MENU

Mikroserwisy w akcji

(eBook)
5.00  [ 2 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Seria / cykl: W akcji

  • Redakcja naukowa: Morgan Bruce, Paulo A. Pereira

  • Tłumacz: Magdalena Rogulska i Mariusz Rogulski na zlecenie WITKOM Witold Sikorski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Mikroserwisy w akcji

Zainwestuj swój czas w projektowanie doskonałych aplikacji, ulepszanie infrastruktury i maksymalne wykorzystanie swoich zespołów.
Mikroserwisy są łatwiejsze do napisania, skalowania i utrzymania niż tradycyjne aplikacje korporacyjne, ponieważ są budowane jako system niezależnych komponentów. Wystarczy, że opanujesz kilka ważnych nowych wzorców i procesów, a będziesz gotowy do opracowywania, wdrażania i uruchamiania mikroserwisów o jakości produkcyjnej.
"Mikroserwisy w akcji" uczą, jak pisać i utrzymywać aplikacje oparte na mikroserwisach. Ten przewodnik stworzony z myślą o codziennym rozwoju, zagłębi Cię w rzeczywiste przypadki użycia, od projektu po wdrożenie. Dowiesz się, w jaki sposób mikroserwisy umożliwiają stworzenie efektywnego strumienia ciągłego dostarczania oraz zbadasz przykłady z użyciem Kubernetesa, Dockera i Google Container Engine.
Książka przedstawia:
Przegląd architektury mikroserwisowej Budowanie strumienia dostarczania Przedstawienie dobrych praktyk w projektowaniu transakcji i zapytań dotyczących wielu usług Wdrażanie z użyciem kontenerów Monitorowanie mikroserwisów Książka napisana dla średnio zaawansowanych programistów znających architekturę korporacyjną i platformy chmurowe, takie jak AWS i GCP.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
przedmowa xiii
podziękowania xv
o książce xvii
o autorach xx
o ilustracji na okładce xxi
Część 1 Stan rzeczy 1
1 Projektowanie i uruchamianie mikroserwisów 3
	1.1. Czym jest aplikacja mikroserwisowa? 4
		Skalowanie przez dekompozycję 6    
		Kluczowe zasady 8    
		Kto używa mikroserwisów? 11    
		Dlaczego mikroserwisy to dobry wybór? 12
	1.2. Co w mikroserwisach jest wyzwaniem? 14
		Wyzwania związane z projektowaniem 15    
		Wyzwania związane z działaniem 17
	1.3. Cykl rozwojowy mikroserwisu 18
		Projektowanie mikroserwisów 19    
		Wdrażanie mikroserwisów 21    
		Obserwowanie mikroserwisów 24
	1.4. Odpowiedzialna i operacyjnie świadoma kultura inżynieryjna 25
2 Mikroserwisy w SimpleBanku 27
	2.1. Czym zajmuje się SimpleBank? 28
	2.2. Czy mikroserwisy są dobrym wyborem? 29
		Ryzyko i inercja w oprogramowaniu finansowym 30    
		Zmniejszanie tarć i zapewnienie wartości dodanej 31
	2.3. Budowanie nowej funkcjonalności 31
		Identyfikacja mikroserwisów przez modelowanie domeny 32    
		Współpraca usług 35    
		Choreografia usługi 36
	2.4. Udostępnianie usług na zewnątrz 38
	2.5. Wdrażanie funkcjonalności na produkcję 39
		Kontrolowane pod względem jakości i zautomatyzowane wdrożenia 41    
		Odporność 42    
		Przejrzystość 42
	2.6. Skalowanie rozwoju mikroserwisów 44
		Techniczna różnorodność 44    
		Izolacja 45
	2.7. Co dalej? 46
Część 2 Projekt 49
3 Architektura aplikacji mikroserwisowej 51
	3.1. Architektura jako całość 52
		Od monolitów do mikroserwisu 52    
		Rola architekta 54    
		Zasady architektoniczne 54    
		Cztery warstwy aplikacji mikroserwisowej 55
	3.2. Platforma mikroserwisu 56
		Mapowanie platformy uruchomieniowej 57
	3.3. Usługi 58
		Zdolności 58   
		Agregacja i usługi wyższego szczebla 59    
		Ścieżki krytyczne i niekrytyczne 60
	3.4. Komunikacja 61
		Kiedy używać komunikatów synchronicznych 61    
		Kiedy używać komunikatów asynchronicznych 62    
