MENU

Nauczyciel a uczeń z ADHD

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2010

  • Redakcja naukowa: Wanda Baranowska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 28,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 19,04 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

21,84
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Nauczyciel a uczeń z ADHD

Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako „nieprzystosowanego społecznie”, z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania.

Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.

Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7
Rozdział 1. Pojęcie i istota ADHD	11
	1.1. Definicja i istota ADHD	11
	1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej	17
	1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi	22
	1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej	26
Rozdział 2. Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD	31
	2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD	31
	2.2. Metody rozpoznawania ADHD	35
	2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej	39
	2.4. Przegląd metod terapii ADHD	43
		2.4.1. Leczenie farmakologiczne	45
		2.4.2. Terapia psychopedagogiczna	49
		2.4.3. Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD	53
Rozdział 3. Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD	57
	3.1. Uczniowie o szczególnych („specjalnych”) potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego	58
	3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych	65
	3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych	74
Rozdział 4. Percepcja uczniów przez nauczycieli – prawidłowości i konsekwencje	83
	4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu	83
	4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji	95
	4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego	103
	4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli	112
Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych	117
	5.1. Cel badań	118
	5.2. Metody i narzędzia badawcze	119
	5.3. Charakterystyka grup badanych	120
Rozdział 6. Analiza i interpretacja wyników badań własnych	123
	6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD	123
	6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie	148
Zakończenie	159
Bibliografia	169
Aneks	187
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
14,04 zł
18,00 zł

Szkoła na wirażu zmian politycznych

Publikacja Bogusława Śliwerskiego pt. Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury, to kolejna po Ped@gog w blogosferze, Kraków 2009 i Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków 2011, książka powstała z esejów Autora zamieszczanyc...
46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
17,06 zł
22,75 zł

Wybrane determinanty pracy zawodowej nauczycieli przedszkoli publicznych

Prezentowana rozprawa o charakterze empirycznym zawiera analizę zespołu czynników determinujących pracę zawodową nauczycieli przedszkoli publicznych. Książka składa się z kilku rozdziałów, w skład których wchodzą rozważania teorety...
11,69 zł
12,99 zł

Dworek pod Malwami 64 - Pan nauczyciel

Wielka historia nie omija dworu Kalinowskich. Misza postanawia zatrzymać się u dziadków w drodze na studia w Rydze. Opowiada całej rodzinie o pokrętnych losach swojego ojca, Stasia Kalinowskiego, który na skutek udziału w tajnej mis...
29,64 zł
38,00 zł

Nauczyciel wartości świat

Zapraszam Czytelnika do lektury tekstów kolejnego tomu serii Dialog bez Granic. Autorzy na podstawie własnych zainteresowań badawczych poruszają problematykę dotyczącą wartości w kontekście szeroko pojmowanej edukacji człowieka. Różnorodn...
7,72 zł
9,90 zł

Nauczyciele uczniowie

Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną - lokalnego zarządzania oświatą - aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaj...
22,40 zł
28,00 zł

Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela

Wśród właściwości, którymi charakteryzować powinien się współczesny, będący w stanie sprostać stawianym przed nim wymaganiom nauczyciel, pierwszoplanową pozycję zajmują bez wątpienia kompetencje interpersonalne. Szczególny n...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!