Literature, Music, Drama and Performance
Eseje zawarte w tomie omawiają różne aspekty związków między literaturą, muzyką,
teatrem i sztukami performatywnymi w osiemnasto- i dziewiętnastowiecznej Wielkiej Brytanii. Autorzy prezentują różne punkty widzenia i metodologie oraz możliwości krytycznej interpretacji omawianych tematów.
The essays in this volume explore various aspects of creative interconnections between literature, music,
theatre and performance in 18th and
19th-century Britain. The authors adopt diverse critical standpoints and methodologies, demonstrating numerous interpretative possibilities of the themes.
- Kategorie:
- Redakcja: Grażyna Bystydzieńska, Magdalena Pypeć
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-235-4088-5
- ISBN druku: 978-83-235-4080-9
- Liczba stron: 160
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
From the Editors 7 Part One: Literature and Music in the Long 18th and 19th Centuries Pierre Dubois Music and the Georgian Novel, or the Divorce of Adam and Eve 11 Maria Błaszkiewicz Handel’s Samson and the Art of Adaptation 29 Małgorzata Łuczyńska-Hołdys The Aeolian Harp and the Strain of Poetry – Musical Imagery in P.B. Shelley’s Selected Verse 45 Anna Krawczyk-Łaskarzewska Content, Syntax, Punctuation – the Uses of Music in The Old Nurse’s Story by Elizabeth Gaskell 57 Joanna Kokot Disharmonious Harmonies. Music as Theme in Charles Dickens’s The Mystery of Edwin Drood 67 Part Two: Interconnections — Literature/Theatre/ Drama/ Performance and Music in the Long 18th and 19th Centuries Jacek Mydla Horace Walpole’s The Mysterious Mother – a Gothic Oedipus? 83 Przemysław Uściński Spectacle of Pity: Hypocrisy and the Performance of Sentiment in Henry Mackenzie’s The Man of Feeling 103 Marek Błaszak Elements of Theatrical Performance and Sailors as Performers in Capt. Marryat’s Sea Novels 115 Andrzej Weseliński Let’s Dance a Gavotte, Mr. Frankenstein. Some Remarks on the Theatrical Adaptations of Mary Shelley’s Novel 129 Magdalena Pypeć The Theatrical Trope as a Narrative Device in Dickens’s The Mystery of Edwin Drood 143