Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. Strategie i interakcje - 04 Modele autorskie(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2018

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Nauka o Książce i Bibliotece

  • Autor: Arkadiusz Pulikowski, Arkadiusz Pulikowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 5,49 zł
4,94
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,55 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. Strategie i interakcje - 04 Modele autorskie

Zasadniczym przedmiotem podjętych w pracy rozważań jest proces wyszukiwania informacji naukowej. W części teoretycznej, na podstawie analizy kilkunastu istniejących koncepcji, przedstawiono propozycje nowych modeli zbierania i wyszukiwania informacji odzwierciedlających zachowania współczesnych użytkowników informacji naukowej. Przedmiotem badań części empirycznej były elementy interfejsu użytkownika ułatwiające prowadzenie interakcji na kolejnych etapach procesu wyszukiwania. Przeprowadzone badania zaowocowały stworzeniem modelu wspierania interakcji użytkownika z systemem. Praca adresowana jest przede wszystkim do specjalistów – badaczy zachowań informacyjnych oraz projektantów systemów informacji naukowej, jednak z powodzeniem może być również wykorzystana jako materiał dydaktyczny przez studentów różnych kierunków.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9
Przedmiot i zakres rozważań / 11
Cele i adresaci rozprawy / 15
Stan badań / 16
Struktura książki / 20

1. Modele zachowań informacyjnych / 23
1.1. Holistyczne modele zachowań informacyjnych / 26
1.1.1. Model Andersa Hektora / 27
1.1.2. Model Natalyi Godbold / 31
1.2. Modele zbierania informacji / 34
1.2.1. Model Barbary Niedźwiedzkiej / 34
1.2.2. Model Glorii Leckie, Karen Pettigrew i Christiana Sylvaina / 39
1.2.3. Model Davida Ellisa / 42
1.2.4. Model Lokmana Meho i Helen Tibbo / 46
1.2.5. Model Carol Kuhlthau / 50
1.3. Modele wyszukiwania informacji / 53
1.3.1. Model Gary’ego Marchioniniego / 54
1.3.2. Model Perttiego Vakkariego / 58
1.3.3. Model Pauline Joseph, Sheldy Debowski i Petera Goldschmidta / 61

2. Strategie wyszukiwawcze / 67
2.1. Podstawowe zasady i teorie / 73
2.1.1. Zasada najmniejszego działania / 73
2.1.2. Zasada najmniejszego wysiłku / 74
2.1.3. Zasada racjonalnego gospodarowania / 75
2.1.4. Teoria racjonalnego wyboru / 77
2.1.5. Teoria ograniczonej racjonalności / 77
2.1.6. Miejsce teorii w praktyce / 79
2.2. Rodzaje strategii / 84
2.2.1. Strategie na tle zachowań informacyjnych / 86
2.2.2. Strategie formułowania zapytań / 91
2.2.3. Strategie przeglądania / 97
2.3. Determinanty wyboru strategii / 108
2.3.1. Typologia czynników / 108
2.3.2. Typologia zadań wyszukiwawczych / 110
2.3.3. Zadania a cele / 113

3. Modelowanie strategii i interakcji / 115
3.1. Model Marcii Bates / 116
3.2. Model Nicholasa Belkina / 118
3.3. Model Iris Xie / 122
3.4. Model Tefko Saracevica / 127
3.5. Model Giannisa Tsakonasa, Sarantosa Kapidakisa i Christosa Papatheodorou / 129
3.6. Model interakcji w ujęciu HCI / 132

4. Modele autorskie / 135
4.1. Model zbierania informacji naukowej / 135
4.1.1. Pełniona rola / 138
4.1.2. Identyfikacja potrzeb informacyjnych / 139
4.1.3. Wybór źródeł / 141
4.1.4. Wyszukiwanie i rozglądanie / 142
4.1.5. Przetwarzanie / 144
4.1.6. Kończenie / 146
4.2. Decyzyjny model wyszukiwania informacji naukowej / 146

