MENU
Produkt pochodzący ze zwrotów, może być uszkodzony. Oferta ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji wszystkich zamówień.

Magazyn Miasta 3 (15) /2016 - Outlet

(Miękka)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Magazyn Miasta 3 (15) /2016 - Outlet

Zdrowie psychiczne… Kiedy szykowaliśmy ten numer „Magazynu Miasta” i opowiadałam o nim niektórym znajomym, część z nich reagowała zdziwieniem. „Opiszecie szpitale psychiatryczne?”, „…związek z miastami?”, „Mocny temat” – mówili. Wspominali, żebyśmy pamiętali o neurobiologii. Ktoś pomyślał o zdrowiu erotycznym. Jako „Magazyn Miasta” poruszaliśmy też ten temat w czasie debat, w których braliśmy udział w trakcie pracy nad numerem. Pomysł na wydanie, które trzymacie w ręku, budził m.in. pełne niepokoju skojarzenia z biopolityką. A zdrowie psychiczne dotyka przecież bardzo szerokiego spektrum tematów – ma duży związek z miejskim ruchem, relacjami międzyludzkimi, projektowaniem budynków, przestrzeni i programowaniem polityki miejskiej. I choć w świecie stawiającym na wydajność, elastyczność i niezależność nie wszyscy chętnie rozmawiamy o naszych mniejszych i większych problemach sychicznych i krótszych i dłuższych momentach, w których nie czujemy się ze sobą dobrze, postanowiliśmy się z nimi oswoić.

Piętnasty numer „Magazynu Miasta” powstawał późną jesienią – byliśmy zmęczeni. Działo się wiele trudnych i pięknych rzeczy. Śnieg zaczął padać, autorzy spóźniali się z tekstami, a niektórzy z nas walczyli z poczuciem samotności i zimowymi problemami ze snem. Wraz z szykowaniem treści tego wydania zaczynaliśmy rozumieć też nowe zjawiska, które wzmagają nasze zimowe zmęczenie i półroczną, roczną czy wieloletnią tęsknotę za urlopem w górach albo w lesie. Stres, chaos, hałas, nieustanne wyzwania, pośpiech, światło i jego brak, uzależnienia od różnych rzeczy, traumy miejskie, mniej ruchu i spotkań niż w lecie, tak daleko do parku, a mokro…

Oswajaliśmy ten temat stopniowo, by móc zacząć oswajać go też w rodzimej debacie o rozwoju miejskim. Kilka lat temu polskim ruchom miejskim, składającym się z tysięcy ludzi działających w różnych częściach kraju, udało się przekształcić część narracji związanej z potrzebami naszych miast – z tej stawiającej na rozwój gospodarczy i PKB na dyskusje wokół jakości życia mieszkańców. Ale czym ona jest? Czy jest to stan naszego codziennego samopoczucia w miastach? A może powinniśmy zadbać po prostu o to, aby mieszkańcy dobrze spali i mogli realizować swoje podstawowe potrzeby i potencjał? Tylko co to znaczy: czuć się dobrze w mieście? Być zdrowym? Światowa Organizacja Zdrowia definiuje pojęcie „zdrowia” jako stan łączący wysoki poziom dobrostanu psychicznego, fizycznego i społecznego – nie jest to brak chorób. WHO ustaliła, że stan ten wynika z czynników społecznych, ekonomicznych i ze środowiska fizycznego, w którym żyjemy, oraz z indywidualnych kwestii charakterologicznych. Historia projektowania pełna jest przy tym relacji między samopoczuciem i przestrzenią, na poziomie refleksji i praktyki. Charakter miast odgrywa więc dużą rolę w kształtowaniu samopoczucia i stanu zdrowia psychicznego ich mieszkańców. A w związku z tym też ich zdolności do samorealizacji.

Pomyśleliśmy więc, że weźmiemy nasze zimowe samopoczucie na warsztat i spojrzymy na nie z nowej perspektywy. Przyjrzymy się najnowszym światowym badaniom z dziedziny psychiatrii, neurologii, geografii społecznej i antropologii medycznej, a także działaniom polityków miejskich stawiających na zdrowie psychiczne mieszkańców. Piętnasty numer „Magazynu Miasta” poświęciliśmy więc zdrowiu psychicznemu. Porozmawiajmy o nim. Dobrze nam to zrobi…tym bardziej, że według prof. Filipa Rybakowskiego, konsultanta krajowego w dziedzinie psychiatrii, 7,5 mln Polaków co roku odczuwa różne zaburzenia psychiczne. W przygotowanym w tym roku przez badaczy ze Stanowego Uniwersytetu w Michigan zestawieniu 63 krajów pod kątem poziomu empatii, które uwzględnia też poziom zadowolenia z życia, zajmujemy przy tym jedno z ostatnich miejsc – obok Litwy, Estonii, Wenezueli i Bułgarii. Jest więc nad czym pracować.

Zdrowych psychicznie Świąt i dobrego Nowego Roku od nas wszystkich!

Marta Żakowska, redaktorka naczelna

  • Kategorie:
    1. Książki
  • Język wydania: polski
  • ISSN: 22996745
  • EAN: 977229967406415
  • Liczba stron: 130
  • Wymiary: 21.0x29.0cm
  • Waga: 0.42kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

WAŻNE INFORMACJE:
1. Oferta produktów z Outletu jest ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji zamówień.
2. Produkty sprzedawane jako Outlet pochodzą ze zwrotów.
3. Oferowane produkty mogą mieć w niewielkim stopniu przytarte okładki, zagięcia, zbite rogi, wgniecenia, zadrapania lub zabrudzenia.
4. Boxy i zestawy mogą być rozkompletowane, np. pozbawione CD.
5. Towary outletowe mogą mieć również rozdarte opakowania, brak folii ochronnej, a w zabawkach i grach może brakować części elementów (np. figurek, żetonów itd).
6. Produkty ze znaczkiem Outlet nie podlegają wymianie na produkty pełnowartościowe.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!