Marka korporacyjna a marka pracodawcy w obliczu zmian na rynku pracy
Na współczesnym rynku pracy zachodzą intensywne zmiany o charakterze społecznym, demograficznym, organizacyjnym czy technologicznym związane ze starzeniem się społeczeństwa, zmianami pokoleniowymi, wpływem automatyzacji na pracę czy trudnościami z pozyskaniem i utrzymaniem pracowników. Stanowią one tło dla stosunkowo nowej i coraz bardziej popularnej koncepcji budowania marki pracodawcy (employer branding), podrzędnej wobec marki korporacyjnej. Prezentowana publikacja stanowi próbę połączenia perspektywy budowania marki korporacyjnej i marki pracodawcy w obliczu dynamicznych przekształceń na rynku pracy. Celem autorki jest identyfikacja związku między marką korporacyjną a marką pracodawcy oraz występujących między nimi zależności.
Książka składa się z części teoretycznej i empirycznej. W rozdziałach teoretycznych ukazano obecną sytuację na polskim rynku pracy, koncepcję budowania marki pracodawcy, ideę silnej marki i relacje pomiędzy marką korporacyjną a innymi markami. Rozdział empiryczny zawiera opis metodyki oraz rezultatów badania przeprowadzonego w wybranych organizacjach, propozycję modelu spójności marki korporacyjnej i marki pracodawcy, jak również rekomendacje dla organizacji dotyczące jego wdrażania.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8220-009-6
- ISBN druku: 978-83-8220-008-9
- Liczba stron: 196
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 Rozdział 1. Employer branding w kontekście zmian na rynku pracy 13 1.1. Bieżąca sytuacja na rynku pracy 13 1.2. Zmiany społeczno-demograficzne 16 1.3. Zmiany organizacyjno-technologiczne 19 1.4. Geneza employer brandingu 22 1.5. Istota i proces employer brandingu – analiza wielowymiarowa 25 1.6. Marka pracodawcy z perspektywy organizacji – modele zarządzania employer brandingu 33 Rozdział 2. Marka produktu i marka korporacyjna – analiza współzależności 41 2.1. Różnorodność pojęcia oraz charakterystyka marki 41 2.2. Rozróżnienie i relacje pomiędzy marką produktu a marką korporacyjną 54 2.3. Wizerunek, tożsamość, reputacja a osobowość marki jako elementy ją definiujące 59 Rozdział 3. Relacje pomiędzy marką korporacyjną a marką pracodawcy na podstawie badań własnych 77 3.1. Konstrukt intelektualny i metodyka badania 77 3.2. Spójność pomiędzy komunikowanymi wartościami marki korporacyjnej i marki pracodawcy badanych organizacji 83 3.3. Spójność pomiędzy percypowanymi wartościami marki korporacyjnej i marki pracodawcy badanych organizacji 86 3.4. Spójność pomiędzy komunikowanymi i percypowanymi wartościami marki korporacyjnej badanych organizacji 96 3.5. Spójność pomiędzy komunikowanymi i percypowanymi wartościami marki pracodawcy badanych organizacji 112 3.6. Weryfikacja hipotez badawczych 128 3.7. Model spójności marki korporacyjnej i marki pracodawcy 134 3.8. Wnioski końcowe i kierunki przyszłych badań 137 Zakończenie 139 Bibliografia 145 Załączniki 155 Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu dla firm – marka korporacyjna 155 Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu dla firm – marka pracodawcy 158 Załącznik 3. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 1, wersja A 160 Załącznik 4. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 1, wersja B 164 Załącznik 5. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 2, wersja A 168 Załącznik 6. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 2, wersja B 172 Załącznik 7. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 3, wersja A 176 Załącznik 8. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 3, wersja B 180 Załącznik 9. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 4, wersja A 184 Załącznik 10. Kwestionariusz ankiety dla respondentów – Organizacja 4, wersja B 188 Spis tabel 193 Spis rysunków 196