5. Wspieranie interakcji użytkownika z systemem w procesie wyszukiwania informacji naukowej / 151
5.1. Elementy interfejsu użytkownika wspierające interakcje z systemem / 153
5.1.1. Etap wyrażania potrzeb / 155
5.1.2. Etap sprawdzania wyników / 161
5.1.3. Etap reformułowania zapytania / 163
5.2. Badanie preferencji użytkowników w zakresie wspierania interakcji użytkownika z systemem / 164
5.3. Wspieranie interakcji użytkownika z systemem w naukowych systemach informacyjno‑wyszukiwawczych / 184
5.4. Model wspierania interakcji użytkownika z systemem wyszukiwania informacji naukowej / 193

Zakończenie / 197

Załączniki / 199

Bibliografia / 217

Wykaz tabel / 233
Wykaz rysunków / 235

Summary / 239
Résumé / 241
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

97,00 zł

Forex 3. Strategie i systemy transakcyjne

Forex – rynek o niesamowitych możliwościach. Tylko dla ludzi o otwartym umyśle. Czy gdybym powiedział Ci, że istnieje od całkiem niedawna rynek, w którym każdy może zaistnieć bez względu na to, jakim kapitałem początkowym dysponuje, uwierz...
24,90 zł

Proces

Józef K. jest prokurentem bankowym. Pewnego dnia w jego mieszkaniu zjawiają się urzędnicy państwowi. Oświadczają mu, że jest aresztowany, mimo iż nie popełnił żadnego przestępstwa. Na przesłuchaniach K. nieudolnie protestuje przeciwko osaczeniu ...
24,00 zł

Zawodowy windykator. Tom I. Model Marcinkiewicza

Aby wygrać z dłużnikiem musisz najpierw złamać jego psychiczny opór obronny, chroniący go przed podjęciem męczącego wysiłku naprawy własnego życia! Marcinkiewicz w swojej książce stawia tezę, że windykator jest samurajem, Rycerzem Jedi, realizuj...
28,00 zł

Proces diabła

Wstrząsający thriller ukazujący mroczną stronę ludzkiego umysłu. Morderca zwany Rzeźnikiem Niewiniątek kilka lat temu siał terror na ulicach Krakowa. Sprawił, że ulice opustoszały, a dziewczyny bały się zostawać same w domach. Rozpętał chaos, któ...
34,90 zł

Mity, Modele, Paradygmaty

Ian G. Barbour, w swojej klasycznej książce, podejmuje trzy zagadnienia, które pozwalają naświetlić specyfikę języka religii. Pierwsze z nich to zróżnicowanie funkcji języka. Nauki przyrodnicze i religia, mając odrębne zadania, posługują ...
4,49 zł

Nauczyciel w „polu” szkolnym – w świetle teorii Pierre'a Bourdieu i nauczycielskich narracji - 08 Nauczycielskie strategie utrzymania się w polu szkolnym; Zakończenie; Bibliografia

Książka pt. „Nauczyciel w polu szkolnym – w świetle teorii Pierre̕a Bourdieu i nauczycielskich narracji” stanowi próbę naświetlenia nauczycielskiej perspektywy spoglądania na otaczającą ich rzeczywistość zawodową. Autorka, zain...
34,00 zł

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model dojrzałości projektowej organizacji

Celem autorki jest zrozumienie i wyjaśnienie czynników, które podczas tworzenia innowacji produktu (kolekcji odzieżowej) mogą wspierać lub hamować zarządzanie wiedzą w organizacji przez zespół projektowy w uzyskiwaniu dojrzałości p...
24,00 zł

Strategie komunikacyjne współczesnych organizacji

Celem niniejszej monografii będzie analiza wielowymiarowości zjawiska konwergencji mediów i jego konsekwencji w odniesieniu do sfery komunikacji marketingowej i public relations współczesnych organizacji. Analiza ta w szczególności...
3,00 zł

INTERAKCJE POLSKO-NIEMIECKIE W OBSZARZE BEZPIECZEŃSTWA - Niemcy w obliczu kryzysu migracyjnego — wyzwania dla bezpieczeństwa

Stosunki polsko-niemieckie mają długą i trudną historię. W relacjach sąsiadów wyróżnić można okresy pełne konfliktów i braku wzajemnego zaufania, jak również etapy, w których dążono do pojednania, zrozumienia i wsp&oa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!