Młodzież wobec wartości i osób z niepełnosprawnością ruchową
Książka stanowi wartościową publikację poszerzającą wiedzę na temat związku między wartościami młodzieży a postawami wobec osób z niepełnosprawnością ruchową. Pogłębia także wiedzę na temat związków między wybranymi czynnikami socjodemograficznymi i poznawczymi a preferowanymi wartościami oraz postawami młodzieży. Ukazanie empirycznych związków między różnymi czynnikami kształtującymi wybory aksjologiczne młodych ludzi oraz formującymi ich postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych należy uznać za największy walor poznawczy tej pracy. Monografia rzuca również ciekawe światło na kondycję społeczno-moralną współczesnej młodzieży uczącej się w szkołach ponadgimnazjalnych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8018-229-5
- Liczba stron: 240
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Część I. Teoretyczne podstawy badań własnych 15 1. Wartości – konteksty aksjologiczne i empiryczne 15 1.1. Wartości – ustalenia definicyjne 15 1.2. Rozumienie wartości w ujęciu Maxa Schelera 18 1.3. Sposoby badania wartości 24 1.4. Znaczenie wartości w procesie wychowania 27 1.5. Przegląd badań poświęconych problematyce wartości preferowanych przez młodzież 30 2. Postawy wobec osób z niepełnosprawnością ruchową 34 2.1. Postawy – ustalenia terminologiczne 35 2.2. Mechanizmy powstawania postaw 39 2.3. Związek wartości i postaw 42 2.4. Niepełnosprawność ruchowa – charakterystyka zjawiska 49 2.4.1. Modele niepełnosprawności 57 2.4.2. Niepełnosprawność ruchowa – w świetle ustaleń definicyjnych i empirycznych 66 2.5. Charakterystyka postaw wobec osób z niepełnosprawnością ruchową 73 2.6. Czynniki kształtujące postawy wobec osób z niepełnosprawnością ruchową 77 2.6.1. Wiedza na temat niepełnosprawności ruchowej 78 2.6.2. Percepcja postaw rodziców wobec osób z niepełnosprawnością ruchową 83 2.6.3. Siła relacji interpersonalnej z osobami z niepełnosprawnością ruchową 88 2.7. Sposoby pomiaru postaw wobec osób z niepełnosprawnościami 93 2.8. Badania nad postawami młodzieży wobec osób z niepełnosprawnością ruchową 98 Część II. Wartości preferowane przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych i ich postawy wobec osób z niepełnosprawnością ruchową w świetle badań własnych 103 3. Metodologiczne założenia badań własnych 103 3.1. Cel i przedmiot badań 103 3.2. Problemy badawcze 104 3.3. Hipotezy badawcze 105 3.4. Zmienne i ich wskaźniki 107 3.5. Sposoby pomiaru zmiennych 113 3.5.1. Skala Wartości Schelerowskich (SWS) 115 3.5.2. Skala Postaw Młodzieży Wobec Osób z Niepełnosprawnością Ruchową 116 3.5.3. Test badający wiedzę młodzieży na temat niepełnosprawności ruchowej 121 3.5.4. Skala „Moja rodzina a niepełnosprawność ruchowa” 122 3.5.5. Kwestionariusz Siły Relacji Interpersonalnej (KSRI) 125 3.6. Próba badawcza 125 4. Prezentacja wyników badań własnych 127 4.1. Charakterystyka badanej grupy 127 4.2. Preferencje wartości i ich zróżnicowanie 130 4.2.1. Wartości – charakterystyka zmiennej 130 4.2.2. Zróżnicowanie preferencji wartości 132 4.3. Postawy wobec osób z niepełnosprawnością ruchową wśród badanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych i ich zróżnicowanie 148 4.3.1. Postawy – charakterystyka zmiennej 148 4.3.2. Zróżnicowanie postaw wobec osób z niepełnosprawnością ruchową w badanej grupie 150 4.4. Charakterystyka czynników kształtujących postawy 159 4.4.1. Wiedza młodzieży na temat niepełnosprawności ruchowej – charakterystyka zmiennej 159 4.4.2. Percepcja i ocena postaw rodziców wobec osób z niepełnosprawnością ruchową – charakterystyka zmiennych 163 4.4.3. Siła relacji interpersonalnej młodzieży z osobami z niepełnosprawnością ruchową – charakterystyka zmiennej 168 4.5. Związek postaw uczniów szkół ponadgimnazjalnych wobec osób z niepełnosprawnością ruchową z czynnikami kształtującymi postawy 171 4.6. Związek wartości preferowanych przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych i ich postaw wobec osób z niepełnosprawnością ruchową 178 Zakończenie 183 Bibliografia 211 Spis tabel 223 Spis schematów 229 Spis wykresów 231 Summary 233 Indeks osobowy 237