MENU

Market analysis

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2006

  • Autor: Maciej Mitręga

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 1,00 zł
0,86
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Market analysis

The present textbook came into existence mostly as theoretical and methodical guide in the range of complex and extensive subject matter of the market analysis. The author concentrated on the research projects based on secondary sources of information. They are commonly used in practice (also by small firms), because as a rule they are a lot cheaper than the field research. Consequently, the problems of using primary sources of information remained in the book limited only to pointing main methods. The textbook consists of five chapters. Every chapter comprises the short introduction to problems being reviewed. Discussion problems and numerical exercises can be found at the end of each chapter. Numerous cases of analytic activities are included in chapters. Some of these examples are based on the computer software available at most business schools or accessible free via Internet.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
PREFACE	9

Chapter 1
MARKET AS AN OBJECT OF ANALYSIS	13
1. Definition and structure of market	14
2. Market mechanism and equilibrium	18
3. Types of market	20
4. Determinants influencing markets	22
Discussion problems and exercises	24

Chapter 2
PROCEDURE AND INFORMATION SOURCES IN MARKET ANALYSIS	26
1. Market analysis versus marketing research	27
2. Decision-making process of market subjects	28
3. Objectives and process of market analysis	30
4. Sources of market information	32
5. Secondary sources of information  review	35
6. Obstacles in the analysis of the foreign markets using secondary information sources	38
7. Selected methods of gathering information from primary sources	40
8. Data preparation	42
Discussion problems and exercises	43

Chapter 3
DIAGNOSIS OF MARKET	45
1. Content analysis	46
2. Simple description of quantitative data	47
3. Market potential	49
4. Elasticity of demand	52
5. Market share analysis	58
6. Strategic group map	61
7. Analysis of distribution intensity	66
8. Analysis of advertising intensity	70
Discussion problems and exercises	72

Chapter 4
PROGNOSIS OF MARKET	75
1. Trend projection models	76
2. Qualitative methods of market development analysis	90
Discussion problems and exercises	92

Chapter 5
SPATIAL ANALYSIS OF MARKET	94
1. Procedure of the spatial analysis	95
2. Intensity indexes’ method	96
3. Feature standardizing method (point method)	97
4. Taxonomic methods	100
4.1. Method of absolute average differences and Tchekanovski’s diagram	102
4.2. Method of the relative differences	106
4.3. Method of square of differences	107
4.4. The Wrocław taxonomy (spanning tree) method	113
5. Reilly’s law of retail gravitation	117
6. Gini coefficient and Lorenz curve	119
Discussion problems and exercises	122

REFERENCES	125
LIST OF EXAMPLES	127
LIST OF FIGURES	128
LIST OF TABLES	129
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł
24,90 zł

The Postmaster of Market Deignton

This early work from the „prince of storytellers” E. Phillips Oppenheim published as a novel in 1897. Mr. Norman Scott is a young, hardworking, distinguished physician with a busy practice in London. He is called to visit a patient, Mr. Hum...
3,20 zł
4,26 zł

Financial market instruments in case studies. Chapter 2. Mortgage Financial Instruments in European Countries – Anna Szelągowska

Rynek finansowy jest trzonem gospodarki i wywiera ogromny wpływ na jej poszczególne branże, pozwalając jej dzięki temu właściwie funkcjonować. Odbywa się to dzięki różnorodnym instrumentom finansowym, które tworzone są specjalnie p...
74,25 zł
99,00 zł

Keeping the cash flowing. The principles and practice of modern trade credit management in Poland's market economy

This book explores an important but often neglected aspect of a firm's finances: trade credit management (TCM). When firms offering credit to each other so purchases can be made on open account it is a vital source of business-to-business credit flows....
45,58 zł
53,00 zł

New Media in higher education market

The general mission of this book is to help academicians and administration staff from higher education institutions to create new approach to use new technologies and media in teaching processes as well for internal and external communication. The tar...
11,18 zł
13,00 zł

Modeling of complex data sets and risk analysis

This monograph is the result of research conducted by employees and doctoral students at the Department of Demography and Economics Statistics. The subject of research, according to the title, focuses on modeling of complex data sets and risk analysis....
76,50 zł
85,00 zł

Market economy in Poland. A history

In countries with a tradition of more than one hundred years of a free market economy, both public opinion and the economic policy of subsequent governments focus on pragmatic continuity. Changes or corrections are reduced to the necessary minimu...
23,63 zł
26,25 zł

The Seasonal Color Analysis

The color analysis presented in this book is very simple and logical. It is based on the four seasons of the year. This system is compatible with the rules and creations of nature that we all know. Thanks to the discovery of your color palette, it is p...
3,20 zł
4,26 zł

Financial market instruments in case studies. Chapter 3. Foreign Exchange Forward as an OTC Derivatives Market Instrument – Iwona Piekunko-Mantiuk

Rynek finansowy jest trzonem gospodarki i wywiera ogromny wpływ na jej poszczególne branże, pozwalając jej dzięki temu właściwie funkcjonować. Odbywa się to dzięki różnorodnym instrumentom finansowym, które tworzone są specjalnie p...
3,20 zł
4,26 zł

Financial market instruments in case studies. Chapter 1. Principles of the Law on the Capital Market in the European Union and in Poland – Justyna Maliszewska-Nienartowicz

Rynek finansowy jest trzonem gospodarki i wywiera ogromny wpływ na jej poszczególne branże, pozwalając jej dzięki temu właściwie funkcjonować. Odbywa się to dzięki różnorodnym instrumentom finansowym, które tworzone są specjalnie p...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!