		Wzorce komunikacji asynchronicznej 63    
		Lokalizowanie innych usług 64
	3.5. Granica aplikacji 66
		Bramy API 68    
		Backends for frontends 68    
		Bramy consumer-driven 69
	3.6. Klienci 71 Monolity frontendowe 71    
		Mikrofrontendy 72
4 Projektowanie nowych funkcjonalności 74
	4.1. Nowa funkcjonalność w SimpleBanku 75
	4.2. Określanie zakresu według zdolności biznesowych 77 
		Zdolności i modelowanie domeny 77    
		Tworzenie strategii inwestycyjnej 79    
		Zagnieżdżone konteksty i usługi 85    
		Wyzwania i ograniczenia 86
	4.3. Określanie zakresu według przypadków użycia 86
		Składanie zleceń związanych ze strategią inwestycyjną 87    
		Działania i magazyny 92    
		Orkiestracja i choreografia 93
	4.4. Ograniczanie zakresu według zmienności 94
	4.5. Zdolności techniczne 96
		Wysyłanie powiadomień 96    
		Kiedy używać zdolności technicznych 97
	4.6. Postępowanie z niejednoznacznością 98
		Zacznijmy od gruboziarnistych usług 99    
		Przygotujmy się na przyszłą dekompozycję 99    
		Wycofywanie i migracja 100
	4.7. Własność usług w firmach 100
5 Transakcje i zapytania w mikroserwisach 105
	5.1. Spójne transakcje w aplikacjach rozproszonych 106
		Dlaczego nie użyć transakcji rozproszonych? 107
	5.2. Komunikacja oparta na zdarzeniach 108
		Zdarzenia i choreografia 109
	5.3. Sagi 111
		Choreografowane sagi 112    
		Orkiestrowane sagi 115   
		Przeplatane sagi 117   
		Wzorce spójności 118    
		Event sourcing 119
	5.4. Zapytania w rozproszonym świecie 120
		Przechowywanie kopii danych 122    
		Oddzielanie zapytań i poleceń 123    
		Wyzwania związane z CQRS 125    
		Analizy i raportowanie 127
	5.5. Literatura uzupełniająca 128
6 Projektowanie niezawodnych usług 129
	6.1. Definiowanie niezawodności 130
	6.2. Co może pójść źle? 132
		Źródła awarii 133    
		Awarie kaskadowe 136
	6.3. Projektowanie niezawodnej komunikacji 139
		Ponowne próby 140    
		Plany awaryjne 143    
		Przeterminowania 145    
		Bezpieczniki 147    
		Komunikacja asynchroniczna 150
	6.4. Maksymalizacja niezawodności usługi 150
		Równoważenie obciążenia i stan usługi 150    
		Limity użycia 152    
		Walidacja niezawodności i odporność na błędy 153
	6.5. Bezpieczeństwo przede wszystkim 156
		Frameworki 157    
		Service mesh 158
7 Budowanie uniwersalnego frameworka mikroserwisowego 160
	7.1. Szkielet mikroserwisu 161
	7.2. Jaki jest cel szkieletu mikroserwisu? 164
		Zmniejszone ryzyko 165    
		Szybsze rozpoczynanie 165
	7.3. Projektowanie szkieletu 166
		Wykrywanie usług 168    
		Obserwowalność 172    
		Równoważenie i limitowanie 178
	7.4. Badanie funkcjonalności zaimplementowanych z użyciem szkieletu 181
	7.5. Czy heterogeniczność nie była jedną z obietnic mikroserwisów? 183
Część 3 Wdrażanie 187
8 Wdrażanie mikroserwisów 189
	8.1. Dlaczego wdrożenie jest ważne? 190
		Stabilność i dostępność 191
	8.2. Środowisko produkcyjne mikroserwisów 191
		Cechy środowiska produkcyjnego mikroserwisów 192    
		Automatyzacja i szybkość 193
	8.3. Wdrażanie usługi, szybka ścieżka 193
		Uruchomienie usługi 194    
		Budowanie maszyny wirtualnej 194    
		Uruchamianie wielu instancji usługi 196    
		Dodawanie równoważenia obciążenia 199    
		Czego się nauczyliśmy? 200
	8.4. Budowanie artefaktów usługi 201
		Co jest w artefakcie? 202    
		Niezmienialność 203    
		Typy artefaktów usługi 204   
		Konfiguracja 209
	8.5. Modele hostowania usług 210
		Jedna usługa per host 210    
		Wiele statycznych usług per host 210    
		Wiele zarządzanych usług per host 211
