Marketing międzywyborczy w teorii i praktyce. Przypadek Platformy Obywatelskiej
„Książka recenzowana stanowi ważny i interesujący dla nauk o polityce temat badawczy. Przedmiotem rozważań Autorka uczyniła problematykę poświęconą marketingowi politycznemu, a szczegółowiej ujmując – marketingowym działaniom w okresach między kolejnymi elekcjami […] Należy stwierdzić, że w recenzowanym opracowaniu Autorka potrafiła, co jest trudne i wymaga już dojrzałości intelektualnej, ukazać złożone uwarunkowania politycznego manipulowania marketingowego, sformułować frapujące pytania badawcze, a co ważniejsze – przedstawić własny punkt widzenia złożonego obrazu wykreowanej wizerunkowo rzeczywistości […] Przedłożona do recenzji przedmiotowa publikacja powinna ujrzeć »światło dzienne«, i to jak najszybciej, a szczególnie z racji, że tego typu tematyka należy jeszcze wciąż na polskim rynku wydawniczym do rzadkości. Ten niedosyt powoduje bezsprzecznie, że książka ta znajdzie wielu Czytelników, i w moim przekonaniu jest ona wysoce oczekiwaną pozycją. Ma walor nie tylko stricte teoriopoznawczy, ale też została »umocowana« w ramach polskiej »inżynierii społecznej« (tzw. case study)”. Z recenzji dr. hab. Roberta Wiszniowskiego
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-2898-4
- Liczba stron: 312
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / 7 Rozdział I Komunikowanie polityczne – istota procesu / 15 1.1. Uwagi wstępne / 15 1.2. Komunikowanie polityczne – pojęcie / 19 1.3. Marketing polityczny jako forma komunikowania politycznego / 27 1.4. Ewolucja komunikowania politycznego / 33 1.5. Media w komunikowaniu politycznym / 48 1.6. Uwagi końcowe / 62 Rozdział II Profesjonalizacja komunikowania politycznego / 63 2.1. Uwagi wstępne / 63 2.2. Profesjonalizacja – problemy definicyjne / 64 2.3. Amerykanizacja a profesjonalizacja / 78 2.4. Konsulting polityczny a profesjonalizacja / 85 2.5. Konsekwencje profesjonalizacji komunikowania politycznego / 104 2.6. Uwagi końcowe / 126 Rozdział III Marketing międzywyborczy – analizy teoretyczne / 129 3.1. Uwagi wstępne / 129 3.2. Marketing międzywyborczy – pojęcie i główne założenia / 132 3.3. Marketing międzywyborczy a public relations i spin doctoring / 153 3.4. Internet w marketingu międzywyborczym / 164 3.5. Uwagi końcowe / 180 Rozdział IV Profesjonalizacja komunikowania politycznego i marketing międzywyborczy w działaniach Platformy Obywatelskiej / 183 4.1. Uwagi wstępne / 183 4.2. Platforma Obywatelska na polskiej scenie politycznej – bilans dziesięciu lat funkcjonowania / 185 4.3. Platforma Obywatelska w procesie profesjonalizacji komunikowania politycznego / 202 4.4. Uwagi końcowe / 254 Zakończenie. Marketing międzywyborczy. Rzeczywistość czy fikcja? / 263 Spis tabel, schematów, rycin, wykresów / 273 Aneks / 277 Kalendarium Platformy Obywatelskiej 2001–2010 / 279 Bibliografia / 283 Indeks nazwisk / 309