Model biznesu sieci przedsiębiorstw
Przyjęta przez Autora metoda rozwiązywania postawionych problemów jest nowatorska. Oparto tę me-todę na bogatym aparacie naukowym, który Autor szczegółowo opisuje i prawidłowo stosuje. Opracowa-na propozycja identyfikacji składników i relacji w modelu biznesu
sieci przedsiębiorstw jest jasna, wyraźna i prawidłowa. Pozwala na jednoznaczne określenie granic sieci przedsiębiorstw, zidentyfikowanie modelu biznesu takiej sieci oraz przeprowadzenie oceny tego modelu. Sformułowana teoretycznie i zweryfikowa-na empirycznie w drodze badań naukowych koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw nadaje się do stosowania w praktyce gospodarczej, co stanowi jej dodatkowy walor. (…) Podkreślić przy tym należy wysoką jakość przeprowadzonych prac badawczych, ich nowatorstwo oraz duży nakład pracy, jaki nie-wątpliwie trzeba było ponieść, aby uzyskać tak doniosły efekt.
Dr hab. Tadeusz Falencikowski, prof. nadzw. Politechniki Gdańskiej
Sieciowa perspektywa analizy współpracy przedsiębiorstw, do której odwołuje się Autor w badaniach prezentowanych w monografii, odpowiada aktualnym trendom dociekań naukowych. (…) Drugim niezwy-kle cennym elementem, wokół którego koncentruje swoje badania Autor, jest koncept modelu biznesu, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat tworzący jedną z najistotniejszych perspektyw badawczych w ob-szarze zarządzania strategicznego. (…) Co niezwykle istotne w ocenie aktualności i wartości monografii, Autor postanowił połączyć w swoich rozważaniach obie te perspektywy, podejmując problem budowy, identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw. Uważam, że to połączenie jest innowacyjnym wkładem do rozwoju badań nad strategiami przedsiębiorstw funkcjonujących w układach sieciowych, a więc jednym z najbardziej aktualnych obszarów badań w zakresie zarządzania strategicznego. Zapropo-nowana przez Autora koniunkcja obu tych zagadnień stanowi równocześnie istotne wyzwanie badawcze.
Dr hab. Grzegorz Bełz, prof. nadzw. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-22273-4
- ISBN druku: 978-83-012-0537-9
- Liczba stron: 372
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Pojęcie sieci przedsiębiorstw 13 1.1. Geneza, istota i komponenty sieci przedsiębiorstw 13 1.1.1. Geneza sieci przedsiębiorstw 13 1.1.2. Definicja sieci przedsiębiorstw 17 1.1.3. Komponenty sieci przedsiębiorstw 29 1.2. Cechy i funkcje sieci przedsiębiorstw 35 1.2.1. Cechy sieci przedsiębiorstw .35 1.2.2. Funkcje sieci przedsiębiorstw 45 1.3. Ujęcie rodzajowe sieci przedsiębiorstw 51 1.3.1. Kryteria klasyfikacji sieci przedsiębiorstw 51 1.3.2. Rodzaje sieci przedsiębiorstw według kryterium elementów składowych 53 1.4. Zarządzanie siecią przedsiębiorstw 67 Rozdział 2. Koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw 81 2.1. Określenie modelu biznesu sieci przedsiębiorstw 81 2.1.1. Definicja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw 81 2.1.2. Elementy składowe modelu biznesu sieci przedsiębiorstw 84 2.1.3. Cechy i funkcje modelu biznesu sieci przedsiębiorstw 99 2.2. Metoda identyfikacji modelu biznesu sieci przedsiębiorstw 104 2.2.1. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy statyczne 104 2.2.2. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy dynamiczne 115 2.3. Rodzaje modeli biznesu sieci przedsiębiorstw 118 2.4. Metoda oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw 122 Rozdział 3. Empiryczna weryfikacja metod identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw 137 3.1. Metodyka badań 137 3.2. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium dominacji 149 3.2.1. Sieć zdominowana 150 3.2.2. Sieć równorzędnych partnerów 173 3.2.3. Sieć zdominowana versus sieć równorzędnych partnerów – analiza porównawcza 194 3.3. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium układu powiązań 201 3.3.1. Sieć pionowa 202 3.3.2. Sieć pozioma 222 3.3.3. Sieć pionowa versus sieć pozioma – analiza porównawcza 243 3.4. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium charakteru oddziaływania z otoczeniem 250 3.4.1. Sieć adaptacyjna 250 3.4.2. Sieć kreatywna 271 3.4.3. Sieć adaptacyjna versus sieć kreatywna – analiza porównawcza 293 Zakończenie 301 Załącznik. Kwestionariusz wywiadu 313 Bibliografia 349 Spis tabel 363 Spis rysunków 369