Moda: model(ka) i czytelnicy
Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, „gęste” opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako „całościowe zjawisko społeczne” w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej – pozostając w kręgu tej metaforyki – swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.
Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)
- Kategorie:
- Redakcja: Mariusz Gołąb, Natalia Schiller
- ISBN: 978-83-8088-156-3
- ISBN druku: 978-83-8088-155-6
- Liczba stron: 336
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Mariusz Gołąb, Modne obrazy tekstów – Wstęp s. 7—13 R / I Moda i znak—czytanie kultury s. 15 Efrat Tseëlon, Modele przejścia: o przeobrażeniach kulturowej roli modelki s. 16—25 Anna Gomóła, Sieci wyobrażeniowe – pomiędzy kulturą i człowiekiem s. 26—33 Yuejin Liu, Tradycja Zuotu Youshi w kulturze i życiu społecznym Chin s. 34—45 Jakub Dziewit, Od „Powiększenia” M. Antonioniego do serwisu Maxmodels. Fotografia mody jako pole analizy narzędziowych uwarunkowań kultury s. 46—57 R / II FIgury, fantomy, wIzerunki s. 59 Xifang Zhao, Obecność i nieobecność statuy Konfucjusza na placu Niebiańskiego Spokoju s. 60—71 Dorota Sak, Transformacja sylwetki damskiej w modzie okresu PRL na podstawie analizy materiału tekstowego i fotograficznego zawartego w kwartalniku „Moda” s. 72—83 Marianna Michałowska, Artystka jako modelka, modelka jako manekin – o jednej fotografii Claude Cahun s. 84—97 Katarzyna Witas, Lalka w wielkim świecie mody s. 98—107 R / III Ciało jako narracja s. 109 Maxine Leeds Craig, Tańczący prezydenci s. 110—119 Anna M. Zarychta, Jak działają na nas rozwiane, długie włosy? Analiza wybranych okładek magazynów dla kobiet w świetle badań kulturowych i neuroestetyki s. 120—135 Martyna Nawrocka, Moda i ciało jako elementy konstruowania tożsamości w perspektywie posthumanizmu s. 136—145 Aleksandra Ciejka, Modne ciało na przestrzeni wieków. Kulturowa analiza figury modelki s. 146—159 Natalia Schiller, Modelka jako post, modelka jako karnawał – o resakralizacji ciała w kulturze ponowoczesnej s. 160—173 R / IV Przestrzeń ekspresji s. 175 Susan B. Kaiser, Miejsca mody a usytuowanie podmiotu s. 176—191 Adrianna Grudzińska-Pham, Trzecia płeć mody s. 192—203 Urszula Konarska, Maria Pawlicka, Anima czy Animus? Problem płci w cosplayu s. 204—223 Iwona Jastrzębska-Puzowska, Hobo, boho, grunge – od antyestetyki i kontestacji do „targowiska próżności” s. 224—229 Natalia Rezmer-Mrówczyńska Ciało i widowisko. Od ekspresji nagości do trashion s. 230—243 Tomas Pabedinskas, Moda jako wyraz tożsamości na scenie subkultury s. 244—253 R / V CzytanIe obrazów s. 255 Joanna Ślósarska, Triksterowski strój Anny Phreedom Messenger s. 256—263 Weronika Witosław, Semantyka kobiecego stroju w poezji polskiego baroku s. 264—273 Mariusz Gołąb, Kobiety, narracja i rzeczy naturalne czy rzecz natury? s. 274—301 Shoutong Zhu, Nośnik, styl, media: historyczna interpretacja kulturowych norm dramatu s. 302—315 Mariusz Bartosiak, Dynamika praktyk mody jako performansów kulturowych s. 316—325 Indeks nazwisk s. 327—335