Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych(eBook)

Perspektywa sprzedawcy i konsumenta

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2015

  • Autor: Paweł Bryła

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 29,25 zł
26,33
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,92 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych

Książka dotyczy marketingu produktów żywnościowych, w tym wzrostu znaczenia obszaru pochodzenia, tradycyjnych metod wytwarzania i ekologicznego charakteru produktu, czyli wyróżników oferty. W procesie budowania przekonania konsumentów o atrakcyjności oferty istotną rolę odgrywają instrumenty gwarantowania wysokiej jakości produktu, w szczególności oznaczenia jakości i systemy certyfikacji. Przyjmują cechy tzw. marek kolektywnych. Marketingowy proces konstruowania jakości produktów regionalnych i ekologicznych ma uwarunkowania systemowe, gdyż zależy od poziomu współpracy w kanale dystrybucji. Tożsamość obszaru pochodzenia i wymiar ekologiczny nawiązują do potrzeb współczesnego konsumenta, jego systemu wartości i preferencji. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy terminologii oraz stanu wiedzy na podstawie literatury przedmiotu. Ma charakter teoretyczny i stanowi kontekst problemu, drugi - własnych badań empirycznych obejmujących sprzedawców produktów regionalnych i ekologicznych. Posłużono się dwoma próbami, obejmującymi kierowników sklepów spożywczych w Polsce i przedstawicieli specjalistycznych punktów sprzedaży detalicznej we Francji. Ukazano studia przypadku czterech firm, specjalizujących się w dystrybucji produktów regionalnych i ekologicznych we Francji na podstawie wywiadów pogłębionych i analizy zawartości ich stron internetowych. Ostatni rozdział jest poświęcony wynikom badań własnych na dwu próbach konsumentów: reprezentatywnej dla dorosłych mieszkańców Polski i złożonej z młodych i wykształconych konsumentów. Na podstawie analizy danych uzyskanych w pierwszej z nich przeprowadzono weryfikację hipotez badawczych na temat zależności między kluczowymi zmiennymi. W aneksie omówiono europejskie oznaczenia jakości produktów regionalnych i ekologicznych, a także wybrane oznaczenia nadawane przez instytucje krajowe, szczególnie w Polsce i we Francji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  9

Rozdział 1. Koncepcja i uwarunkowania marketingu produktów regionalnych i ekologicznych  17
1.1.	Strategia wyróżniania się według tożsamości regionalnej na rynku produktów żywnościowych   18
1.1.1.	Strategia dyferencjacji  18
1.1.2.	Charakterystyka rynku produktów regionalnych  23
1.1.3.	Specyfika i typologia lokalnych produktów żywnościowych  34
1.1.4.	Znaczenie typowości i unikatowości na rynku produktów żywnościowych  41
1.2.	Budowanie jakości na podstawie tradycji, autentyczności i ekologicznego charakteru produktu   47
1.2.1.	Atrybuty i oznaczenia jakości stosowane w marketingu regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych  47
1.2.2.	Wykorzystanie czynnika tradycji w marketingu produktów żywnościowych   75
1.2.3.	Postrzeganie autentyczności produktów i marek  86
1.2.4.	Ekologizacja konsumpcji na rynku żywności  93
1.3.	Preferencje i zachowania nabywców oraz charakterystyka kanałów dystrybucji produktów regionalnych i ekologicznych  114
1.3.1.	Mechanizm i przesłanki formowania preferencji nabywców  114
1.3.2.	Rola pośredników w kanałach dystrybucji w rozwoju rynku produktów regionalnych i ekologicznych  129

Rozdział 2. Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych w świetle opinii uczestników kanałów dystrybucji w Polsce i we Francji  151
2.1.	Cele, zakres i metody badań  151
2.2.	Uwarunkowania dystrybucji regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych  164
2.2.1.	Sprzedaż produktów regionalnych i ekologicznych  164
2.2.2.	Świadomość sprzedawców w zakresie oznaczeń jakości produktów regionalnych i ekologicznych  178
2.2.3.	Percepcja autentyczności produktów regionalnych i ekologicznych  186
2.2.4.	Bariery rozwoju rynku i determinanty wyboru produktów regionalnych i ekologicznych   195
2.2.5.	Efekt obszaru pochodzenia i integracja kanału dystrybucji na rynku produktów regionalnych i ekologicznych  215
2.3.	Przykłady strategii marketingowych firm wyspecjalizowanych w dystrybucji regionalnych lub ekologicznych produktów żywnościowych (studia przypadku)  219
2.3.1.	Bio c’Bon  220
2.3.1.1.	Charakterystyka firmy i rozmówcy  220
2.3.1.2.	Konkurenci  225
2.3.1.3.	Klienci  226
2.3.1.4.	Etnocentryzm  227
2.3.1.5.	Asortyment  228
2.3.1.6.	Oznaczenia jakości  230
2.3.1.7.	Cena  233
2.3.1.8.	E-commerce  233
2.3.1.9.	Komunikacja marketingowa  233
2.3.1.10.	Podsumowanie  239
2.3.2.	Terroir & Nature  240
2.3.2.1.	Charakterystyka firmy i rozmówcy  240
2.3.2.2.	Konkurenci  242
2.3.2.3.	Klienci  243
2.3.2.4.	Etnocentryzm  243
2.3.2.5.	Asortyment  243
2.3.2.6.	Oznaczenia jakości  246
2.3.2.7.	Cena  247
2.3.2.8.	E-commerce  248
2.3.2.9.	Komunikacja marketingowa  249
2.3.2.10.	Podsumowanie  250
2.3.3.	La Vie Claire  251
2.3.3.1.	Charakterystyka firmy i rozmówcy  251
2.3.3.2.	Konkurenci  255
2.3.3.3.	Klienci  256
2.3.3.4.	Etnocentryzm  257
2.3.3.5.	Asortyment  257
2.3.3.6.	Oznaczenia jakości  260
2.3.3.7.	Cena  263
2.3.3.8.	E-commerce  264
2.3.3.9.	Komunikacja marketingowa  264
2.3.3.10.	Podsumowanie  273
2.3.4.	Boutique des Saveurs  274
2.3.4.1.	Charakterystyka firmy i rozmówcy  274
2.3.4.2.	Konkurenci  274
2.3.4.3.	Klienci  274
2.3.4.4.	Etnocentryzm  275
2.3.4.5.	Asortyment  275
2.3.4.6.	Oznaczenia jakości  276
2.3.4.7.	Cena  277
2.3.4.8.	E-commerce  278
2.3.4.9.	Komunikacja marketingowa  278
2.3.4.10.	Podsumowanie  281
2.3.5.	Synteza wyników autorskich badań jakościowych  281

