Marketing na rynku międzynarodowym
W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z działalnością marketingową na rynku międzynarodowym.
Autor wyjaśnia:
w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe rynków
zagranicznych,
jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność,
jakimi kryteriami powinny kierować się firmy przy wyborze formy
działalności,
jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych,
na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej,
jak należy zorganizować komórką marketingową przedsiębiorstwa, która nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego.
Opisane w książce strategie ekspansji na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, marketingu i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz dla menedżerów przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5391-5
- ISBN druku: 978-83-264-4084-7
- EAN: 9788326453915
- Liczba stron: 308
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorze str. 9 Wstęp str. 11 1. Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego str. 13 Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw str. 13 Pojęcie marketingu międzynarodowego i jego elementy str. 19 2. Badania marketingowe rynku międzynarodowego str. 24 Pojęcie i specyfika badań str. 24 Rodzaje badań str. 27 Źródła informacji i metody badań str. 40 3. Etapy strategii na rynku międzynarodowym str. 50 Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa str. 50 Ocena i selekcja rynków zagranicznych str. 56 Określenie celów działania na rynku zagranicznym str. 56 Ustalenie sposobów wejścia na rynek zagraniczny str. 57 Ustalenie działań funkcjonalnych przedsiębiorstwa str. 58 Koordynacja działań str. 62 Realizacja strategii i kontrola str. 63 4. Wejście przedsiębiorstwa na wybrane rynki zagraniczne str. 65 Ocena i selekcja rynków zagranicznych str. 65 Formy wejścia str. 73 5. Charakterystyka form działania przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym str. 79 Działania eksportowe str. 79 Handel wymienny str. 86 Wybrane rodzaje ryzyka transakcji eksportowych i sposoby jego ograniczania str. 89 Działania kooperacyjne bez zaangażowania kapitału str. 91 Działania kooperacyjne z zaangażowaniem kapitału str. 95 Inwestycje bezpośrednie str. 101 6. Strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym str. 106 Strategie marketingowe str. 106 Pozostałe strategie funkcjonalne str. 115 7. Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym i jej elementy str. 120 Polityka produktu str. 121 Polityka cenowa str. 139 Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym str. 165 Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym i jej elementy str. 183 8. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym str. 204 Podział organizacyjnych struktur marketingu str. 205 9. Strategie ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne. Studia przypadków str. 215 Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne str. 215 Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw str. 217 Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych str. 219 Grupa Maspex Wadowice str. 223 Grupa Mokate str. 225 Amica Wronki SA str. 227 Grupa Selena str. 231 Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA str. 234 Grupa Can-Pack str. 236 Polskie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej (Dr Irena Eris, Kolastyna) str. 238 Solaris Bus & Coach str. 244 Polskie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej (Grupa Forte, Grupa Nowy Styl) str. 247 Polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i obuwniczej (LPP SA, Redan, Gino Rossi str. 251 Grupa Atlas SA str. 259 Grupa Koelner str. 263 10. Strategie marketingowe zagranicznych firm na rynku międzynarodowym. Studia przypadków str. 265 McDonald's Corporation str. 265 IKEA str. 268 Nike Inc. str. 270 Avon str. 274 Benetton Group str. 276 Koncern Bertelsmann na polskim rynku str. 279 Strategia wejścia na polski rynek firmy Stollwerck str. 282 Strategia wejścia na polski rynek firmy Cadbury str. 284 Strategia wejścia na polski rynek firm Algida i Schöller str. 286 Zakończenie str. 289 Literatura str. 293 Indeks str. 301