Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel
"Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel" ma zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje, jak istotne dla danego obszaru naukowego jest interdyscyplinarne podejście specjalistów różnych dziedzin. […] Książka stanowi kolejny wkład wzbogacenia literatury z zakresu pedagogiki specjalnej, zwłaszcza logopedii. daje wiele praktycznych rad. […] Zresztą grono osób, do których jest kierowana ta pozycja, jest bardzo szerokie. Są to logopedzi, nauczyciele nauczania początkowego, terapeuci, pedagodzy specjalni, studenci kierunków pedagogicznych . A co chyba najistotniejsze – wszyscy mający wpływ na edukację w Polsce.
Z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP
- Kategorie:
- Redakcja: Ditta Baczała, Jacek J. Błeszyński
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-3199-1
- ISBN druku: 978-83-231-3199-1
- Liczba stron: 196
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie / 9 ROZDZIAŁ I HANNA ŻURAW Rewalidacyjne funkcje dóbr kultury / 13 Wstęp / 13 Człowiek, jego ciało i dysfunkcje w refleksji antropologicznej / 15 Krytyka rehabilitacji / 18 Rehabilitacja w paradygmacie normalizacyjnym / 20 Rewalidacyjne funkcje dóbr kultury / 23 Alternatywne style życia / 29 ROZDZIAŁ II PAWEŁ CYLULKO Zastosowanie muzykoterapii we wspomaganiu komunikacji / 35 Wprowadzenie / 35 Podstawowe założenia muzykoterapii / 37 Wypowiadanie się w języku muzyki / 38 Komunikaty werbalne i muzyczne w relacji muzykoterapeutycznej / 41 Diagnostyczne walory komunikatów werbalnych i muzycznych / 44 Zakończenie / 47 ROZDZIAŁ III KLAUDIA KUKIEŁCZYŃSKA-KRAWCZYK Odzwierciedlenie ekspresywnego i semantycznego związku muzyki ze słowem w technikach muzykoterapii / 49 Wprowadzenie / 49 Związek muzyki ze słowem / 50 ROZDZIAŁ IV EWA SZATAN Rozważania o kompetencjach muzycznych nauczycieli-terapeutów w terapii muzyką / 61 Wprowadzenie: o muzyce i logo rytmice / 61 Logopeda – logorytmik i jego kompetencje / 63 Zdobywanie kompetencji rozpoczyna się już w przedszkolu i szkole / 63 Kompetencje muzyczne niezbędne w terapii muzyką w ocenie studentów / 66 ROZDZIAŁ V MAŁGORZATA SUŚWIŁŁO Rola śpiewu w rozwoju mowy dziecka i w terapii zaburzeń / 75 Wstęp / 75 Kompetencje dziecka w zakresie śpiewania / 77 Muzyka i rozwój ogólny w badaniach nad mózgiem/ 78 Śpiew w leczeniu zaburzeń mowy i głosu / 80 Czynniki przyczyniające się do zaburzeń mowy i głosu / 81 Ocena zniekształceń mowy i głosu / 83 Możliwości leczenia zaburzeń mowy i głosu w warunkach wczesnej edukacji / 83 Śpiew i jego oddziaływanie psychologiczne / 84 Opis badań / 85 Wyniki z przeprowadzonych badań / 88 Dyskusja i podsumowanie / 96 ROZDZIAŁ VI MONIKA KAMPER-KUBAŃSKA Muzyka jako początek i koniec wszelkiej mowy – fonogesty w komunikacji i języku muzycznym / 99 Wprowadzenie / 99 O metodzie Tomatisa słów parę / 101 Język muzyki jako język uniwersalny – przegląd wybranych systemów wychowania muzycznego / 103 Fonogesty i fonogestyka jako element wspierający komunikację / 106 ROZDZIAŁ VII AMELIA GOLEMA Interdyscyplinarne podejście w terapii logopedycznej osób z niepełnosprawnością intelektualną w Warsztacie Terapii Zajęciowej/ 119 Wstęp/ 119 Wpływ muzyki na procesy poznawcze osób z niepełnosprawnością intelektualną / 120 Zakończenie / 126 ROZDZIAŁ VIII ANNA WALENCIK-TOPIŁKO Śpiew w logopedii i logorytmice – możliwości zastosowania, wskazówki metodyczne / 129 Wprowadzenie / 129 Możliwości zastosowania śpiewu w logopedii i logo rytmice / 131 Stymulacja mowy poprzez śpiew – program autorski A. Walencik-Topiłko / 135 Ćwiczenia logopedyczne i logorytmiczne z piosenką / 136 ROZDZIAŁ IX ANDREA JAWORSKA Stymulacja słuchu muzyką metodą Tomatisa / 141 Uwagi wstępne / 141 Podstawy terapii Tomatisa / 142 Zakończenie / 150 ROZDZIAŁ X IWONA POLAK O rehabilitacji głosu – z doświadczeń pedagoga-wokalisty / 153 Wstęp / 153 Rehabilitacja głosu / 155 Zamiast zakończenia / 158 ROZDZIAŁ XI EWA KOWALEWSKA, ANNA WALENCIK-TOPIŁKO Zaburzenia głosu u osób z wadą słuchu – diagnoza i terapia / 165 Wprowadzenie / 165 Zaburzenia głosu a wada słuchu / 166 Ćwiczenia emisji głosu / 169 ROZDZIAŁ XII KARINA SZAFRAŃSKA Różne formy oddziaływań muzycznych w terapii dzieci z zespołem Aspergera / 177 Muzykoterapia / 177 Zespół Aspergera i zaburzenia współwystępujące / 180 Zaburzenia integracji sensorycznej w zespole Aspergera / 183 Muzykoterapia w terapii dzieci ZA / 185 Podsumowanie / 190 Informacje o autorach / 193