MENU

Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2013

  • Autor: Ilona Świątek-Barylska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe

Lojalność pracowników należy do zagadnień w znacznej mierze pozostających jeszcze poza obszarem współczesnej refleksji naukowej. Dotyczy to zwłaszcza opracowań w formie zwartej na temat jej istoty, genezy, ewolucji, mechanizmów, wymiarów i modeli. Przedstawiona monografia ma istotne znaczenie dla wypełnienia tej luki informacyjnej. Autorka charakteryzuje lojalność pracowników nie tylko jako ich zachowania i postawy, ale także odkrywa jej ścisłe powiązania z wartościami zatrudnionych jako uczestników organizacji. Ukazuje również oddziaływanie otoczenia organizacyjnego na lojalność pracowników współczesnych organizacji. Jak zmieniała się istota lojalności pracowniczej w pespektywie czasu? Jaki jest jej współczesny obraz w teorii i w praktyce? I wreszcie, w jakim kierunku będzie przekształcać się lojalność pracownicza w organizacjach przyszłości? – to podstawowe pytania, na które odpowiada Autorka w niniejszej publikacji. O wartości poznawczej monografii świadczą również badania empiryczne, które pozwoliły na zidentyfikowanie elementów współczesnej lojalności oraz zbudowanie modelu proponowanego do stosowania w przestrzeni organizacji. Usytuowanie rozważań o lojalności pracowników na gruncie dyskusji dotyczącej zasobów ludzkich organizacji stworzyło podstawy do przełamania, dominującego dotychczas w literaturze naukowej i badaniach empirycznych, podejścia do lojalności pracowniczej opartego na lojalności klientów. Oba ujęcia są bowiem odmienne, choć równie istotne dla organizacji funkcjonujących w konkurencyjnym otoczeniu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7

Rozdział 1. INTERPRETACJA POJĘCIA „LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW” NA GRUNCIE TEORETYCZNYM	19

1.1.	Istota lojalności pracowników – przegląd definicji	19
1.2.	Koncepcje opisu lojalności pracowników	26
1.2.1.	Lojalność pracowników jako postawa i zachowanie	27
1.2.2.	Lojalność pracowników jako relacja pracodawca–pracownik	34
1.2.3.	Bierność i aktywność zachowań jako przejawy lojalności pracowników	38
1.3.	Lojalność pracowników jako prawne zobowiązanie	42
1.3.1.	Odpowiedzialność odszkodowawcza pracowników	42
1.3.2.	Zakaz konkurencji jako podstawa lojalności pracowników	44

Rozdział 2. LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW W PRZESTRZENI ORGANIZACJI	47

2.1.	Adresaci lojalności pracowników	47
2.1.l. Lojalność wobec organizacji	47
2.1.2.	Lojalność wobec członków organizacji	54
2.1.3.	Lojalność wobec wartości	57
2.1.4.	Lojalność wobec zawodu	60
2.2.	Klasyfikacje lojalności pracowników	63
2.3.	Znaczenie  lojalności  pracowników  w  funkcjonowaniu  współczesnych organizacji	69
2.3.1.	Lojalność pracowników w nowym modelu biznesu	69
2.3.2.	Lojalność pracowników jako element systemu wartości organizacji 	75
2.3.3.	Lojalność jako charakterystyka zachowań pracowniczych	82

Rozdział 3. ŹRÓDŁA EWOLUCJI LOJALNOŚCI PRACOWNIKÓW	87

3.1.	Lojalność w zarysie historycznym	87
3.2.	Ewolucja charakteru relacji pracownik–organizacja	91
3.2.1.	Percepcja roli pracownika w organizacji	92
3.2.2.	Relacja cele pracownika – cele organizacji	98
3.2.3.	Kontrakt psychologiczny	100
3.2.4.	Realizacja funkcji personalnej	107
3.3.	Zmiany w funkcjonowaniu organizacji	113
3.3.1.	Globalizacja otoczenia współczesnych organizacji	113
3.3.2.	Kluczowa rola wiedzy w zarządzaniu organizacjami	116
3.3.3.	Elastyczność jako odpowiedź organizacji na wyzwania otoczenia	122
3.4.	Lojalność pracownicza a stabilność zatrudnienia w zmieniających się organizacjach	128
 
Rozdział 4. LOJALNOŚĆ  PRACOWNIKÓW  WSPÓŁCZESNYCH  ORGANIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 	143

