Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Metodyka nauczania języka niemieckiego(eBook)

Podręcznik dla studentów germanistyki oraz początkujących nauczycieli

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2018

  • Autor: Zofia Chłopek

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 55,00 zł
38,50
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 16,50 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Metodyka nauczania języka niemieckiego

Praktyczny i interaktywny podręcznik przygotowujący do nauczania języka niemieckiego. Niezbędnik dla początkujących nauczycieli oraz studentów germanistyki lub lingwistyki stosowanej, do wykorzystania na ćwiczeniach z metodyki. Główną ideą książki jest zgromadzenie w jednym miejscu wiadomości na temat najważniejszych problemów, z którymi styka się nauczyciel. Publikacja łączy rozmaite perspektywy metodologiczne i dyscyplinarne: językoznawczą, psychologiczną, dydaktyki i komunikacji, przyswajania języka. Książka zawiera podstawowe informacje z zakresu glottodydaktyki, ale też skupia się na indywidualnych doświadczeniach zdobytych w trakcie uczenia się i nauczania języków obcych. Prezentuje wiele konkretnych przykładów do omówienia oraz zadań praktycznych, polegających przede wszystkim na ocenie przykładów ćwiczeń z uczniem albo sposobów postępowania nauczyciela. Kładzie nacisk na aktywną rolę ucznia w procesie dydaktycznym poprzez wybór odpowiedniej strategii uczenia się. Przedstawia komentarze do zadań, w których autorka podkreśla, że ocena danego zadania albo sposobu postępowania zależna od kontekstu, w jakim pracuje nauczyciel – przede wszystkim od tego, kim są uczniowie i jakie mają cele. Podkreśla rolę stałych oraz powtarzalnych procesów w przyswajaniu języka obcego. Każdy rozdział zawiera podsumowanie i wykaz lektur uzupełniających. Książka pani Zofii Chłopek jest wartościową publikacją metodyczną dla germanistów, bardzo potrzebną, gdyż publikacji tego typu brak – przygotowaną kompetentnie i szczegółowo […]. Podręcznik akademicki przedstawiony mi do zaopiniowania uważam za tekst wartościowy i bardzo praktycznie przydatny dla studentów germanistyki, którzy pragną zostać nauczycielami. Prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska „ Metodyka nauczania języka niemieckiego. Podręcznik dla studentów germanistyki i początkujących nauczycieli” to publikacja od lat oczekiwana i szczególnie ważna dla wszystkich zainteresowanych nowoczesnym kształceniem nauczycieli języka niemieckiego w naszym kraju. […] Wszystkie zamieszczone w tomie zadania stanowią konkretne wyzwania poznawcze dla użytkowników publikacji. Nie są w żaden sposób banalne. Zachęcają czytelnika do solidnej refleksji na temat najbardziej istotnych aspektów współczesnego kształcenia językowego. Realizacja znacznej części z nich zaplanowana jest w grupach, co ułatwi wspólne negocjowanie i wypracowanie koncepcji zajęć języka niemieckiego. Wszystkie zadania mogą być z powodzeniem wykorzystywane także w ramach seminariów i warsztatów doskonalących dla czynnych zawodowo (nie tylko) początkujących nauczycieli języka niemieckiego. Ich realizacja w kontekście różnych form doskonalenia przyczyni się do większego otwarcia na nowoczesne koncepcje glottodydaktyczne (głównie o podłożu psycho- i neurolingwistycznym). „Metodyka nauczania języka niemieckiego” Zofii Chłopek to publikacja niezwykle wartościowa pod względem pedeutologicznym. W pełni rekomenduję jej wydanie w obecnym formacie koncepcyjnym. Jej ukazanie się powinno w pośredni sposób przyczynić się do unowocześnienia procesu kształcenia przyszłych germanistów w Polsce. Dr hab. Przemysław E. Gębal