	8.6. Wdrażanie usług bez przestojów 212
		Wdrożenia kanarkowe i rolling deploy w GCE 213
9 Wdrażanie z użyciem kontenerów i programów zarządczych 217
	9.1. Konteneryzowanie usługi 218
		Praca z obrazami 219    
		Budowanie naszego obrazu 221    
		Uruchamianie kontenerów 224    
		Przechowywanie obrazu 226
	9.2. Wdrażanie do klastra 228
		Projektowanie i uruchamianie kapsuł 229   
		Równoważenie obciążenia 232    
		Krótkie spojrzenie pod maskę 233    
		Kontrole działania 236    
		Wdrażanie nowej wersji 238   
		Wycofywanie 244    
		Łączenie wielu usług 244
10 Budowanie strumienia dostarczania dla mikroserwisów 246
	10.1. Nudne wdrażanie 247
		Strumień wdrażania 247
	10.2. Budowanie strumienia w Jenkinsie 249
		Konfigurowanie strumienia budowania 250    
		Budowanie obrazu 254    
		Uruchamianie testów 255    
		Publikowanie artefaktów 257    
		Wdrażanie do środowiska staging 258    
		Środowiska staging 261    
		Wdrażanie do produkcji 262
	10.3. Budowanie strumienia z krokami wielokrotnego zastosowania 265
		Proceduralne versus deklaratywne budowanie strumieni 266
	10.4. Techniki wdrażania o niskim oddziaływaniu i wydawanie funkcjonalności 267
		Dark launch 267    
		Flagi funkcjonalności 268
Część 4 Obserwowalność i własność 271
11 Budowanie systemu monitorowania 273
	11.1. Kompleksowy stos monitorowania 274
		Dobry monitoring jest warstwowy 275    
		Złote sygnały 276    
		Typy metryk 277    
		Rekomendowane praktyki 278
	11.2. Monitorowanie SimpleBanku za pomocą Prome 279
		Konfigurowanie infrastruktury zbierania metryk 279    
		Zbieranie metryk dotyczących infrastruktury – RabbitMQ 286    
		Instrumentacja składania zleceń w Simple-Banku 289    
		Konfigurowanie alarmów 291
	11.3. Ustawianie sensownych i praktycznych alarmów 295
		Kto potrzebuje wiedzieć, że coś nie działa? 296    
		Objawy, nie przyczyny 297
	11.4. Obserwowanie całej aplikacji 297
12 Używanie dzienników i śladów do zrozumienia zachowania 300
	12.1. Zrozumienie zachowania między wieloma usługami 301
	12.2. Generowanie spójnych, uporządkowanych dzienników czytelnych dla człowieka 304
		Przydatne informacje do uwzględnienia we wpisach dziennika 304    
		Struktura i czytelność 305
	12.3. Konfigurowanie infrastruktury logowania w SimpleBanku 307
		Rozwiązanie oparte na ELK i Fluentd 308    
		Konfigurowanie systemu do rejestrowania 310    
		Konfigurowanie tego, co będzie zbierane w dziennikach 312    
		Znajdowanie igły w stogu siana 316    
		Rejestrowanie właściwych informacji 317
	12.4. Śledzenie interakcji między usługami 317
		Korelowanie żądań: ślady i spany 318    
		Konfigurowanie śledzenia w usługach 320
	12.5. Wizualizowanie śladów 324
13 Budowanie zespołów mikroserwisowych 329
	13.1. Budowanie efektywnych zespołów 330
		Prawo Conwaya 331    
		Zasady efektywnych zespołów 332
	13.2. Modele zespołów 334
		Grupowanie funkcyjne 334    
		Grupowanie przekrojowe 336    
		Ustalanie granic zespołu 338    
		Infrastruktura, platforma i produkt 340   
		Kto jest pod telefonem? 341    
		Dzielenie się wiedzą 343
	13.3. Zalecane praktyki dla zespołów mikroserwisowych 344
		Czynniki zmian w mikroserwisach 345    
		Rola architektury 346    
		Jednorodność a elastyczność techniczna 348    
		Model otwartego oprogramowania 348   
		Przeglądy projektu 350    
		Żywa dokumentacja 351    
		Odpowiadanie na pytania dotyczące aplikacji 352
	13.4. Dodatkowe materiały 352
dodatek Instalacja Jenkinsa w Minikube’ie 355
indeks 363
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

