Nauczyciel wczesnej edukacji
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań – nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na kompetencjach tej grupy zawodowej. Autorzy podejmują próbę zainicjowania dyskusji nad tożsamością i profesjonalizacją specjalistów wczesnej edukacji. Nie tylko poddają refleksji różne kompetencje (np. planistyczne, interpretacyjne, informacyjno-medialne, do działań wspólnotowych, do pracy z uczniem zdolnym), ale także stawiają pytania o istotę działań nauczycieli w ponowoczesnym świecie, np. tworzenia przestrzeni wzajemnej edukacji naukowców i praktyków.
- Kategorie:
- Redakcja: Aleksandra Feliniak, Wiesława Leżańska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-171-6
- ISBN druku: 978-83-8088-170-9
- Liczba stron: 186
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 Wiesława Leżańska, Staż zawodowy nauczyciela wczesnoszkolnego przestrzenią rozwijania kompetencji 15 – Professional training of the first grades teacher as a space for competence development 28 Jolanta Bonar, Refleksyjna praktyka w procesie stawania się nauczycielem 29 – Reflective practice in the process of becoming a teacher 37 Estera Kucińska, Action Research – Refleksyjny pedagog w praktyce na podstawie systemu kształcenia studentów studiów magisterskich w Wielkiej Brytanii 39 – Action Research – Reflective teacher in practice on the basis of a system of educating students of undergraduate courses leading to a master’s degree in Great Britain 43 Dorota Zdybel, Refleksja epistemologiczna jako narzędzie budowania własnego potencjału edukacyjnego przyszłych nauczycieli 45 – Epistemological reflection as a way of building learning potential in future teachers 58 Dorota Celińska-Mitał, Praktyki pedagogiczne jako forma rozwijania kompetencji nauczycielskich w opinii studentów 59 – Teaching practice as a form of teacher competence development in the opinion of students 69 Joanna Leek, Kompetencja planistyczna nauczycieli a praca w wielokulturowych klasach 71 – Teaching planning process in multicultural environment 80 Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Nauczyciel edukacji początkowej a uczeń zdolny – wokół problemu (nie)kompetencji 81 – The primary school teacher and the gifted student: on the issue of (in-)competence 97 Aleksandra Feliniak, Kompetencje informacyjno-medialne nauczycieli wczesnoszkolnych w zakresie wykorzystywania multimedialnych środków dydaktycznych. Komunikat z badań 99 – Information and media competence of teachers of early childhood education in the use of multimedia teaching aids. Communication research 111 Mirosław Kisiel, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej przewodnikiem dziecka wkraczającego w świat muzyki 113 – Early childhood education teacher as the class tutor introducing the child into the world of music 126 Magdalena Pawlak, Nauczyciel jako kreator przestrzeni estetycznej dziecka 127 – Teacher as a creator of child’s aesthetic space 142 Agnieszka Olechowska, Samoocena i wartościowanie kompetencji nauczycieli-terapeutów w przestrzeni edukacyjnej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – doniesienie z badań 143 – Self-esteem and valuing of teachers’ competence of educational therapist in the education of pupils with special educational needs research report 150 Alicja Matusz-Rżewska, Kultura masowa jako przestrzeń działania nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej 151 – A mass culture as the space for an early school education teacher’s activity 160 Anna Basińska, Nauczyciel – uczący się dorosły. Refleksje nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących w oparciu o program Tablit 161 – A teacher – an adult learner. Reflections of Kindergarten Teachers Working on Tablit – Kindergarten Curriculum 171 Dagna Czerwonka, Kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej wobec oczekiwań XXI wieku 173 – – Powers of early childhood education teacher against expectations of XXI century 183 Noty o autorach 185