MENU

Nauczyciel wczesnej edukacji. Wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2011

  • Redakcja naukowa: Anna Tyl

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 18,00 zł
15,48
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Nauczyciel wczesnej edukacji. Wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej

Celem publikacji jest prezentacja przemyśleń Autorów i wyników badań, prowadzonych w obszarze funkcjonowania nauczycieli przedszkoli i klas początkowych w nowoczesnej szkole, w kontekście zmian o charakterze globalnym i w społecznościach lokalnych.
Przygotowanie poszczególnych rozdziałów monografii powierzono Autorom z kilkunastu krajowych ośrodków akademickich, reprezentującym różne dziedziny nauki. Zaproponowane przez nich teksty ukazują szeroki wachlarz zjawisk oraz procesów społeczno-kulturowych i cywilizacyjnych, wyznaczających kierunek przemian roli nauczyciela małego dziecka we współczesnym świecie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie (Anna Tyl) 5
Część 1. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian globalnych i lokalnych (Part 1. Early education teacher facing global and local changes) 7
Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, Między marginalizacją a globalizacją – miejsce nauczyciela wczesnej edukacji w zmieniającej się rzeczywistości kulturowej i społecznej 9
– Between marginalization and globalization – early education teacher’s place in changing cultural and social reality  21
Jarosław Pawlicki, Nauczyciel społeczeństwa informacyjnego – pokolenia świadomych odbiorców i użytkowników nowoczesnych technologii 22
– Teacher of information society – generation of conscious recipient and users of modern technologies 32
David Cain, Research – testing hypotheses or verifying unchallengeable theories? 33
– Badanie – sprawdzanie hipotez czy akceptowanie niezaprzeczalnych teorii?  36
Marta Mosiołek, Projekty unijne jako narzędzie rozwiązywania problemów w środowisku lokalnym na przykładzie projektu „Logopedicus” 37
– European Union projects as the tool of solving problems in the local environment on the basis of “Logopedicus” Project 49
Część 2. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian programowych i organizacyjnych (Part 2. Early education teacher facing organizational and syllabus changes) 51
Ilona Nowakowska-Buryła, Tomasz Joński, Przekaz kulturowy w programach multimedialnych do nauki języka angielskiego dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym 53
– Cultural elements in the multimedia software for teaching English to early school-aged children 65
Dorota Nożewska, Propozycje autorów wybranych programów edukacji przedszkolnej w zakresie diagnozy przedszkolnej 66
– Proposals of the authors of selected programs of nursery school education in the preschool diagnosis 72
Liliana Tomaszewska, Płeć w podręcznikach szkolnych na przykładzie podręczników dla klasy I szkoły podstawowej 74
– Gender in classbooks on the basis of classbooks for first class of primary school 84
Część 3. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec oczekiwań różnych grup społecznych (Part 3. Early education teacher facing expectations from various social groups) 85
Kazimierz Żegnałek, Zewnętrzny obraz nauczyciela wczesnej edukacji 87
– The external image of early-school teacher 95
Anna Tyl, Autorytet nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej 96
– The authority of early education teacher 115
Część 4. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec edukacji matematycznej (Part 4. Early education teacher facing mathematical education) 117
Jerzy Nowik, Nowe spojrzenie na cele wczesnoszkolnej edukacji matematycznej 119
– New view for taxonomy of mathematical objectives in the early childhood education 125
Mirosław Dąbrowski, Edukacja matematyczna w praktyce 126
– Maths education in practice 137
Barbara Dudel, Postawy studentów edukacji elementarnej wobec kształcenia matematycznego uczniów klas młodszych 138
– Attitudes of early childhood education students towards mathematical education 154
Część 5. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec problemów praktyki pedagogicznej (Part 5. Early education teacher facing pedagogical practice issues) 155
Anna Musiał-Gęsiorowska, Edukacja wczesnoszkolna w przestrzeni muzeum sztuki 157
– Early education in the space of an art museum  163
Kinga Kuszak, Relacja komunikacyjna dziecka sześcioletniego z dorosłym interlokutorem 164
– Communication relation between six-year-old child and its adult interlocutor 174
Marian Wojciech Wójtowicz, Stosunek nauczyciela do ucznia i poczucie własnej wartości ucznia jako warunek poczucia bezpieczeństwa w szkole 175
– A teacher’s attitude towards a pupil and a pupil’s feeling of his own value as the condition of feeling safe at school 188
Mariola Okraska, Stymulowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym 189
– Stimulating pre-school children’s artistic creativity 201
Część 6. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej (Part 6. Early education teacher facing upbringing children in Polish culture) 203
Edyta Wolter, Pozytywny status tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej 205
– Positive status of tradition of children’s education in Polish culture 216
Beata Szczepańska, Placówki wychowania przedszkolnego i ich personel na łamach wybranych czasopism medycznych w II Rzeczypospolitej Polskiej 217
– The institutions of preschool education and their staff in the medical periodicals during the Second Polish Republic 232
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
7,16 zł
7,95 zł

O naturze wojny

"Wojna jest tylko kontynuacją polityki innymi środkami" ? pisał Carl von Clausewitz. Jego traktat "O naturze wojny", opublikowany po raz pierwszy w 1832 roku, już po śmierci autora, do dziś pozostaje najważniejszą rozprawą poświęcon...
46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
28,08 zł
36,00 zł

Edukacja ALTERNATYWNA na rzecz demokratyzacji procesu kształcenia

Kolejny tom poświęcony alternatywności w edukacji wypełniają artykuły kilkudziesięciu autorów, reprezentujących nie tylko uznane ośrodki akademickie w Polsce i za granicą, lecz także różne szczeble oświaty, ośrodki doskonalenia nauczyciel...
33,54 zł
43,00 zł

Wyzwania autorytetu w praktyce społecznej i kulturze symbolicznej

Otrzymujemy książkę, która jest wyjątkowym darem humanisty […]należy tę książkę wydać, by można było zachwycać się genialnymi wręcz sugestiami, inspiracjami, pomysłami i/lub nie zgadzać się ze stawianymi w niej przez Autora tezami czy hipotezami. […...
44,25 zł
59,00 zł

Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarządzania

W książce przedstawiono, w przystępny sposób, jak zarządzanie i kultura przenikają się nawzajem, jakie występują między nimi zależności i jak można je wykorzystać z pożytkiem dla siebie. Choć przedstawione zjawiska i prawidłowości zostały umiesz...
16,17 zł
23,10 zł

Edukacja medialna a reklama

Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie pr...
20,80 zł
26,00 zł

Tożsamość w warunkach zmiany społecznej

Jak konstruować własną tożsamość? W jaki sposób ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia radzić? Jak to mają czynić inni? Jak wspierać ich w tym działaniu? Są to pytania dotyczące tego, na czym polega w naszych czasach życie wartościowe i...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!