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7
I. Czynniki kształtujące proces uczenia się języków obcych 19
	1. Jak mózg uczy się języków? System językowy, system pojęciowy, układ limbiczny. Pamięć proceduralna i deklaratywna 21
	2. Zapamiętywanie, przechowywanie w pamięci i odtwarzanie z pamięci. Pamięć krótkotrwała i długotrwała 32
	3. Recepcja i produkcja języka 45
	4. Wiek uczniów 56
	5. Płeć uczniów 66
	6. Osobowość uczniów 74
	7. Style poznawcze uczniów 81
	8. Strategie uczniowskie 87
II. Najważniejsze aspekty procesu nauczania języków obcych 95
	9. Komunikacja. Interakcja i mediacja. Działanie za pomocą języka 97
	10. Zorientowanie na ucznia. Personalizacja i indywidualizacja. Aktywizacja uczniów 111
	11. Wspieranie autonomii uczniów 123
	12. Motywowanie uczniów do nauki 133
	13. Działania wychowawcze nauczyciela 144
	14. Nauczanie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych 157
	15. Nauczanie niemieckiego jako L3 170
III. Nauczanie elementów języka. Rozwijanie sprawności językowych. Rozwijanie kompetencji interkulturowej. Feedback 185
	16. Nauczanie słownictwa 187
	17. Nauczanie gramatyki 202
	18. Nauczanie wymowy 218
	19. Nauczanie pisowni 230
	20. Rozwijanie sprawności czytania 238
	21. Rozwijanie sprawności słuchania 250
	22. Rozwijanie sprawności pisania 261
	23. Rozwijanie sprawności mówienia 273
	24. Rozwijanie kompetencji interkulturowej 289
	25. Feedback 303
IV. Środki dydaktyczne 317
	26. Podręczniki 319
	27. Materiały uzupełniające podręcznik 332
	28. Nowe media 340
V. Kontrola i ewaluacja osiągnięć 351
	29. Ocena osiągnięć 353
	30. Testy językowe 365
Post scriptum 382
Aneks 385
	A. Opis lekcji (I) 387
	B. Konspekt lekcji (I) 389
	C. Arbeitsblatt: Kognitive Stile 392
	D. Test styli kognitywnych (Ely 1995) 400
	E. Test strategii uczniowskich (Oxford 1990) 402
	F. Strategie uczenia się i używania języka (Bimmel i Rampillon 2000) 405
	G. Zadanie na rozwiązywanie problemów 409
	H. Opis lekcji (II) 411
	I. Lista wyznaczników lekcji komunikacyjnej (Butzkamm 2004: 30) 413
	J. Strategie motywacyjne w nauczaniu języka obcego (Dörnyei 2001) 414
	K. Arbeitsblatt: Idiomatische Wendungen mit den Namen der Körperteile 423
	L. Konspekt lekcji (II) 427
	M. Konspekt lekcji (III) 430
	N. Opisy dwóch lekcji do analizy komparatywnej 435
	O. Obserwacja lekcji 439
	P. Opis lekcji (III) 442
	R. Kryteria oceny podręcznika do nauki języka obcego 444
	S. Arbeitsblatt: „Ich möchte nichts mehr sollen müssen“ von Greta Amelungen 447
	T. Das Mobile 452
	U. Gra dydaktyczna 453
	V. Walizka (der Koffer) 458
	W. Zertifikat 459
Przydatne adresy internetowe 460
	Pomysły i materiały do nauczania 460
	Czasopisma metodyczne  460	
	Stowarzyszenia 461
	Inne 461
Bibliografia 462
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Zofia Chłopek

Dr hab. – adiunkt, wykłada w Zakładzie Glottodydaktyki Instytutu Filologii Germańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Zajmuje się psycholingwistycznymi aspektami nabywania i używania języków, zwłaszcza przez uczących się języków trzecich i kolejnych, implikacjami glottodydaktycznymi badań w tym zakresie, nauczaniem (przyszłych) nauczycieli języków trzecich i kolejnych oraz komunikacją interkulturową i nauczaniem interkulturowym. Od 1989 r. pracownik Instytutu Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego; pracowała w trzech Instytutach Filologii Angielskiej (w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu, w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nysie oraz na Uniwersytecie Wrocławskim). Od wielu lat prowadzi rozmaite zajęcia związane z metodyką nauczania języków obcych. Publikowała w wydawnictwach krajowych i zagranicznych.

