MENU

Marketing. Podręcznik akademicki - 10. Marketing w wybranych sferach biznesu (Marek Gnusowski, Zygmunt Waśkowski, Marek Zieliński)

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Poznań, 2022

  • Redakcja naukowa: Zygmunt Waśkowski

  • Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Marketing. Podręcznik akademicki - 10. Marketing w wybranych sferach biznesu (Marek Gnusowski, Zygmunt Waśkowski, Marek Zieliński)

"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.
Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo.
Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Zygmunt Waśkowski)
Rozdział 1. Istota i ewolucja marketingu (Zygmunt Waśkowski)
Wprowadzenie
1.1. Geneza i istota orientacji marketingowej przedsiębiorstwa
1.2. Ewolucja marketingu
1.3. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa
1.4. Kompozycja instrumentów marketingu-mix
1.5. Technologia na usługach marketingu
1.6. Marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
Rozdział 2. Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa (Jan Fazlagić)
Wprowadzenie
2.1. Definicja i rodzaje otoczenia przedsiębiorstwa
2.2. Interesariusze przedsiębiorstwa
2.3. Relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem
2.4. Trendy rynkowe
2.5. Konkurencja rynkowa
2.5.1. Analiza konkurencji
2.5.2. Strategie konkurencji
2.6. Koopetycja
Rozdział 3. Zachowania nabywców (Ewa Jerzyk, Tomasz Wanat)
Wprowadzenie
3.1. Nabywca jako podmiot działań marketingowych
3.1.1. Istota zachowań nabywców
3.1.2. Racjonalność a emocjonalność zachowań nabywców
3.1.3. Systemy podejmowania decyzji
3.1.4. Heurystyki decyzyjne nabywców
3.2. Modele zachowań nabywców
3.3. Proces podejmowania decyzji zakupowych
3.3.1. Etapy procesu podejmowania decyzji
3.3.2. Uwarunkowania procesu podejmowania decyzji
3.3.3. Trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów
3.3.4. Zachowania nabywców online
3.4. Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego
3.4.1. Istota segmentacji rynku
3.4.2. Kryteria segmentacji rynku
Rozdział 4. Systemy informacyjne w marketingu (Szymon Michalak, Iwona Olejnik, Bogdan Sojkin)
Wprowadzenie
4.1. Marketingowy System Informacyjny – istota, elementy oraz funkcjonowanie
4.2. Pojęcie, zakresy i techniki badań marketingowych
4.2.1. Ilościowe badania marketingowe
4.2.2. Jakościowe badania marketingowe
4.3. Metody i techniki analizy informacji marketingowych
4.3.1. Proces analizy danych ilościowych
4.3.2. Analiza danych jakościowych
Rozdział 5. Oferta produktowa przedsiębiorstwa (Magdalena Ankiel, Sylwia Michalak, Dobrosława Mruk-Tomczak)
Wprowadzenie
5.1. Produkt w ujęciu marketingowym
5.2. Klasyfikacja produktów
5.3. Macierz Ansoffa
5.4. Usługa jako produkt
5.4.1. Pojęcie usługi i produktu usługowego
5.4.2. Cechy i rodzaje usług
5.4.3. Jakość usług z perspektywy konsumenta
5.4.4. Rola personelu w procesie świadczenia usług
5.5. Zarządzanie portfelem produktów
5.6. Marka jako wyznacznik wartości produktu
5.6.1. Istota i znaczenie marki
5.6.2. Pozycjonowanie i repozycjonowanie marki
5.7. Opakowanie jako atrybut produktu
5.7.1. Pojęcie i funkcje opakowań
5.7.2. Opakowanie jako instrument marketingu
5.7.3. Innowacje opakowaniowe
5.8. Menedżer produktu i jego rola
Rozdział 6. Kształtowanie cen w marketingu (Wiesław Ciechomski, Tomasz Wanat)
Wprowadzenie
6.1. Rola ceny w strategii marketingowej firmy
6.1.1. Cena jako element kompozycji marketingu-mix
6.1.2. Funkcje cen
6.2. Metody ustalania cen
6.3. Wrażliwość cenowa nabywców
6.3.1. Istota wrażliwości cenowej nabywców
6.3.2. Metody pomiaru wrażliwości cenowej nabywców
6.3.3. Ceny nieliniowe
6.4. Strategie cenowe
6.5. Zarządzanie cenami zestawu produktów
6.5.1. Linie cenowe (produkty substytucyjne)
6.5.2. Sprzedaż produktów komplementarnych
6.6. Taktyki cenowe
6.7. Promocyjne kształtowanie cen
Rozdział 7. Dystrybucja produktów (Barbara Borusiak)
Wprowadzenie
7.1. Strategie dystrybucji
7.2. Kanały dystrybucji
7.3. Wsparcie sprzedaży w kanałach dystrybucji
7.4. Fizyczna dystrybucja produktów
7.5. Kooperacja i konflikty w kanałach dystrybucji
Rozdział 8. Komunikowanie z rynkiem (Bartosz Mazurkiewicz, Renata Nestorowicz, Anna Rogala)
Wprowadzenie
8.1. Proces i funkcje komunikacji marketingowej
8.2. Wybór kanałów komunikacji marketingowej
8.3. Instrumenty komunikacji marketingowej w kanałach tradycyjnych
8.4. Narzędzia komunikacji oparte na nowoczesnych technologiach
8.5. Proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej
8.6. Zasady współpracy z agencją reklamową
Rozdział 9. Marketing społecznie odpowiedzialny (Barbara Borusiak, Magdalena Stefańska)
Wprowadzenie
9.1. Etyczne dylematy marketingu
9.2. W kierunku zrównoważonej konsumpcji
9.3. Miejsce koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa
9.4. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu a instrumenty marketingowe
9.5. Green marketing
Rozdział 10. Marketing w wybranych sferach biznesu (Marek Gnusowski, Zygmunt Waśkowski, Marek Zieliński)
Wprowadzenie
10.1. Marketing na rynku business to business
10.1.1. Cechy charakterystyczne rynku business to business
10.1.2. Rodzaje zakupów na rynku business to business
10.1.3. Proces zakupowy na rynku business to business
10.1.4. Wyzwania segmentacji na rynku business to business
10.1.5. Rola marki na rynku business to business
10.1.6. Automatyzacja na rynku business to business
10.2. Specyfika marketingu usług
10.2.1. Relacyjny marketing usług
10.2.2. Zaangażowanie klienta w proces świadczenia usług
10.2.3. Projektowanie usług
10.3. Marketing na rynkach zagranicznych
10.3.1. Przyczyny internacjonalizacji przedsiębiorstw
10.3.2. Uwarunkowania decyzji i działań marketingowych na rynkach zagranicznych
10.3.3. Odmienność działań marketingu międzynarodowego
Marketing. Academic handbook (summary)
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

