywne i aktywne str. 65 2. Odgraniczenie licencji od instytucji pokrewnych str. 66 2.1. Uwagi ogólne str. 66 2.2. Licencja a sublicencja str. 67 2.3. Licencja a umowa franchisingowa str. 70 2.4. Licencja a umowy o przeniesienie prawa ochronnego na znak towarowy str. 72 2.5. Licencja a użytkowanie str. 74 2.6. Licencja a najem i dzierżawa str. 78 Część druga Licencja na używanie znaku towarowego w wybranych systemach prawnych Rozdział I System prawny Unii Europejskiej str. 83 1. Uwagi ogólne str. 83 2. Dyrektywa o harmonizacji prawa znaków towarowych str. 85 3. Rozporządzenie o wspólnotowym znaku towarowym str. 92 Rozdział II System prawa niemieckiego str. 100 1. Uwagi ogólne str. 100 2. Umowy o korzystanie ze znaku towarowego str. 102 2.1. Dopuszczalność obrotu znakiem towarowym str. 102 2.2. Podstawy normatywne licencji str. 103 3. Prawa i obowiązki stron umowy licencyjnej str. 105 3.1. Prawa i obowiązki licencjodawcy str. 105 3.2. Prawa i obowiązki licencjobiorcy str. 108 4. Przesłanki ważności umowy licencyjnej str. 113 5. Naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy przez osobę trzecią a sytuacja prawna licencjobiorcy str. 115 6. Zakończenie stosunku licencyjnego str. 117 Rozdział III System prawa angielskiego str. 120 1. Uwagi ogólne str. 120 2. Umowy o korzystanie ze znaku towarowego str. 122 2.1. Dopuszczalność obrotu znakiem towarowym str. 122 2.2. Podstawy normatywne licencji str. 124 3. Prawa i obowiązki stron umowy licencyjnej str. 126 3.1. Prawa i obowiązki licencjodawcy str. 126 3.2. Prawa i obowiązki licencjobiorcy str. 130 4. Przesłanki ważności umowy licencyjnej str. 135 5. Naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy przez osobę trzecią a sytuacja prawna licencjobiorcy str. 137 6. Zakończenie stosunku licencyjnego str. 140 Rozdział IV Tendencje rozwoju ustawodawstwa str. 143 1. Uwagi ogólne str. 143 2. Wpływ aktów prawa międzynarodowego na prawo krajowe str. 144 3. Wpływ aktów prawa wspólnotowego na prawo krajowe str. 148 Część trzecia Licencja na używanie znaku towarowego w prawie polskim Rozdział I Ewolucja uregulowań str. 155 1. Uwagi ogólne str. 155 2. Okres międzywojenny str. 158 3. Ustawa o znakach towarowych z 1963 r. str. 160 4. Ustawa o znakach towarowych z 1985 r. str. 166 5. Obecna regulacja str. 173 6. Zagadnienia intertemporalne str. 174 Rozdział II Zawarcie licencji str. 180 1. Zasady i granice swobody kontraktowania str. 180 2. Tryb zawarcia str. 184 3. Wymogi formalne str. 190 3.1. Forma str. 190 3.2. Wpis do rejestru znaków towarowych str. 193 4. Problem jakości towarów wprowadzanych do obrotu przez licencjobiorcę str. 200 Rozdział III Pozycja prawna stron str. 207 1. Uwagi ogólne str. 207 2. Pozycja prawna licencjodawcy względem licencjobiorcy str. 210 2.1. Prawo do pobierania opłat licencyjnych i ich wysokość str. 210 2.2. Prawo dalszego używania znaku towarowego i udzielania dalszych licencji str. 215 2.3. Prawo kontroli działań licencjobiorcy str. 217 2.4. Prawo do żądania umieszczenia wzmianki o licencji str. 219 2.5. Obowiązek znoszenia używania znaku towarowego przez licencjobiorcę str. 221 2.6. Obowiązek utrzymania prawa do znaku towarowego str. 222 3. Pozycja prawna licencjobiorcy względem licencjodawcy str. 226 3.1. Prawo używania znaku towarowego str. 226 3.2. Obowiązek używania znaku towarowego str. 230 3.3. Prawo udzielania sublicencji str. 234 3.4. Obowiązek powiadomienia o działaniach osób trzecich naruszających prawo do znaku towarowego str. 237 3.5. Obowiązek nieagresji str. 238 4. Pozycja prawna stron względem osób trzecich str. 239 4.1. Wyłączność używania znaku towarowego str. 240 4.2. Dochodzenie roszczeń z tytułu naruszenia prawa do znaku towarowego str. 241 4.3. Następstwo prawne stron str. 254 Rozdział IV Zasady odpowiedzialności stron str. 261 1. Uwagi ogólne str. 261 2. Nawiązanie stosunku licencyjnego str. 262 3. Stosunek licencyjny str. 268 4. Ustanie stosunku licencyjnego str. 273 Rozdział V Kwalifikacja licencji str. 281 1. Uwagi ogólne str. 281 2. Charakter licencji str. 284 2.1. Przesłanki wyodrębnienia poszczególnych postaci czynności prawnych str. 284 2.2. Dotychczasowe próby zaszeregowania licencji str. 289 2.3. Licencja jako obciążenie prawa do znaku towarowego str. 300 2.4. Skutki licencji str. 304 Wnioski str. 309 Wykaz ważniejszej literatury str. 315