MENU

Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Olga Rzycka, Wiesław Porosło

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty

Głównym celem tej książki jest pokazanie, jak użytecznym, jednak w praktyce menedżerskiej niedocenianym narzędziem pozostaje rozmowa. Czytelnicy dowiedzą się z niej, jak powinny wyglądać konstruktywne rozmowy z pracownikami oraz jak wiele może zmienić coaching. Autorzy zachęcają do refleksji nad coachingowym stylem zarządzania, w którym podstawowym sposobem rozwiązywania problemów jest dialog oparty na partnerskich relacjach. Umiejętność rozmawiania, budowania kultury dialogu, kultury opartej na wzajemnym szacunku, docenianiu i zaufaniu, stanowi bowiem najważniejszy atrybut współczesnego lidera.

Książka składa się z czterech części: Grunt, Fundamenty, Filary, Dach, stanowiących metaforyczne nawiązanie do procesu wznoszenia budowli. Udzielono w niej odpowiedzi na następujące pytania:


Jak lepiej radzić sobie z codziennymi zadaniami?
Jak skuteczniej pracować z ludźmi?
Jak uczynić pracowników współodpowiedzialnymi za pomyślność firmy?
Jak wykorzystać ich talenty i wiedzę oraz skłonić do rozwoju?
Jak pozwolić pracownikom na więcej autonomii, nie tracąc przy tym kontroli ani autorytetu?
Dlaczego coaching jest obecnie tak popularny?
W czym pomaga postawa menedżera-coacha?
Co można zyskać, ucząc się coachingu?
Publikacja jest wynikiem kilkuletniej pracy autorów z menedżerami różnych szczebli polskich firm. Stanowi także efekt przemyśleń dotyczących zwiększenia efektywności i satysfakcji z pracy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach | str. 11

Podziękowania | str. 14

Przedmowa | str. 16

Przedmowa do wydania drugiego | str. 20

Przedmowa do wydania trzeciego | str. 22

Wprowadzenie | str. 23

Dla kogo jest ta książka? | str. 24
Jaki cel przyświecał jej napisaniu? | str. 24
Czemu służy coaching | str. 25

CZĘŚĆ I. GRUNT | str. 27

Rozdział 1. Poglądowe wprowadzenie | str. 29

Współczesny świat i menedżer | str. 29
Definicje, istota, cele coachingu | str. 31
Po co coaching? | str. 36
Dane o coachingu | str. 38
Menedżer jako coach | str. 41
Specyfika coachingu menedżerskiego | str. 48

Rozdział 2. Miejsce coachingu we współczesnym świecie biznesu | str. 51

Kierunki zmian w świecie biznesu - wyzwania dla organizacji | str. 51
Rola menedżerów | str. 53

CZĘŚĆ II. FUNDAMENTY | str. 59

Rozdział 3. Menedżer i coach | str. 61

Rola coacha | str. 61
Atrybuty dobrego menedżera-coacha | str. 66
10 przykazań menedżera-coacha | str. 74
10 zasad menedżera-coacha | str. 75
Wpływ wartości wyznawanych przez menedżera-coacha na jego zespół | str. 76

Rozdział 4. Człowiek | str. 79

Kim jest człowiek | str. 79
Rozumienie osoby | str. 80
Wskaźniki, które sygnalizują problemy psychologiczne coachowanego | str. 88

Rozdział 5. Zmiana | str. 90

Kilka słów o zmianie | str. 90
Zmiana osobista | str. 91
Opór | str. 101

Rozdział 6. SFA - koncentracja na rozwiązaniach | str. 105

Solution Focused Approach - podejście skupione na rozwiązaniu | str. 105
Solution Focused Coaching - coaching skupiony na rozwiązaniu | str. 109
Narzędzia umożliwiające kreowanie rozwiązań | str. 110
Rozmowy oparte na SFC | str. 111

Rozdział 7. Dialog | str. 113

O pracy menedżera-coacha | str. 113
Efektywna komunikacja | str. 114
Co wpływa na komunikację? | str. 115
Dialog coachingowy | str. 118
Mówienie - pytanie | str. 121
Rozmowy coachingowe | str. 123
Rozmowy wspierające | str. 126
Język | str. 130
Opowiadanie historii | str. 132
Styl coachingu | str. 134

CZĘŚĆ III. FILARY | str. 137

Rozdział 8. Relacja | str. 139

Relacja coachingowa | str. 139
Wskaźniki relacji | str. 140
Budowanie relacji coachingowej | str. 144
Zaangażowanie w relację coachingową | str. 145

Rozdział 9. Zaufanie | str. 148

Czym jest zaufanie | str. 148
Korzenie naszej tendencji do ufania albo nieufania drugiej osobie | str. 150
Zaufanie i przywództwo | str. 152
Dlaczego zaufanie jest ważne? | str. 153
Budowanie zaufania | str. 155
Zaufanie do samego siebie | str. 161
Okazywanie zaufania | str. 161
Brak zaufania w organizacjach | str. 162

Rozdział 10. Przekonania | str. 163

Przekonania i cykl osiągania rezultatów | str. 163
Praca z przekonaniami | str. 165
Zniekształcenia myślenia | str. 172

