MENU

Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2013

  • Autor: Paweł Bryła, Tomasz Domański

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności

Wzrost zainteresowania regionalnymi produktami żywnościowymi wynika w dużym stopniu ze zmęczenia konsumentów ofertą produktów masowych. Nowym trendem zachowań nabywców produktów żywnościowych jest poszukiwanie zdrowych produktów o unikatowych atrybutach. Mamy tutaj do czynienia z rosnącą świadomością konsumentów oraz z coraz większą dbałością o zdrowy tryb życia. Współczesny konsument jest także coraz bardziej otwarty na poznawanie różnych regionów i to zarówno w skali swego kraju, jak i całej Europy. W procesie konsumpcji produktów żywnościowych obserwujemy wyraźny trend do poszukiwania autentycznych wartości i związanych z nimi produktów. W kontekście europejskim należy także podkreślić umacnianie roli regulacji unijnych, które służą ochronie produktów regionalnych oraz unikatowych metod wytwarzania. Z marketingowego punktu widzenia produkty regionalne stwarzają szereg zupełnie nowych możliwości dla innowacyjnych działań marketingowych. Działania te wpisują się w szeroki nurt marketingu sensorycznego i nostalgicznego, gdyż w przypadku żywności zmysłowe walory produktu mają kluczowe znaczenie. Należy podkreślić także fakt, że większość produktów regionalnych jest wytwarzanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Innowacje marketingowe tej kategorii firm dotyczą głównie sfery komunikacji marketingowej oraz nowoczesnych kanałów dystrybucji. W sferze komunikacji marketingowej działania te dotyczą strategii budowania marki oraz wykorzystania nowoczesnych kanałów komunikacji marketingowej. W sferze nowoczesnej dystrybucji głównym wyzwaniem pozostaje znalezienie najbardziej efektywnych kanałów dystrybucji. W przypadku producentów o większej skali produkcji pojawia się również wyzwanie związane z wejściem z produktami regionalnymi do nowoczesnych kanałów masowej dystrybucji. Osobnym wyzwaniem dla regionalnych produktów żywnościowych są strategie eksportu i próby penetrowania rynków zagranicznych. Możliwości marketingowe są w tym zakresie zdeterminowane skalą produkcji, a także wykorzystaniem w tej strategii różnego rodzaju dobrowolnych zrzeszeń i konsorcjów producenckich.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie	8

1.	Specyfika marketingu produktów regionalnych na rynku żywności (Paweł Bryła) 	12
1.1.	Wprowadzenie 	12
1.2.	Marketingowe podstawy stosowania strategii oferowania produktów regionalnych 	12
1.3.	Wspólnotowy system ochrony produktów regionalnych 	18
1.4.	Strategie oferowania produktów regionalnych w wybranych krajach członkowskich „starej” Unii 	23
1.5.	Wybrane  czynniki  sukcesu  strategii  marketingowych  francuskich producentów wina	27
1.6.	Polskie doświadczenia w zakresie wspierania podmiotów oferujących produkty regionalne 	33
1.7.	Specyfika zarządzania markami kolektywnymi	36

2.	Działania marketingowe wytwórców regionalnych produktów żywnościowych posiadających europejskie oznaczenie jakości – w świetle badań ankietowych (Paweł Bryła, Tomasz Domański) 		44
2.1.	Charakterystyka próby badanej 	44
2.2.	Charakterystyka osób zarządzających badanymi organizacjami 	53
2.3.	Wpływ europejskiego oznaczenia jakości na rozwój organizacji 	55
2.4.	Charakterystyka strategii oferowania produktów regionalnych 	60
2.5.	Charakterystyka działań marketingowych producentów żywności regionalnej 	65
2.6.	Charakterystyka strategii rozwoju badanych organizacji 	76

3.	Strategie organizacji wytwarzających wyroby wpisane na Listę produktów tradycyjnych – wyniki badania ankietowego (Paweł Bryła, Tomasz Domański)						82
3.1.	Charakterystyka próby badanej 	82
3.2.	Charakterystyka osób zarządzających badanymi organizacjami 	88
3.3.	Wpływ wpisu na Listę Produktów Tradycyjnych na rozwój organizacji 	91
3.4.	Charakterystyka strategii oferowania produktów tradycyjnych 	97
3.5.	Charakterystyka działań marketingowych producentów żywności tradycyjnej 	102
3.6.	Charakterystyka strategii rozwoju badanych organizacji	110
 
4.	Strategie polskich producentów żywności ekologicznej – w świetle badań ankietowych (Paweł Bryła)	116
4.1.	Charakterystyka próby badanej	116
4.2.	Charakterystyka osób zarządzających badanymi organizacjami	120
4.3.	Wpływ uzyskania statusu producenta żywności ekologicznej na rozwój firmy	122
4.4.	Charakterystyka strategii oferowania produktów ekologicznych	127
4.5.	Charakterystyka działań marketingowych producentów żywności ekologicznej	132
4.6.	Charakterystyka strategii rozwoju badanych organizacji	141

5.	Studia przypadku włoskich producentów szynek (Tomasz Domański)	146
5.1.	Konsorcjum producentów szynki parmeńskiej („Prosciutto di Parma”)	146
5.1.1.	Istota konsorcjum producentów szynki parmeńskiej	146
5.1.2.	Miejsce pochodzenia produktu	147
5.1.3.	Materiał hodowlany – surowiec mięsny	148
5.2.	Konsorcjum producentów szynki toskańskiej – „Prosciutto toscano”	162
5.2.1.	Specyfika produktu (PDO)	162
5.2.2.	Konsorcjum ochrony szynki toskańskiej („Prosciutto Toscano Consortium”)	163
5.2.3.	Marketingowe działania konsorcjów produkujących szynki	173

