MENU

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Seria / cykl: PORADNIKI ABC

  • Autor: Bogna Pilarczyk, Henryk Mruk, Małgorzata Michalik

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak: zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym, strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki, tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych, marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego, reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej, badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach   9
Wstęp   11
Rozdział 1	Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym   15
 Henryk Mruk
Elementy rynku farmaceutycznego   15
Istota orientacji marketingowej   20
Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym   25
 Rozdział 2	Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym   31
 Bogna Pilarczyk
Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym   31
Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego   44
 Rozdział 3	Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym   56
 Małgorzata Michalik
Istota i procedura badań marketingowych   56
Podział badań marketingowych   63
Badania ilościowe   64
Badania jakościowe   70
Współpraca z agencją marketingową   77
 Rozdział 4	Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego   79
 Małgorzata Michalik
Wiedza o nabywcach   79
Czynniki kształtujące zachowania nabywców   82
Etapy procesu zakupu   85
Neuromarketing a wiedza o nabywcy   90
Klienci instytucjonalni   90
Istota i kryteria segmentacji   91
Etapy procesu segmentacji   95
 Rozdział 5	Strategia produktu na rynku farmaceutycznym   98
Henryk Mruk
Istota i klasyfikacja produktów   98
Cykl życia produktu   102
Zarządzanie portfelem produktów   106
Wprowadzanie nowego produktu na rynek   109
Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu   116
Rola opakowania   118
 Rozdział 6	Zarządzanie marką   124
 Henryk Mruk
Istota marki   124
Marka a segmentacja i proces decyzyjny   129
Strategie marek   131
Pozycjonowanie marki   134
Wartość marki i jej wycena   136
 Rozdział 7	Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym   139
Henryk Mruk
Cena w koncepcji marketingu mix   139
Metody ustalania cen   142
Strategie cenowe   144
Ceny w świetle ekonomii behawioralnej   147
Opusty cenowe   148
Elastyczność cenowa popytu   150
Marże handlowe   152
 Rozdział 8	Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym   155
Bogna Pilarczyk
Istota i rodzaje kanałów dystrybucji   155
Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego   166
Pozaapteczny kanał dystrybucji leków   172
Rozdział 9	Rola apteki na rynku farmaceutycznym   180
Małgorzata Michalik
Apteka partnerem dla producenta   180
Wizerunek i tożsamość apteki   181
Merchandising apteczny   187
Usługi dodatkowe w aptece   196
Standardy obsługi pacjenta w aptece   198
Rozdział 10	Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym   202
Bogna Pilarczyk
Istota komunikacji marketingowej   202
Reklama na rynku farmaceutycznym   205
Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym   218
Działania public relations na rynku farmaceutycznym   220
Rozdział 11	Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix   229
Małgorzata Michalik
Promocja osobista   229
Promocja bezpośrednia   239
E-pharmamarketing - nowoczesne formy komunikacji marketingowej   244
Programy lojalnościowe   247
Budowanie zaufania i tworzenie kultury organizacyjnej zespołu   250
Rozdział 12	Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym   253
Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk
Istota i proces tworzenia strategii   253
Rodzaje strategii marketingowych   263
 Bibliografia   273
Indeks   281
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

30,10 zł
35,00 zł

Marketing polityczny a public relations

Tom 25. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego."Pomysł na przygotowanie publikacji o związkach między marketingiem politycznym a public relations...
36,04 zł
42,90 zł

Polityka rynku pracy

Działania państwa odnoszące się do rynku pracy należą obecnie do najważniejszych polityk publicznych. Działania te wpływają na sytuację poszczególnych osób, przedsiębiorstw, ale także na społeczeństwo i całą gospodarkę. Autorzy przedstawi...
19,78 zł
23,00 zł

Podstawy marketingu w przedsiębiorstwach i w sektorze publicznym

Inżynierowie przestali pełnić w marketingu rolę głównie bierną, a ich udział w wielu dziedzinach decyduje o sukcesie rynkowym, także w dziedzinach, które tradycyjnie były domeną ekonomistów. Sprawia to, że podstawowe wiadomości z d...
20,64 zł
24,00 zł

Formalne i nieformalne instytucje rynku pracy

Głównym celem publikacji jest zidentyfikowanie systemu instytucji mających znaczenie dla efektów funkcjonowania rynku pracy i stworzenie teoretycznej podbudowy dla oceny możliwości deregulacji rynku pracy w różnych systemach gospod...
30,10 zł
35,00 zł

Challenges for marketing in 21st century

This book will aim to provide relevant theoretical frameworks and the latest empirical research findings in the area of marketing activity of companies, different institutions and organizations, new trends on global market, as well as contemporary cust...
48,75 zł
65,00 zł

Rynki finansowe, inwestycje, polityka gospodarcza. Nowe wyzwania i możliwości. Tom 47

Szybkie i gwałtowne zmiany jakie dokonują się w dzisiejszym świecie, głównie w zakresie gospodarki, powodują potrzebę, z jednej strony - ciągłego aktualizowania posiadanej wiedzy i analizowania zachodzących procesów, z drugiej zaś - przyc...
51,75 zł
69,00 zł

Rynki finansowe, inwestycje i finanse. Aktualne problemy. PN WSB Tom 52

Zmiany we współczesnym świecie spowodowane m. in. globalizacją i rosnąca konkurencją wywołują również zmiany w sferze gospodarki. W związku z tym rynki finansowe, w tym sektor bankowy oraz ubezpieczeniowy, ulegają ciągłym przeobrażeniom. ...
29,25 zł
39,00 zł

Marketing wobec ponowoczesności

Ponowoczesność (postmodernizm) jest obecnym okresem rozwoju społeczeństw. Charakteryzuje się brakiem uniwersalnych punktów odniesienia, wie­lością oraz współistnieniem stylów i gustów, zmieniających się błyskawicznie. Je...
71,20 zł
89,00 zł

Strategiczna logika firm rodzinnych

Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów – rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz więź osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to spos&oac...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!