18,45 zł
21,45 zł

Rekomendacje giełdowe a ceny akcji

Problematyka efektywnego inwestowania niezmiennie jest tematem intrygującym i aktualnym. Ze względu na internetową rewolucję i galopujący rozwój technologii mobilnych dostęp do rynku kapitałowego ma coraz większa grupa osób. Rynek kapitał...
77,40 zł
129,00 zł

Mikroserwisy. Wzorce z przykładami w języku Java

Skuteczne tworzenie aplikacji opartych na mikroserwisach wymaga opanowania nowej wiedzy i praktyk architektonicznych. W tej wyjątkowej książce pionier architektury mikroserwisowej i posiadacz tytułu Java Champion – Chris Richardson – zgroma...
7,11 zł
7,90 zł

Mortyr III: Akcje Dywersyjne - poradnik do gry

Mortyr 3 sprawia Ci problemy? Nie potrafisz sobie poradzić z jakimś fragmentem? Niezidentyfikowany przeciwnik wciąż Cię zabija i musisz zaczynać zabawę od ostatniego punktu zapisu? W takim razie ten poradnik jest dla Ciebie! Mortyr III: Akcje Dyw...
77,40 zł
129,00 zł

Przetwarzanie języka naturalnego w akcji

Przetwarzanie języka naturalnego w akcji autorstwa Hobsona Lane’a, Hannesa Maxa Hapke i Cole’a Howarda to przewodnik po tworzeniu maszyn, które potrafią czytać i interpretować ludzki język. Użyjecie w nim łatwo dostępnych pakiet&oacu...
2,55 zł
3,40 zł

Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie - jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej. Rozdział 4. Spółka akcyjna i akcje

Poważną zaletą książki jest jej przystępny język, gdyż nawet stosunkowo skomplikowane zagadnienia przedstawione są w sposób jasny i przejrzysty. Autorka umiejętnie połączyła kwestie ekonomiczne z analizą prawną, dbając przez cały czas o wysoki p...
29,67 zł
34,50 zł

Modelowanie równowagi na rynku kapitałowym - weryfikacja empiryczna na przykładzie akcji notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie

Celem niniejszej publikacji jest zaprojektowanie i konstrukcja modelu symulującego, w świetle teorii ICAPM, równowagę na rynku akcji. Dla zrealizowania celu głównego wyodrębniono cele cząstkowe realizowane w dwóch etapach. W etapie pierwszym...
2,84 zł
3,15 zł

Porucznik Borewicz. Major opóźnia akcję. Tom 1

Opowiadanie oparte na motywach scenariusza serialu „07 zgłoś się”. Z pewnością przypomni przygody przystojnego porucznika Borewicza, przed którym drżał świat przestępczy PRL-u.
27,84 zł
32,00 zł

Wysiedleni. Akcja „Wisła” 1947

Akcja wysiedlania ludności ukraińskiej z południowo-wschodniej Polski rozpoczęła o świcie 28 kwietnia 1947 r. i trwała około trzech miesięcy. Działania prowadzone były często w sposób brutalny i bezwzględny. W ciągu kilku miesięcy na Ziemie Zac...
29,70 zł
33,00 zł

Akcja Gestapo przeciwko polskiej inteligencji w rejencji ciechanowskiej. Aresztowani i deportowani do obozów koncentracyjnych w III Rzeszy w kwietniu 1940 roku

5 kwietnia 1940 roku Gestapo rozpoczęło w rejencji ciechanowskiej akcję masowych aresztowań wymierzoną w „ruch oporu polskiej inteligencji”. Zatrzymano wówczas 1259 mężczyzn i kobiet, którzy trafili następnie do obozów ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!