Inni Klienci oglądali również

24,60 zł

Jednostki języka w systemie i w mowie

Wyzwaniem teoretycznym i praktycznym dla językoznawców jest opis funkcjonowania języka w warunkach komunikacji międzykulturowej – w tym wypadku polsko-rosyjskiej – w której dużą rolę, obok językowych różnic systemowych,...
7,00 zł

Przekaz treści z zakresu kultury w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej (na podstawie nauczania języka rosyjskiego skierowanego do Polaków) - 04 Podsumowanie; Bibliografia

Autorka koncentruje się w pracy na przekazie treści z zakresu kultury w procesie nauczania języka rosyjskiego jako obcego. W centrum uwagi stawia komunikację jako czynnik nadrzędny, determinujący podejście do nauczania, w tym przekaz treści z zakresu k...
39,90 zł

Niemiecki język biznesowy w twojej firmie. Wirtschaftsdeutsch in deinem Unternehmen

Język niemiecki Używasz języka niemieckiego w pracy, podczas wyjazdów czy spotkań służbowych? Autorka podczas indywidualnych zajęć miała okazję poznać potrzeby pracowników firm i każde pojedyncze słowo niezbędne do korespondencji handlowe...
30,00 zł

Słownik bibliograficzny języka polskiego Tom 9 (T-Wyf)

Kolejny tom publikacji, której t. 1 ukazał się w 2000 r. Zawiera szczegółowe informacje bibliograficzne o poszczególnych wyrazach zaczerpniętych z tekstów języka polskiego końca XVIII - pocz. XXI w. w przedziale literowym T ...
27,06 zł

Przekaz treści z zakresu kultury w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej (na podstawie nauczania języka rosyjskiego skierowanego do Polaków)

Autorka koncentruje się w pracy na przekazie treści z zakresu kultury w procesie nauczania języka rosyjskiego jako obcego. W centrum uwagi stawia komunikację jako czynnik nadrzędny, determinujący podejście do nauczania, w tym przekaz treści z zakresu k...
20,00 zł

Technika i metodyka nauczania snowboardu

Publikacja ta powstała z myślą o wszystkich osobach zainteresowanych wzbogaceniem swojej wiedzy dotyczącej szeroko rozumianego szkolenia snowboardowego. Bezpośrednią inspiracją do napisania skryptu było zapotrzebowanie uczestników kursów ...
9,00 zł

Literatura i filozofia w poszukiwaniu sztuki życia: Nietzsche, Wilde, Shusterman - 03 Rozdz. 2, cz. 2. Estetyzacja nowoczesna i niewczesna, czyli Fryderyk Nietzsche: Nauczanie i autokreacja

Tematem książki jest problematyka estetycznej egzystencji, życia ujętego w ramy szeroko pojętej sztuki, tak jak rozważać i praktykować je może nowoczesna filozoficzna świadomość, pomna swoich wewnątrz- i pozatekstowych uwikłań, podejmująca zadanie dosk...

Niemiecki na obcasach

Zapraszamy na niemieckie pogaduchy! "Niemiecki na obcasach" to unikalny sposób na opanowanie nowoczesnego języka niemieckiego dla początkujących, wiecznie początkujących, średnio zaawansowanych, i tych, co już nie raz zaczynały. Z najn...
16,90 zł

Krótka gramatyka języka angielskiego

Omówienie w zwięzłej formie najważniejszych zagadnień gramatycznych. Graficznie wyróżnione zostały szczególnie ważne zasady i wyjątki, a krótkie wskazówki ułatwiają zapamiętanie regułek. Oznaczone również zosta...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!