6.	Studia przypadku włoskich producentów sera „pecorino” (Tomasz Domański)	181
6.1.	Konsorcjum producentów toskańskiego sera „Pecorino”	181
6.2.	Konsorcjum producentów sera „Pecorino Romano”	184
6.3.	Nowa generacja konsorcjów producentów sera „Pecorino”	189

7.	Studia przypadku włoskich producentów serów „parmigiano” i „Gorgonzola” (Tomasz Domański)	196
7.1.	Konsorcjum producentów sera „Parmigiano-Reggiano” (Consorzio del Formaggio Parmigiano-Reggiano)	196
7.2.	Konsorcjum ochrony sera „Gorgonzola”	202

8.	Studia przypadku włoskich producentów octu balsamicznego (Tomasz Domański)	213
8.1.	Konsorcjum ochrony octu balsamicznego z Modeny	213
8.2.	Studia przypadku wybranych producentów octu balsamicznego	217
8.2.1.	Acetaia di Giorgio	217
8.3.	Studia przypadku innych producentów octu balsamicznego z Modeny	223
8.3.1.	Acetaia La Bonissima di Modena SRL	223
8.3.2.	Acetaia Fini Modena SRL	225

9.	Studia przypadku włoskich producentów oliwy (Tomasz Domański)	226
9.1.	Konsorcja producentów oliwy	226
9.2.	Studium przypadku marki „Santolivo” DOP	234

10.	Studium przypadku regionu toskanii jako dostawcy produktów tradycyjnych (Tomasz Domański)	240
10.1.	Koncepcja budowania silnej marki regionu	240
10.2.	Koncepcja promocji regionalnej turystyki	245
10.3.	Koncepcja budowania gamy tradycyjnych produktów regio- nalnych	253

Zakończenie	272
Bibliografia	285
Spis tabel i wykresów	290
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

15,48 zł
18,00 zł

Nierówności dochodowe a kapitał ludzki i rynek pracy w wybranych krajach Unii Europejskiej

Zwiększenie dobrobytu społeczeństw, zarówno w aspekcie materialnym, jak i niematerialnym, wymaga nie tylko rozeznania przyczyn i skutków, lecz także dogłębnego zrozumienia mechanizmów i związków zachodzących pomiędzy tymi ob...
83,16 zł
99,00 zł

Infrastruktura rynku finansowego - kierunki zmian i ich skuteczność w ujęciu międzysektorowym

Celem niniejszej monografii jest przedstawienie strategicznych wyzwań rozwojowych i ocena skuteczności infrastruktury polskiego rynku finansowego w kontekście nowej globalnej architektury finansowej.Autorzy skoncentrowali się na powiązaniac...
31,82 zł
37,00 zł

Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia

„Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia” to pozycja obowiązkowa dla osób związanych z szeroko pojętym handlem. Początkującym przedsiębiorcom dostarczy kompleksowych informacji z zakresu sprzedaży i pomoże zbudować swoją koncepc...
51,20 zł
64,00 zł

Content Marketing i Social Media

Nowe wydanie książki, która przybliża zagadnienie content marketingu. Przedstawia – krok po kroku – jak kreować strategię content marketingową oraz tworzyć treści do internetu i budować społeczność wokół marki w social media. To pierwsza publikac...
76,50 zł
85,00 zł

Przeciwdziałanie patologiom na rynkach finansowych od edukacji ekonomicznej po prawnokarne środki oddziaływania

W monografii zaprezentowano najpoważniejsze patologie wpływające na prawidłowość obrotu finansowego, w szczególności te wynikające z postępu cywilizacyjnego, rozwoju technicznego oraz nowych form przestępczych. W opracowaniu przeds...
107,10 zł
119,00 zł

Wykonywanie orzeczeń Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Polsce. Wymiar instytucjonalny

Książka dotyczy wymiaru instytucjonalnego wykonywania wyroków Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Polsce. Przedmiotem rozważań są zagadnienia z zakresu prawa konstytucyjnego oraz prawa międzynarodowego publicznego, głównie standard&o...
8,60 zł
10,00 zł

Czasowo-przestrzenna analiza charakterystyk społeczno-ekonomicznych krajów Unii Europejskiej

Celem pracy jest dokonanie szczegółowej analizy zmian demograficznych w Polsce i w krajach UE, określenie wpływu tych zmian (głównych ich determinant) na zjawiska ekonomiczne i społeczne oraz uzyskanie na podstawie przeprowadzonych analiz...
16,34 zł
19,00 zł

Ekwiwalencja w międzynarodowych badaniach rynku

W rozdziale I zdefiniowano pojęcie „badań rynku”, charakteryzując ich międzynarodowy wymiar i wskazując na konsekwencje, z jakimi badacz musi się liczyć, realizując badania w wielu krajach. Omówiono procedurę międzynarodowych badań r...
141,96 zł
169,00 zł

Prawa społeczne pracowników a prawa pracodawców-przedsiębiorców na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej

Celem monografii jest ukazanie relacji jakie zachodzą pomiędzy ochroną praw społecznych pracowników a realizacją swobody przedsiębiorczości i swobody świadczenia usług przez ich pracodawców. Relacje te niejednokrotnie, aczkolwiek nie zaws...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!