Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty
Głównym celem tej książki jest pokazanie, jak użytecznym, jednak w praktyce menedżerskiej niedocenianym narzędziem pozostaje rozmowa. Czytelnicy dowiedzą się z niej, jak powinny wyglądać konstruktywne rozmowy z pracownikami oraz jak wiele może zmienić coaching. Autorzy zachęcają do refleksji nad coachingowym stylem zarządzania, w którym podstawowym sposobem rozwiązywania problemów jest dialog oparty na partnerskich relacjach. Umiejętność rozmawiania, budowania kultury dialogu, kultury opartej na wzajemnym szacunku, docenianiu i zaufaniu, stanowi bowiem najważniejszy atrybut współczesnego lidera.
Książka składa się z czterech części: Grunt, Fundamenty, Filary, Dach, stanowiących metaforyczne nawiązanie do procesu wznoszenia budowli. Udzielono w niej odpowiedzi na następujące pytania:
Jak lepiej radzić sobie z codziennymi zadaniami?
Jak skuteczniej pracować z ludźmi?
Jak uczynić pracowników współodpowiedzialnymi za pomyślność firmy?
Jak wykorzystać ich talenty i wiedzę oraz skłonić do rozwoju?
Jak pozwolić pracownikom na więcej autonomii, nie tracąc przy tym kontroli ani autorytetu?
Dlaczego coaching jest obecnie tak popularny?
W czym pomaga postawa menedżera-coacha?
Co można zyskać, ucząc się coachingu?
Publikacja jest wynikiem kilkuletniej pracy autorów z menedżerami różnych szczebli polskich firm. Stanowi także efekt przemyśleń dotyczących zwiększenia efektywności i satysfakcji z pracy.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-9696-7
- ISBN druku: 978-83-264-9480-2
- EAN: 9788326496967
- Liczba stron: 416
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach | str. 11 Podziękowania | str. 14 Przedmowa | str. 16 Przedmowa do wydania drugiego | str. 20 Przedmowa do wydania trzeciego | str. 22 Wprowadzenie | str. 23 Dla kogo jest ta książka? | str. 24 Jaki cel przyświecał jej napisaniu? | str. 24 Czemu służy coaching | str. 25 CZĘŚĆ I. GRUNT | str. 27 Rozdział 1. Poglądowe wprowadzenie | str. 29 Współczesny świat i menedżer | str. 29 Definicje, istota, cele coachingu | str. 31 Po co coaching? | str. 36 Dane o coachingu | str. 38 Menedżer jako coach | str. 41 Specyfika coachingu menedżerskiego | str. 48 Rozdział 2. Miejsce coachingu we współczesnym świecie biznesu | str. 51 Kierunki zmian w świecie biznesu - wyzwania dla organizacji | str. 51 Rola menedżerów | str. 53 CZĘŚĆ II. FUNDAMENTY | str. 59 Rozdział 3. Menedżer i coach | str. 61 Rola coacha | str. 61 Atrybuty dobrego menedżera-coacha | str. 66 10 przykazań menedżera-coacha | str. 74 10 zasad menedżera-coacha | str. 75 Wpływ wartości wyznawanych przez menedżera-coacha na jego zespół | str. 76 Rozdział 4. Człowiek | str. 79 Kim jest człowiek | str. 79 Rozumienie osoby | str. 80 Wskaźniki, które sygnalizują problemy psychologiczne coachowanego | str. 88 Rozdział 5. Zmiana | str. 90 Kilka słów o zmianie | str. 90 Zmiana osobista | str. 91 Opór | str. 101 Rozdział 6. SFA - koncentracja na rozwiązaniach | str. 105 Solution Focused Approach - podejście skupione na rozwiązaniu | str. 105 Solution Focused Coaching - coaching skupiony na rozwiązaniu | str. 