MENU

Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli

(eBook)

Studium przypadków

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2018

  • Autor: Marcin Rojek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 21,45 zł
18,45
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli

Główną inspiracją do napisania tej książki była jedna z tez współczesnej pedeutologii mówiąca, że nie jest możliwe pełne przygotowanie zawodowe nauczyciela, ponieważ uczenie się nieustannie towarzyszy wykonywaniu tego zawodu.
Dotąd prowadzone były badania nad wzajemnym uczeniem się nauczycieli, ich wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym i międzypokoleniowym uczeniem się, ale nie zajmowano się problematyką międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli w środowisku szkoły, która jest miejscem pracy większości z nich. Autor publikacji podjął więc próbę ukazania dotychczasowego stanu wiedzy na temat międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli oraz przedstawił koncepcję i wyniki własnych badań w tym zakresie.
Odmienność doświadczeń wywoływała wzajemne zaciekawienie i sprzyjała międzypokoleniowemu uczeniu się. Badani nauczyciele, wypowiadając się na temat ich międzypokoleniowego uczenia się, podkreślali, że w relacjach z nauczycielami z innych pokoleń uczyli się „interpretować szkołę z perspektywy ucznia” oraz postrzegać ją z szerszej temporalnej perspektywy niż tylko zakreślonej przez czas ich pracy w placówce. Poznając minione już uwarunkowania pracy w zawodzie nauczyciela, mogli lepiej i bardziej krytycznie rozumieć siebie i świadomiej antycypować przyszłość zawodową.
Z Zakończenia

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9

Rozdział I. Uczenie się	13
Wprowadzenie	13
1. Pojęcie „uczenie się” i rola uczenia się w edukacji	14
2. Podstawowe założenia wybranych teorii uczenia się	23
2.1. Behawiorystyczna teoria uczenia się  	25
2.2. Poznawcze ujęcie uczenia się	30
2.3. Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury	34
2.4. Andragogiczna teoria uczenia się w ujęciu Malcolma S. Knowlesa	39
2.5. Transformatywne uczenie się według Jacka Mezirowa	43
2.6. Uczenie się jako element kultury edukacji Jeromego Brunera	47
2.7. Teoria trzech wymiarów uczenia się Knuda Illerisa	56
Podsumowanie	75

Rozdział II. Nauczyciel w szkole jako dorosły uczący się w miejscu pracy	77
Wprowadzenie	77
1. Nauczyciel jako zawód	78
1.1. Zawód nauczyciela w ujęciu normatywnym	79
1.2. .Zawód nauczyciela w ujęciu empirycznym	84
1.3. Zawód nauczyciela w ujęciu humanistycznym	88
2. Uczenie się nauczycieli w miejscu pracy	91
3. Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli	97
Podsumowanie	104

Rozdział III. Podstawy metodologiczne badań własnych	107
Wprowadzenie	107
1. Przyjęty cel badań i jego uzasadnienie 	108
2. Przedmiot badań i problematyka badawcza	110
3. Jakościowe podejście badawcze	111
4. Dobór próby badawczej	112
5. Organizacja i przebieg badań	114
Podsumowanie	115

Rozdział IV. Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli w szkole podstawowej i gimnazjum	117
Wprowadzenie	117
1. Ogólna charakterystyka badanych	118
2. Sylwetki nauczycieli	119
2.1. Przypadek 1 (P1) – Piotr Brzeziński	119
2.2. Przypadek 2 (P2) – Agnieszka Tomczak	122
2.3. Przypadek 3 (P3) – Elżbieta Szymańska	126
2.4. Przypadek 4 (P4) – Anna Kruszyńska	131
2.5. Przypadek 5 (P5) – Marta Świeboda	135
2.6. Przypadek 6 (P6) – Michał Mistrzak	140
2.7. Przypadek 7 (P7) – Lidia Zamborska	144
2.8. Przypadek 8 (P8) – Beata Nowicka	148
2.9. Przypadek 9 (P9) – Krystyna Kaczmarek	153
3. Wymiary międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli	158
3.1. „Uczyłam się tego, czego mi brakowało” – poznawczy wymiar międzypokoleniowego uczenia się	158
3.2. „Młodzi mnie ożywiają, dodają energii” – emocjonalny wymiar międzypokoleniowego uczenia się	165
3.3. „Poczucie przynależności do środowiska nauczycielskiego, bezpieczeństwo, osadzenie w szkolnej rzeczywistości i pewność działania…” – społeczny wymiar międzypokoleniowego uczenia się	171
4. Międzypokoleniowo nabywane i rozwijane kwalifikacje nauczycieli	176
4.1. Kwalifikacje intelektualne	177
4.2. Kwalifikacje percepcyjne	180
4.3. Kwalifikacje w zakresie samokontroli	187
4.4. Kwalifikacje indywidualizacyjne	194
4.5. Kwalifikacje społeczne	201
4.6. Kwalifikacje motywacyjne	208
5. Podsumowanie wyników badań	217
6. Wnioski dla praktyki oświatowej	227

Zakończenie	231
Bibliografia	235
Spis rycin i tabel	247
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,04 zł
18,00 zł

Szkoła na wirażu zmian politycznych

Publikacja Bogusława Śliwerskiego pt. Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury, to kolejna po Ped@gog w blogosferze, Kraków 2009 i Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków 2011, książka powstała z esejów Autora zamieszczanyc...
19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
16,17 zł
23,10 zł

Kształcenie nauczycieli szkolnictwa ogólnokształcącego na Górnym Śląsku w latach 1865–1976

Tematem niniejszej monografii historycznoandragogicznej są dzieje kształcenia nauczycieli elementarnych, powszechnych i podstawowych szkół na Górnym Śląsku od momentu powstania miasta Katowice aż do utworzenia Wydziału Pedagogiki i Psycho...
9,00 zł
10,00 zł

Wzorcowy nauczyciel wczesnej edukacji w narracjach matek. W kierunku teorii ugruntowanej

Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowis...
14,36 zł
16,70 zł

Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?

Autorka dokonała przeglądu różnych ujęć etosu nauczycielskiego, uporządkowała je i zaprezentowała własną definicję tego zagadnienia. Przedstawiła interesujące, a momentami również zaskakujące wyniki badań, dotyczące wymagań społecznych wz...
35,99 zł
39,99 zł

Afirmacja wspierająca. 160 kart afirmacyjnych do rozwoju, motywacji i uczenia się

Afirmacja wspierająca to publikacja, której od dawna potrzebowałam. Nie mogłam jej nigdzie znaleźć, ponieważ nikt jej jeszcze nie napisał. Postanowiłam, że stworzę własny zestaw kart afirmacyjnych. Pozytywne afirmacje pomagają mi we wspieraniu, ...
27,14 zł
34,80 zł

Awans zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego

Książka zawiera wyjaśnienia, sugestie i podpowiedzi, w jaki sposób podejść od strony prakseologicznej i praktycznej do realizacji skomplikowanej pedagogicznie procedury awansu zawodowego przez nauczycieli wychowania fizycznego. Awans zawodowy wy...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!