Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów
Publikacja prezentuje wielostronne i bardzo różnorodne podejście do marketingu akademickiego w kontekście współpracy z władzami miast i regionów polskich oraz zagranicznych. Przyjęta formuła tego opracowania opiera się na indywidualnym podejściu każdego z Autorów do szeroko rozumianej problematyki marketingu akademickiego oraz do roli uniwersytetów w rozwoju oraz w promocji miast i regionów. Przyjęta perspektywa jest dla każdego z Autorów bardzo silnie powiązana z jego wcześniejszymi doświadczeniami badawczymi, jak również z doświadczeniami marketingowymi związanymi z realizacją pewnych projektów przez uniwersytety lub na rzecz uniwersytetów. Dotyczy to zarówno zespołu hiszpańskiego z Granady, jak również polskich doświadczeń. Głównym celem publikacji jest zarówno dokonanie bilansu dotychczasowych doświadczeń we wdrażaniu szeroko rozumianych koncepcji marketingu akademickiego, jak również spojrzenie na ten problem z perspektywy różnych podmiotów oraz różnych regionów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-501-0
- Liczba stron: 178
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 Część I. Widziane przez polskich Autorów 13 Tomasz Domański (Uniwersytet Łódzki) Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów — nowe wyzwania strategiczne 15 Wprowadzenie 15 1. Marketing akademicki w poszukiwaniu swojej tożsamości 16 1.1. Różne podejścia do segmentacji rynku 17 1.2. Grupy docelowe w ujęciu lokalnym 17 1.3. Grupy docelowe w ujęciu regionalnym 19 1.4. Grupy docelowe w ujęciu krajowym 20 1.5. Grupy docelowe w ujęciu międzynarodowym 20 2. Marketing terytorialny w poszukiwaniu nowych kierunków rozwoju 21 2.1. Uniwersytet jako partner miasta i regionu w procesie jego rozwoju 22 2.2. Uniwersytet jako dostarczyciel profesjonalnych kadr 22 2.3. Uniwersytet jako nośnik innowacji ważnych dla miast i regionu 23 2.4. Uniwersytet jako niezależny doradca i obiektywny recenzent 23 3. Marketing partnerski w relacji uniwersytetów z władzami miast i regionów 24 3.1. Postrzeganie regionów i miast przez pryzmat uniwersytetów 24 3.2. Uczelnie wyższe jako element przewagi konkurencyjnej miast i regionów 24 3.3. Uczelnie wyższe jako element strategii pozycjonowania miast i regionu 24 4. Fundusze europejskie jako platforma do budowania współpracy 25 4.1. Fundusze i programy europejskie jako stymulator relacji partnerskich 25 4.2. Programy europejskie jako stymulator wspólnych strategii i nowego myślenia strategicznego 26 5. Wspólne strategie komunikacji marketingowej 27 5.1. Wspólne cele strategiczne 27 5.2. Wspólne zespoły interdyscyplinarne 27 5.3. Wspólna strategia komunikacji marketingowej 28 6. Konflikty między polityką a wspólnymi celami strategicznymi 28 6.1. Doraźność działań politycznych 28 6.2. Prymat polityki nad celami wspólnymi 29 Podsumowanie 29 Magdalena Sobocińska (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu) Rola szkół wyższych w rozwoju społeczno-gospodarczym oraz kształtowaniu wizerunku Wrocławia i Dolnego Śląska 33 Wprowadzenie 33 1. Wpływ szkół wyższych na rozwój regionów w dobie gospodarki opartej na wiedzy 34 2. Dbałość o jakość kształcenia oraz długookresowa współpraca szkół wyższych z podmiotami otoczenia czynnikami rozwoju Dolnego Śląska i kształtowania wizerunku Wrocławia jako miasta akademickiego 37 3. Wybrane działania służące kształtowaniu pozytywnego wizerunku szkół wyższych oraz Wrocławia i Dolnego Śląska 41 4. Istota projektu „Teraz Wrocław” 42 5. Wyzwania stojące przed szkolnictwem wyższym na Dolnym Śląsku z perspektywy rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i regionu 44 Podsumowanie 47 Anna Marszałek (Uniwersytet Jagielloński) Potencjał naukowo-badawczy uczelni i jego rola w regionie uczącym się (na przykładzie Małopolski) 51 Wprowadzenie 51 1. Region uczący się jako determinanta funkcjonowania gospodarki opartej na wiedzy (GOW) 52 2. Rola instytucji edukacyjnych w tworzeniu potencjału regionów uczących się 55 3. Miejsce Krakowa — regionalnego ideopolis — w procesie budowania obszaru metropolitarnego 58 Zakończenie 67 Paweł Bryła (Uniwersytet Łódzki) Rola programu Erasmus w marketingu akademickim 71 Wprowadzenie 71 1. Podstawowe zasady funkcjonowania programu Erasmus 72 2. Wybrane dane statystyczne dotyczące realizacji programu Erasmus ze szczególnym uwzględnieniem polskiego udziału 77 3. Wybrane działania promujące polskie uczelnie za granicą 81 4. Wyniki badań studentów przyjeżdżających na studia Erasmusa do Polski 82 5. Wyniki badania studentów WSMiP UŁ wyjeżdżających na studia Erasmusa 84 Uwagi końcowe 93 Małgorzata Karpińska-Krakowiak (Uniwersytet Łódzki) Festiwale jako środek kształtowania wizerunku miasta wśród studentów — wstępne propozycje badawcze 97 1. Wydarzenia jako nośnik i narzędzie do tworzenia wyobrażeń o mieście 98 2. Wizerunek miasta — komponenty, mechanizmy, transfer 101 3. Budowanie wizerunku miasta wśród studentów poprzez festiwale — propozycje badawcze 103 Część II. Oczami Autorów z zagranicy 109 Victoria Galán-Muros, Salvador Del Barrio-García, Teodoro Luque-Martínez (University of Granada, Spain) An overview of the concept of marketing orientation in the higher education sector 111 Introduction 111 1. Marketing orientation in the higher education sector 112 2. The demand-side: who should be satisfied and how? 115 2.1. Who are the targets? 115 2.2. What is demanded and expectated of a university? 116 2.3. How to identify expectations and demands? 117 3. The supply-side: an obstacle course 118 3.1. Main problems 118 3.2. How to increase the value offered? 119 4. Consequences of the marketing orientation approach 120 4.1. Stakeholders’ responses 120 4.2. Social consequences 122 Conclusions 123 Teodoro Luque-Martínez (University of Granada, Spain) University and Development: A Shared Commitment 131 Introduction 131 1. Missions of the University 132 2. University and value-generation 134 3. Driving Universities forward: proposed model 135 Final reflections 142 Antonella Zucchella (University of Pavia, Italy) Universities and territorial development 147 Introduction 147 1. Universities and local/urban milieu 148 2. Models of University 149 3. The University of Pavia case study 151 Conclusions 153 Miguel A. Otero Simón (University of Santiago de Compostela, Spain), Vicente López López (University of Santiago de Compostela, Spain), Susana Iglesias Antelo (University of La Coruña, Spain), Araceli Otero Sánchez (University of Santiago de Compostela, Spain) Market Orientation: the Impact of Mascomex on the Internationalization of the Galician Economy 157 1. University education and labour market 157 2. Market orientation in universities: the Spanish case 158 3. Master in foreign trade management 163 4. Analysis of the impact of Mascomex on the internationalization of the Gallecian economy 165 Conclusions 170 Zakończenie 175