4.1.	Metodyka badań własnych	143
4.2.	Wyniki badań lojalności pracowników – etap diagnostyczny	150
4.2.1.	Lojalność pracowników z perspektywy organizacji 	150
4.2.2.	Lojalność pracownicza z perspektywy zatrudnionych 	154
4.3.	Analiza lojalności pracowników – wyniki badań pogłębionych	158
4.3.1.	Charakter relacji pracowników z firmą 	158
4.3.2.	Aktywność zachowań jako charakterystyka współczesnej lojalności pracowniczej 	162
4.4.	Elementy lojalności pracowników współczesnych organizacji	171
4.4.1.	Zaangażowanie jako składowa modelu lojalności pracowników 	173
4.4.2.	Identyfikacja z firmą jako składowa modelu lojalności pracowniczej 	177
4.4.3.	Uczciwość jako składowa modelu lojalności 	180
4.4.4.	Uczestnictwo w organizacji jako składowa modelu lojalności pracowników 	184
4.5.	Tolerancja niepewności a znaczenie składowych modelu lojalności pracowników	188

Rozdział 5. LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW W XXI WIEKU 	193

5.1.	Koncepcja modelu lojalności pracowników współczesnych organizacji 	193
5.2.	Model lojalności a cechy społeczno-demograficzne pracowników 	201
5.3.	Zastosowanie modelu lojalności pracowników współczesnych organizacji w praktyce gospodarczej 	203
5.4.	Kierunki zmian lojalności pracowników 	209

ZAKOŃCZENIE 	219
ZAŁĄCZNIKI 	223
LITERATURA 	265
SPIS RYSUNKÓW I TABEL 	281
OD REDAKCJI 	285
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

23,40 zł
26,00 zł

Racjonalność a bezpieczeństwo organizacji tom 2.

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym, bezpieczeństwo staje się coraz wyraźniej odczuwaną potrzebą, a zarazem coraz bardziej cenioną wartością, nierzadko zaś celem samym w sobie. Dlatego też zainteresowanie bezpieczeństwem wzrasta. Nie dotyczy ono tylko ludzi...
15,75 zł
21,00 zł

System polityczny współczesnych Włoch. Dynamika zmian

Prezentowana publikacja przybliża system polityczny Włoch od początku lat 90. XX wieku do chwili obecnej. Towarzysząca mu dynamika zmian czynią opisywany okres niezwykle ciekawym w obszarze badań politologicznych, ale też historycznych, socjologicznych...
141,96 zł
169,00 zł

Prawa społeczne pracowników a prawa pracodawców-przedsiębiorców na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej

Celem monografii jest ukazanie relacji jakie zachodzą pomiędzy ochroną praw społecznych pracowników a realizacją swobody przedsiębiorczości i swobody świadczenia usług przez ich pracodawców. Relacje te niejednokrotnie, aczkolwiek nie zaws...
37,26 zł
41,40 zł

Społem 1906-1939 idea ludzie organizacja Tom 1 i .2

TOM 1To pierwsza na polskim rynku wydawniczym współczesna publikacja poświęcona Związkowi Spółdzielni Spożywców Rzeczypospolitej Polskiej „Społem”. Książka wszechstronnie ukazuje Związek jako ruch społeczny, demok...
99,00 zł
110,00 zł

Jednostki sektora samorządowego. Organizacja, rachunkowość i sprawozdawczość

W publikacji poddano analizie m.in. zagadnienia: organizacji jednostek sektora samorządowego, gospodarki komunalnej, rachunkowości, gospodarki środkami trwałymi, odsetek, a także kwestie finansów charakterystycznych dla jednostek sektora publicz...
114,30 zł
127,00 zł

Rachunkowość i podatki w organizacjach pozarządowych

Publikacja omawia problematykę zakładania i funkcjonowania organizacji pozarządowych (fundacji, stowarzyszeń), w tym organizacji o statusie pożytku publicznego, a także prowadzenia rachunkowości oraz zasad rozliczania ich obciążeń podatkowych. W...
18,90 zł
27,00 zł

Polski model organizacji typu think tank

Temat podjęty w tej publikacji zwraca uwagę oryginalnością i aktualnością. Piotr Zbieranek zestawia teoretyczne podejście do modelu organizacyjnego think tanku z praktycznym wymiarem tego zjawiska. Tworzy konstrukcję interdyscyplinarną, łączącą element...
81,75 zł
109,00 zł

Anatomia układu ruchu z elementami diagnostyki reumatologicznej. Kompendium

Podręcznik został przygotowany przez reumatologa i ortopedę – specjalistów rehabilitacji medycznej oraz fizjoterapeutę. Składa się z dwóch obszernych rozdziałów. W pierwszym przedstawiono wiadomości opisowe i czyn...
23,40 zł
26,00 zł

Elementy prawa

Podręcznik przeznaczony jest do nauczania w technikach i szkołach policealnych w zawodach: technik ekonomista, technik handlowiec i technik rachunkowości. Autorzy w zrozumiały sposób przedstawili ogólne pojęcia prawne, prawo cywilne (rzec...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!