Mity w zarządzaniu
W książce poruszono temat mitów w relacjach między organizacją gospodarczą a jej pracownikami i klientami. Odgrywają one bowiem rolę narzędzia, przy pomocy którego organizacje dążą do podporządkowania interesariuszy swoim celom. Siła tej iluzji okazuje się bardzo skuteczna, dlatego tak często znajduje zastosowanie w życiu społecznym. Czy jednak fakt, że wielu ludzi ulega iluzorycznej sile mitów, może być usprawiedliwieniem dla tych, którzy to cynicznie wykorzystują? Publikacja jest adresowana do szerokiego grona czytelników zainteresowanych problemami współczesnej cywilizacji, a przede wszystkim do studentów i praktyków zarządzania.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8142-624-4
- ISBN druku: 978-83-8142-623-7
- Liczba stron: 146
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Czym są organizacje gospodarcze 15 1.1. Biznes dobrotliwy 15 1.2. Biznes prawdziwy 22 Podsumowanie 28 Pytania do dyskusji 29 Część I. Jak uwieść pracownika 31 Rozdział 2. Mit charyzmatycznego przywódcy 33 2.1. Czym jest charyzma 33 2.2. Rodzaje relacji wpływu i ich ewolucja 39 2.3. Kształtowanie cech charyzmatycznych 47 Podsumowanie 51 Pytania do dyskusji 52 Rozdział 3. Mit silnej kultury organizacyjnej 53 3.1. Kultura jako instrument zarządzania 53 3.2. Wymuszanie poświęcenia 58 3.3. Kult organizacji 62 Podsumowanie 67 Pytania do dyskusji 68 Rozdział 4. Mit samorealizacji 69 4.1. Czym jest samorealizacja? 69 4.2. Czy można samorealizować się w organizacji? 72 4.3. Poczucie własności pracy jako warunek samorealizacji 79 Podsumowanie 85 Pytania do dyskusji 85 Część II. Jak uwieść klienta 87 Rozdział 5. Mit eksperckości 89 5.1. Imperatyw innowacyjności 89 5.2. Przyciąganie klienta 92 5.3. Ciemna strona biznesu 95 5.4. Błędne koło uwodzicielskiego postępu 98 Podsumowanie 103 Pytania do dyskusji 103 Rozdział 6. Mit marki 105 6.1. Wartość wizerunku organizacji 105 6.2. Lansowanie marki produktu 111 6.3. Reakcje klientów 114 Podsumowanie 120 Pytania do dyskusji 120 Rozdział 7. Mit spełniania marzeń 121 7.1. Ku lepszemu światu 121 7.2. Tworzenie fałszywych potrzeb 124 7.3. Poważne skutki niepoważnych marzeń 128 Podsumowanie 134 Pytania do dyskusji 135 Zakończenie 137 Bibliografia 139