109 Narzędzia umożliwiające kreowanie rozwiązań | str. 110 Rozmowy oparte na SFC | str. 111 Rozdział 7. Dialog | str. 113 O pracy menedżera-coacha | str. 113 Efektywna komunikacja | str. 114 Co wpływa na komunikację? | str. 115 Dialog coachingowy | str. 118 Mówienie - pytanie | str. 121 Rozmowy coachingowe | str. 123 Rozmowy wspierające | str. 126 Język | str. 130 Opowiadanie historii | str. 132 Styl coachingu | str. 134 CZĘŚĆ III. FILARY | str. 137 Rozdział 8. Relacja | str. 139 Relacja coachingowa | str. 139 Wskaźniki relacji | str. 140 Budowanie relacji coachingowej | str. 144 Zaangażowanie w relację coachingową | str. 145 Rozdział 9. Zaufanie | str. 148 Czym jest zaufanie | str. 148 Korzenie naszej tendencji do ufania albo nieufania drugiej osobie | str. 150 Zaufanie i przywództwo | str. 152 Dlaczego zaufanie jest ważne? | str. 153 Budowanie zaufania | str. 155 Zaufanie do samego siebie | str. 161 Okazywanie zaufania | str. 161 Brak zaufania w organizacjach | str. 162 Rozdział 10. Przekonania | str. 163 Przekonania i cykl osiągania rezultatów | str. 163 Praca z przekonaniami | str. 165 Zniekształcenia myślenia | str. 172 Rozdział 11. Emocje i motywacja | str. 175 Emocje | str. 175 Motywacja | str. 176 Coaching i emocje | str. 177 Rozdział 12. Narzędzia | str. 182 Narzędzia i techniki w coachingu | str. 182 Ty jako narzędzie coachingu | str. 184 Słuchanie | str. 188 Zadawanie pytań | str. 199 Przeformułowywanie (reframing) | str. 220 Obserwacja | str. 222 Informacja zwrotna (feedback) | str. 224 Perspektywy | str. 235 Skalowanie | str. 236 Poszukiwanie wyjątków | str. 237 Komplementowanie | str. 238 Zasoby | str. 238 Metafory | str. 238 Działanie | str. 240 Doradzanie klientom | str. 242 Struktury prowadzenia rozmów | str. 243 CZĘŚĆ IV. DACH | str. 257 Rozdział 13. Proces coachingu | str. 259 Ogólna struktura procesu coachingu | str. 259 Badanie potrzeb coachingowych | str. 260 Określanie celów | str. 265 Negocjowanie oczekiwań wobec coachingu i kontrakt coachingowy | str. 266 Cykl coachingu | str. 269 Z czego składa się sesja coachingowa? | str. 271 Inicjowanie relacji coachingowej | str. 271 Rozumienie sytuacji, w której dana osoba się znajduje | str. 272 Zamykanie relacji coachingowej | str. 275 Rozdział 14. Zagrożenia i wyzwania dla menedżerów stosujących coaching | str. 277 Zagrożenia | str. 277 Twoje ego | str. 278 Jak nie zostać ratownikiem ani prześladowcą? | str. 280 Siła nawyków | str. 281 Oczekiwania zwierzchników | str. 282 Jak ruszyć lokomotywę? | str. 283 Rozdział 15. Rady praktyków | str. 285 Jak się przygotowywać do sesji coachingowej? | str. 285 Co robić, żeby coaching był bardziej efektywny? | str. 289 Rady związane z prowadzeniem coachingu | str. 289 Zasady i wskazówki dla wszystkich, którzy rozpoczynają coaching | str. 290 Trzy reguły pomagania innym | str. 296 Rozdział 16. Wskazówki na drogę | str. 300 Doskonalenie się | str. 300 Kiedy zacząć stosować coaching? | str. 300 Ile jeszcze muszę się uczyć? | str. 301 Gdzie szukać wsparcia? | str. 302 Na zakończenie | str. 305 Bibliografia (polecana literatura dodatkowa) | str. 307 Indeks | str. 311