Rozdział 3. Postawy i zachowania konsumentów na rynku regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych w świetle badań ankietowych  287
3.1.	Cele, zakres i metody badań  287
3.2.	Uwarunkowania decyzji nabywczych na rynku regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych  298
3.2.1.	Produkty regionalne i ekologiczne w strukturze konsumpcji polskich gospodarstw domowych  298
3.2.2.	Świadomość konsumentów w zakresie oznaczeń jakości produktów regionalnych i ekologicznych  313
3.2.3.	Percepcja autentyczności produktów regionalnych i ekologicznych  319
3.2.4.	Bariery rozwoju rynku i determinanty wyboru produktów regionalnych i ekologicznych   327
3.2.5.	Kanały dystrybucji i efekt obszaru pochodzenia na rynku produktów regionalnych i ekologicznych  346
3.2.6.	Typologia konsumentów produktów regionalnych i ekologicznych  354
3.3.	Weryfikacja hipotez badawczych  359
3.3.1.	Wpływ wybranych czynników demograficznych i dochodów na konsumpcję produktów regionalnych i ekologicznych  359
3.3.2.	Wpływ wybranych postaw konsumentów na częstość zakupu produktów regionalnych i ekologicznych  365

Zakończenie  379

Bibliografia  387
Spis tabel  409
Spis rysunków  413
Aneks. Charakterystyka wybranych oznaczeń jakości produktów regionalnych i ekologicznych  417
A.1.	Oznaczenia europejskie  417
A.2.	Oznaczenia krajowe stosowane w Polsce  423
A.3.	Oznaczenia stosowane w innych krajach  432
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

3,50 zł

20 lat transformacji w aspekcie regionalnym - 08 Moravian-Silesian Region through the Lens of Statistics and Its Local Representatives

Zbiór artykułów dotyczących społecznych problemów i przeobrażeń Śląska – jego polskiej i czeskiej części – w okresie transformacji systemowej. Przedstawiono zarówno zmiany świadomościowe, jak i gospodarcze. Ukaza...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Wokół problemów wychowania i kształcenia dzieci najmłodszych - Maria Sobieszczyk: Świadomość ekologiczna sześciolatków – doniesienie z badań

(…) Monografia wpisuje się w rozpoczęty przed dwudziestu laty nurt poszukiwań, badań i doświadczeń związanych z wychowaniem i kształceniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, będących wyrazem dążenia do wywołania zmian odpowiadającyc...
23,00 zł

Podstawy marketingu w przedsiębiorstwach i w sektorze publicznym

Inżynierowie przestali pełnić w marketingu rolę głównie bierną, a ich udział w wielu dziedzinach decyduje o sukcesie rynkowym, także w dziedzinach, które tradycyjnie były domeną ekonomistów. Sprawia to, że podstawowe wiadomości z d...
3,50 zł

20 lat transformacji w aspekcie regionalnym - 03 Procesy zachodzące na rynku pracy województwa śląskiego w okresie transformacji w perspektywie socjologicznej

Zbiór artykułów dotyczących społecznych problemów i przeobrażeń Śląska – jego polskiej i czeskiej części – w okresie transformacji systemowej. Przedstawiono zarówno zmiany świadomościowe, jak i gospodarcze. Ukaza...
19,90 zł

Marketing alternatywny

Jak wykorzystując marketing alternatywny zwiększać zyski minimalnym nakładem kosztów? Niewidzialna ręka rynku nie popiera monopolistów ani wielkich firm, które spoczęły na laurach. Popiera najbardziej kreatywnych i odważnych, kt&oa...
19,90 zł

Marketing impulsowy

Jak wywołać u klienta impuls do zakupu i zacząć sprzedawać znacznie więcej? Jak stworzyć właściwe warunki, by klienci kupowali chętnie i dużo? Jak zarobić na usługach dodatkowych? Jak wywołać u klienta impuls do zakupu? Tę bezcenną wiedzę skrywały prze...
2,50 zł

Dylematy polityki zagranicznej Polski na początku XXI wieku - 24 Polska percepcja Arabskiej Wiosny oraz jej implikacji w skali regionalnej i globalnej

Praca składa się z siedmiu części obejmujących wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z polską polityką zagraniczną na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. Obejmują one kolejno: ewolucję środowiska międzynarodowego Polski na przełomie ...
24,95 zł

Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym

Marketing terytorialny zyskał w ostatnich latach znaczną popularność. Nawiązuje on do klasycznego marketingu z sektora przedsiębiorstw, bazującego na teorii wymiany, jednak nie przystaje już do coraz bardziej złożonego otoczenia miast i regionów...
35,00 zł

Challenges for marketing in 21st century

This book will aim to provide relevant theoretical frameworks and the latest empirical research findings in the area of marketing activity of companies, different institutions and organizations, new trends on global market, as well as contemporary cust...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!