MENU

Media i dziennikarstwo

(eBook)

Aksjologia - warsztat - tożsamość

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2014

  • Autor: Jacek Dąbała

  • Wydawca: Universitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 14,00 zł
10,92
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Media i dziennikarstwo

"Profesor Jacek Dąbała ma absolutnie unikalną umiejętność pisania w sposób mądry i ciekawy. (...) Ta książka jest bezcenna dla tych, którzy mediami zajmują się naukowo i dla tych, dla których praca w nich jest codziennością". (Piotr Kraśko, TVP)
"Gorąco polecam dziennikarzom i wszystkim, którzy chcą być świadomymi odbiorcami mediów". (Jarosław Gugała, Telewizja Polsat)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

 

Od autora 

AKSJOLOGIA I PERSPEKTYWY MEDIÓW 

Pozorowanie wartości w mediach 

Egocentryzm jako antywartość i złudzenie kompetencji 

Genologiczne, technokulturowe i hipermedialne podłoże zjawiska 

Uwarunkowania pozorowania wartości w profesjonalnych mediach

Aksjologiczne konsekwencje komunikacji wizualnej a telegeniczność 

Wybrane defi nicje i sposoby rozumienia komunikacji wizualnej 

Ambiwalencje wokół telegeniczności 

Społeczna akceptacja antywartości 

Wstępne kryteria wartościowania i oceny prezenterów telewizyjnych 

Futurystyczne perspektywy mediów audiowizualnych 

Ku audiowizualności i komunikowaniu 

Interfejsyzacja 

Między prywatnością a korporacyjnością przekazu 

Realna obecność w cybernetycznym świecie? 

Idealny człowiek bez praw? 

WARSZTAT DZIENNIKARSKI 

Literatura wobec pragmatyki warsztatu dziennikarskiego 

Odmienne cele i wspólne źródło 

Preferencje i kryteria w doborze lektur 

Bez rezygnacji z myślenia artystycznego 

Semantyczne i warsztatowe konsekwencje obecności teologii w telewizji 

Locus theologicus a rodzaje stacji telewizyjnych

Wyznaczniki warsztatowe a gatunki 

Popularyzacja treści religijnych 

Brak kompetencji w komunikacji wizualnej 

Potrzeba afirmowania kreacji artystycznej 

Perspektywa badawcza i dziennikarska 

Podstawowe wyznaczniki braku profesjonalizmu w dziennikarstwie 

Relacje towarzyskie

Ograniczone lub złe wzory 

Szybkie, intensywne i stresujące tempo pracy 

Lekceważenie profesjonalnej i konstruktywnej krytyki 

Strach przed prawdą o własnych uwarunkowaniach zawodowych 

Wąski zakres lektur 

Podporządkowanie profesjonalizmu właścicielom i zarządom mediów 

Negatywna korelacja sprytu, inteligencji i intelektu 

Ogólnikowość ocen z pomijaniem procesu wartościowania

METODY BADAWCZE 

W kręgu fenomenologicznej metody badania mediów 

Ważniejsze przyczyny metodologicznych nieporozumień

w medioznawstwie 

Obecność fenomenologii 

Sygnalizowanie sensu komplementarności metod 

Preferencje w klasycznych ujęciach fenomenologicznych 

Wokół telegeniczności widzianej fenomenologicznie 

Strukturalizm a tworzenie serwisów informacyjnych w Internecie

Testowanie granic funkcjonalności 

Nazywanie rzeczywistości – ekspresja – indeksalność 

Struktury nieświadome

TOŻSAMOŚĆ DZIENNIKARSKA 

Ezopowa tożsamość dziennikarstwa 

Prasumienie i zdrowy rozsądek 

Przestrzeń niewypowiedzenia

Tożsamość dziennikarska w międzykulturowym kontekście medialnym 

Tożsamość osobowości

Tożsamość redakcyjno-firmowa

Tożsamość akomodująco-cyfrowa 

Tożsamość trendów warsztatowych 

Bibliografia

O autorze

Indeks nazwisk 

Indeks rzeczowy
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

23,52 zł
33,60 zł

Język w mediach

Publikacja jest wyborem tekstów dotyczących języka w mediach współczesnych. Nie stanowi on więc rejestru zmian, jakie dokonały się w języku mediów na przestrzeni dziesięcioleci. Najwcześniejszy zamieszczony w antologii artykuł wydr...
24,57 zł
27,30 zł

Social media w banku spółdzielczym Jak prowadzić komunikację i pozyskiwać klientów? Praktyczny poradnik

Jest to publikacja przede wszystkim dla osób, które w swoich bankach spółdzielczych odpowiadają za kształtowanie działań marketingowych. Jednak nie tylko. Informacje tutaj zawarte przydadzą się również osobom zajmującym stan...
25,90 zł
37,00 zł

Media a przemiany historyczne

Książka wydana wspólnie z Niemieckim Instytutem Historycznym w Warszawie jako 26 tom serii Klio w NiemczechMedia od stuleci wpływają na wiedzę i postrzeganie świata, na politykę i kulturę, na sposób spędzania wolnego czasu i k...
19,31 zł
22,45 zł

New Media Behind the Iron Curtain

During the years of the Polish People’s Republic, Poles were cut off from the western world. Travel was restricted, as was access to out- side culture and goods. This unique situation led to a period of great ingenuity in the realm of new media. ...
37,75 zł
43,90 zł

Rozprzestrzenialne media

„Co się nie rozprzestrzenia – umiera” – tak ideę rozprzestrzenialnych mediów ujmują autorzy książki. Szukając odpowiedzi na pytanie, jak funkcjonują media, Henry Jenkins, Sam Ford i Joshua Green mówią o dzisiejszyc...
24,94 zł
29,00 zł

Relacje media konteksty

Prezentowana monografia Relacje. Media. Konteksty. Praktyka komunikowania się jest zbiorem jedenastu rozdziałów naukowców i praktyków reprezentujących zarówno jednostki naukowe, jak i instytucje różnego typu. Spektrum...
22,68 zł
25,20 zł

Studia o mediach, kulturze i komunikacji

Książka zawiera szereg szkiców, których wspólną cechę stanowi refleksja nad współczesną kulturą. Ten przeznaczony dla studentów dziennikarstwa zbiór tekstów porusza kluczowe tematy mediologii. Zastosowan...
32,51 zł
37,80 zł

Zarządzanie mediami

e-ISBN: 978-83-233-8728-2Autor podjął ambitny trud opisania i zanalizowania procesu zarządzania mediami w ujęciu systemowym. Jego książka ma charakter pionierski na gruncie polskim, gdzie ten obszar funkcjonowania mediów jest stosunk...
19,74 zł
22,95 zł

Interdyscyplinarium nauk o mediach i kulturze

W 1970 roku do publicznej obrony pracy doktorskiej przystąpiła Hanna Tadeusiewicz, obecnie już Profesor. Od tego wydarzenia minęło 50 lat. Monografia została opracowana z myślą o dostojnej Jubilatce, która poprzez swoją osobowość, pracowitość, s...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!