Logistyka usług
Fenomen gwałtownego rozwoju usług w XXI w. pojawił się w gospodarce światowej równolegle z kreowaniem nowoczesnej logistyki w przedsiębiorstwach jako ogniwach międzynarodowego łańcucha dostaw. W książce przedstawiono, na podstawie najnowszych wyników badań empirycznych oraz w kontekście literatury przedmiotu, takie metody i techniki zarządzania logistycznego usługami, które warunkują uzyskanie przewagi konkurencji na rynkach globalnych.
Publikacja jest nowatorskim podejściem do międzynarodowej wymiany usług i przepływów gospodarczych. Szczególną wagę przypisano hybrydyzacji usług masowych specjalistycznych oraz centrów usług wspólnych, a także nowoczesnej infrastrukturze, niezbędnej do logistycznej obsługi usług. Książka przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów, jak i dla menedżerów w praktyce gospodarczej.
Książka może stanowić znaczącą pozycję w literaturze, wnosząc nowe elementy poznawcze i metodyczne zarówno do teorii, jak i do praktycznych wdrożeniowych aspektów logistyki. (…) Dzięki swoim walorom poznawczym, nawiązującym szeroko do najnowszych światowych trendów i standardów w dziedzinie globalizacji i internacjonalizacji usług związanych ściśle z rozwojem i globalizacją procesów logistycznych oraz wzrastającą rolą biznesu międzynarodowego zyska duży rezonans w nauce oraz przyczyni się do wzbogacenia i urealnienia internacjonalizacji procesu kształcenia akademickiego w polskich uczelniach. Podstawową grupę odbiorców powinni stanowić studenci kierunków ekonomicznych, zwłaszcza logistyki, a także zarządzania i ekonomii. Publikacja może również zainteresować praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za doskonalenie i sprawną realizację procesów logistycznych w sferze transportu, magazynowania, funkcjonowania sieci gospodarczych, obsługi klienta, produkcji, handlu zagranicznego.
Z recenzji prof. zw. dra hab. Piotra Blaika
prof. dr hab. Elżbieta Gołembska - kierownik Katedry Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
dr Zbigniew Bentyn - adiunkt w Katedrze Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
dr Marcin Gołembski - adiunkt w Katedrze Zarządzania i Analizy Zasobów Przedsiębiorstwa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-19104-7
- ISBN druku: 978-83-01-19093-4
- Liczba stron: 174
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 ROZDZIAŁ 1. Internacjonalizacja jako nowy paradygmat logistyki w usługach 9 1.1. Determinanty współczesnych zadań produkcji i dystrybucji usług 9 1.1.1. Wzrastająca rola internacjonalizacji działalności usługowej 11 1.1.2. Zwiększający się proces dywersyfikacji w produkcji usług 15 1.1.3. Gwałtowny wzrost popytu na e-usługi 18 1.2. Ważniejsze kryteria klasyfikacji usług 19 1.2.1. Świadczenia usług a ich cechy – kryterium pierwsze 19 1.2.2. Wielkość i zakres świadczenia usług – kryterium drugie 20 1.2.3. Międzynarodowa wymiana usług a międzynarodowa migracja czynników wytwórczych – kryterium trzecie 22 1.3. Znaczenie infrastruktury komunikacyjnej w świadczeniu usług 27 ROZDZIAŁ 2. Stopień hybrydyzacji usług 37 2.1. Atrybuty logistyczne usługi 37 2.1.1. Badania cech usług 41 2.2. Niematerialność usług i jej konsekwencje 46 2.2.1. Pomiar jakości usług 47 2.2.2. Transport w usługach 48 2.2.3. Magazynowanie w usługach 50 2.3. Elementy łańcucha wartości w procesie świadczenia usług 56 ROZDZIAŁ 3. Ewolucja logistycznej obsługi usług masowych 66 3.1. Rola logistyki w obsłudze usług masowych 66 3.2. Ocena działalności logistycznej w firmach świadczących usługi masowe, wyniki badań 76 3.3. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką w usługach 85 ROZDZIAŁ 4. Operacjonalizacja logistyczna usług specjalistycznych 93 4.1. Cele i zasady operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw 93 4.2. Wyniki badań operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw 101 4.3. Czynniki stymulujące i ograniczające operacjonalizację usług 113 4.3.1. Wyposażenie techniczne ułatwiające świadczenie usługi 114 4.3.2. Środowisko świadczenia usługi 118 ROZDZIAŁ 5. Centra Usług Wspólnych jako przykład internacjonalizacji działalności usługowej 123 5.1. Istota, rola i zadania CUW 123 5.1.1. Typy i rodzaje CUW 131 5.2. Przykłady funkcjonowania CUW – stan obecny, perspektywy, uwarunkowania 132 5.2.1. Rodzaje procesów realizowanych w CUW 137 5.3. Ważniejsze kierunki rozwoju CUW w nowoczesnej gospodarce 138 ROZDZIAŁ 6. Logistyczne podstawy modelowania usług w XXI wieku 140 6.1. Standaryzacja czy uniwersalizacja usług? 140 6.1.1. Zasoby i materiały wykorzystywane w procesie usługowym 144 6.1.2. Gospodarowanie zapasami 145 6.1.3. Dostępna infrastruktura logistyczna 148 6.1.4. Logistyczny system informacji 150 6.2. Zakres podmiotowy i przestrzenny modelowania usług 156 6.3. Ważniejsze zasady modelowania logistyki w usługach 161 Bibliografia 166 Spis rysunków i wykresów 170 Spis tabel 173