Rozdział 11. Emocje i motywacja | str. 175

Emocje | str. 175
Motywacja | str. 176
Coaching i emocje | str. 177

Rozdział 12. Narzędzia | str. 182

Narzędzia i techniki w coachingu | str. 182
Ty jako narzędzie coachingu | str. 184
Słuchanie | str. 188
Zadawanie pytań | str. 199
Przeformułowywanie (reframing) | str. 220
Obserwacja | str. 222
Informacja zwrotna (feedback) | str. 224
Perspektywy | str. 235
Skalowanie | str. 236
Poszukiwanie wyjątków | str. 237
Komplementowanie | str. 238
Zasoby | str. 238
Metafory | str. 238
Działanie | str. 240
Doradzanie klientom | str. 242
Struktury prowadzenia rozmów | str. 243

CZĘŚĆ IV. DACH | str. 257

Rozdział 13. Proces coachingu | str. 259

Ogólna struktura procesu coachingu | str. 259
Badanie potrzeb coachingowych | str. 260
Określanie celów | str. 265
Negocjowanie oczekiwań wobec coachingu i kontrakt coachingowy | str. 266
Cykl coachingu | str. 269
Z czego składa się sesja coachingowa? | str. 271
Inicjowanie relacji coachingowej | str. 271
Rozumienie sytuacji, w której dana osoba się znajduje | str. 272
Zamykanie relacji coachingowej | str. 275

Rozdział 14. Zagrożenia i wyzwania dla menedżerów stosujących coaching | str. 277

Zagrożenia | str. 277
Twoje ego | str. 278
Jak nie zostać ratownikiem ani prześladowcą? | str. 280
Siła nawyków | str. 281
Oczekiwania zwierzchników | str. 282
Jak ruszyć lokomotywę? | str. 283

Rozdział 15. Rady praktyków | str. 285

Jak się przygotowywać do sesji coachingowej? | str. 285
Co robić, żeby coaching był bardziej efektywny? | str. 289
Rady związane z prowadzeniem coachingu | str. 289
Zasady i wskazówki dla wszystkich, którzy rozpoczynają coaching | str. 290
Trzy reguły pomagania innym | str. 296

Rozdział 16. Wskazówki na drogę | str. 300

Doskonalenie się | str. 300
Kiedy zacząć stosować coaching? | str. 300
Ile jeszcze muszę się uczyć? | str. 301
Gdzie szukać wsparcia? | str. 302

Na zakończenie | str. 305

Bibliografia (polecana literatura dodatkowa) | str. 307

Indeks | str. 311
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

20,70 zł
23,00 zł

Ja, menedżer

Książka przedstawia fragment wyrwany z życia młodego zdolnego menedżera, który właśnie otrzymuje posadę dyrektora i rozpoczyna karierę w jednej z pierwszych spółek notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Formaln...
35,91 zł
39,90 zł

Skoro tak dobrze jest rozmawiać, to czemu tak trudno?

Porozmawiaj z nimi”. „Pogadajcie”. „Musisz im powiedzieć”. Pewnie wszyscy to słyszeliśmy – czy była to rada, której nam udzielano, czy też nasz własny wewnętrzny głos. Ta rada jest zawsze dobra, jednak czasami...
21,90 zł
29,20 zł

Odważ się na zmiany. Jak pokonać strach przed nieznanym, by osiągnąć spełnienie

Wiele osób nie wie, dokąd zmierza ich życie, ale zdaje sobie sprawę z tego, że nie podoba im się ten kierunek. Zamiast godzić się z niesatysfakcjonującą codziennością, każdy z nas może zrezygnować z niedziałających już schematów, a zamias...
21,67 zł
25,20 zł

Ewolucja niedostosowania społecznego jako rezultat zmian w zakresie odporności psychicznej i zniekształceń poznawczych

Przedstawione w tej pracy teorie koncentrują się na istotnych aspektach niedostosowania społecznego i odporności psychicznej. Koncepcje te stanowią jednocześnie podstawę dla różnych typów interwencji psycho-korekcyjnych, które auto...
22,49 zł
24,99 zł

#Nie bałam się o tym rozmawiać

Największą wartością zawartych w tej książce opowieści jest ich autentyczność i szczerość. To prawdziwe losy kobiet, które odważyły się pokazać twarz i odsłonić to, co zazwyczaj starannie jest skrywane: domową przemoc, seksualną agresję, poniżen...
32,40 zł
36,00 zł

Jak osiągnąć sukces. Praktyczne podstawy komunikacji marketingowej dla mikroprzedsiębiorstw i ich właścicieli

Nikogo, kto prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, lub zatrudnia do pomocy jedną osobę, nie stać na takie zbytki. Dlatego w tej książce czytelnik znajdzie przede wszystkim takie rady i inspiracje, które sam w najbliższych dniach może zre...
33,21 zł
36,90 zł

Jak rozmawiać z furiatami

Nie oszukujmy się – wszyscy znamy ludzi, którzy często lub tylko czasami zachowują się irracjonalnie. Niezależnie od tego, jak bardzo staramy, nic nie działa.Co więc można zrobić? Jak rozmawiać z kimś, kto sam się nie kontroluj...
9,00 zł
10,00 zł

Problemy dzisiejszej młodzieży, jak z nimi rozmawiać i jak im pomóc

Książka jest poradnikiem rodzicielskim Przedstawiającym jakie są główne powody buntu u nastolatków, opisuje rodzaje buntów u nastolatków w zależności od ich wieku. Czym jest on spowodowany, co rodzice powinni robić, aby pora...
59,25 zł
79,00 zł

Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną. Praktyka lekarza rodzinnego

Celem książki jest przedstawienie praktycznych informacji, które ułatwią lekarzowi rodzinnemu nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem oraz poznanie jego oczekiwań i obaw związanych z chorobą, a studentom medycyny wskażą, na czym polega prac...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!