15,60 zł
20,00 zł

NATO poprzez pryzmat wybranych teorii geopolitycznych

Monografia stanowi zwieńczenie rocznych badań nad miejscem Organizacji Paktu Północnoatlantyckiego w stosunkach międzynarodowych w oparciu o wybrane teorie geopolityczne. Praca stanowi przedstawienie historii NATO, od momentu powstania, po najwa...
29,70 zł
33,00 zł

Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu

Richard Branson jest założycielem Virgin Group. W wieku szesnastu lat stworzył gazetę „Student”. W 1970 roku powołał do życia Virgin, małe przedsiębiorstwo wysyłkowe sprzedające płyty, a wkrótce potem otworzył sklep muzyczny w Londyn...
27,52 zł
32,00 zł

Cele wychowania harcerskiego Związku Harcerstwa Polskiego i Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej. Analiza porównawcza w latach 1989-2019, w świetle wybranych dokumentów

W niniejszej pracy opisuję i porównuję wewnętrzne, instytucjonalne (…) uporządkowanie celów wychowania harcerskiego ZHP i ZHR w latach 1989-2019, z racji tego, że obie organizacje podejmują działalność wychowawczą, rozumianą jako r...
122,40 zł
136,00 zł

Akademickie prawo zatrudnienia. Komentarz

Akademickie prawo zatrudnienia odnosi się do relacji normatywnych zachodzących pomiędzy zatrudnionymi a podmiotami zatrudniającymi w uczelniach wyższych. W szczególnie szeroki sposób reguluje ono status nauczycieli akademickich.Kome...
9,89 zł
10,99 zł

Księżniczka z niższych sfer

Książę Andreas dziesięć lat temu ożenił się z Arianą Sakis, jednak żona od niego odeszła. Była przekonana, że nie dorasta do roli przyszłej królowej. Teraz Andreasowi, który myślał, że Ariana nie żyje, udaje się ją odnaleźć, mimo że ukryw...
54,00 zł
60,00 zł

Transgraniczność jako czynnik rozwoju regionu (na przykładzie województwa podlaskiego. T. 2. Współpraca Polski ze wschodnim sąsiedztwem gospodarczym - wybrane aspekty

Monografia zawiera 29 artykułów poświęconych transgraniczności jako głównego czynnika rozwoju regionu, jakim jest województwo podlaskie, przedstawia wybrane aspekty współpracy Polski ze wschodnim sąsiedztwem gospodarczym.
114,30 zł
127,00 zł

Relacje pomiędzy sferą zewnętrzną i sferą wewnętrzną działań administracji publicznej

Publikacja ukazuje relacje pomiędzy sferą zewnętrzną i sferą wewnętrzną działań administracji publicznej. Relacje te odnoszą się do współpracy i interakcji organów administracji państwowej z innymi podmiotami, takimi jak obywatele, organi...
28,79 zł
34,27 zł

Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Praca ze względu na zakres tematyczny i przyjętą konwencję prezentacji problemów wyróżnia się i prezentuje bardzo korzystnie na tle dotychczas wydanych publikacji z tego zakresu na rynku polskim. Jest to – moim zdaniem – pierw...
183,96 zł
219,00 zł

Ochrona poufności komunikacji klienta z adwokatem. Standardy międzynarodowe standard Unii Europejskiej oraz standardy krajowe wybranych państw a prawo polskie

Praca stanowi kompleksową analizę ochrony poufności komunikacji klienta z adwokatem we współczesnym świecie.Autorka podejmuje wyzwanie nakreślenia standardów międzynarodowych, standardu Unii Europejskiej oraz wybranych standar...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!