Miejskie tłumy
Publikacja dotyczy kulturowych studiów miejskich z silnym uwzględnieniem perspektywy badań nad mediami i ich rolą w kształtowaniu „nowej wspólnotowości”, którą autorka próbuje zdefiniować w opozycji do tradycyjnych ujęć socjologicznych. Autorka akcentuje obserwowane współcześnie zjawisko przenikania się przestrzeni fizycznych i medialnych, a także śledzi, jak na ich styku powstają nowe formy miejskiej wspólnotowości. Czytelnik może poznać społeczną perspektywę działania mediów sieciowych, w tym nowy wymiar po- wstawania i działania wspólnot konsumenckich.
„Autorka postawiła sobie zadanie bardzo ambitne, wymagające dobrej orientacji w badaniach dyscyplinarnych i interdyscyplinarnych. Potrafiła też materiał bibliograficzny sprawnie uporządkować pod kątem własnej problematyki i zarazem poddać go krytycznej refleksji. […] nie zdarza się często, by z rzetelnym i precyzyjnym warsztatem badawczym współgrał atrakcyjny warsztat pisarski. Przewiduję więc, że książka będzie z zainteresowaniem czytana i, co więcej, odegra ważną rolę nie tylko w kręgu kulturoznawców, lecz także socjologów i antropologów zainteresowanych współczesnością”.
Z recenzji prof. dr hab. Anny Zeidler-Janiszewskiej
Uniwersytet SWPS
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-660-5
- ISBN druku: 978-83-8088-659-9
- Liczba stron: 264
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Problemy z miejską wspólnotą 13 Wprowadzenie 13 Jeszcze Nowszy Urbanizm 23 Sąsiedztwo i współpraca 32 Wspólnota wirtualna? 36 Wspólnotowość a kultura uczestnictwa 51 Fandom i kapitał subkulturowy 54 Kultura uczestnictwa jako spadkobierca fandomu 58 Od prosumpcji do produsage 68 Od ekonomii daru do gospodarki społecznościowej 72 Plemiona, tłumy i roje 76 Plemiona 78 Tłumy 87 Crowdsourcing i crowdfunding 90 Roje 96 Krytyka kultury uczestnictwa 99 W stronę nowej wspólnotowości miejskiej 105 Medialne terytoria wspólnotowości w mieście „cyfrowo zaktualizowanym” 113 Urbanizm społecznościowy 131 Kontekst urbanizmu społecznościowego 131 Crowdsourced city i urbanizm taktyczny 142 Placemaking i miasto piesze 151 Miasto-ogród (społecznościowy) 159 Miejskie ogrodnictwo w kontekście rozwoju mediów sieciowych 159 Wspólnotowość jedzących 165 Crowdsourcing, crowdfunding i crowdmapping jako formy partycypacji w planowa- niu i użytkowaniu przestrzeni zielonych 169 Grywalne miasto 175 Wspólnotowość zabawy 175 Zabawa i gra miejska 179 Grywalność i gamifikacja w mieście 183 Miasto – plansza do gry 197 Miejska wspólnotowość ludyczna? 209 Wspólnotowość tematyzowana 213 Wspólnota jako temat miasta 213 Rewitalizacja wspólnotowości 218 Wspólnota jako marka 220 Miasto kreatywne 223 Klasa kreatywna a wspólnotowość 223 Kreatywność wernakularna 231 Zakończenie 237 Bibliografia 239 Indeks nazwisk 257