MENU

Neuromarketing w Internecie

(eBook)

Pozytywne doświadczenia klientów w świecie cyfrowym

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2021

  • Autor: Benjamin Fischer, Joanna Rode, Ralf Pispers

  • Tłumacz: Ewa Bluszcz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Neuromarketing w Internecie

Granica wchodzenia przez marketerów w świat klienta przesuwa się od obserwacji jego zachowań i preferencji do zrozumienia, dlaczego odbiorca myśli i działa w taki, a nie inny sposób. Narzędziem umożliwiającym precyzyjne poznanie oraz wykorzystywanie tych zjawisk jest neuromarketing. To nauka pozwalająca sprawdzić, co dzieje się w głowach konsumentów, gdy podejmują decyzje zakupowe. Opisuje ich zachowania, stosując wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego mózgu oraz dane z różnych dyscyplin nauki, m.in. badań marketingowych, psychofizyki, psychologii czy kulturoznawstwa.
Publikacja w sposób praktyczny i na powszechnie znanych przykładach ukazuje przyszłościowy trend marketingu, w którym wykorzystuje się mózg do kierunkowania decyzji zakupowych.
Z tej książki dowiesz się:
— jak zastosować neuromarketing w e-commerce;
— jak dotrzeć do klientów w Internecie w sposób ich angażujący;
— jak zapewnić pozytywne doświadczenia w świecie cyfrowym na poziomie emocjonalnym;
— na jakie typowe bariery i zachowania zakupowe możesz się natknąć w Internecie;
— jak wykorzystuje się neuromarketing w mediach społecznościowych;
— jakie będą internetowe narzędzia przyszłości.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie do wydania polskiego	11
Wstęp	13

1. Globalizacja sieci cyfrowych	17
1.1.	Droga do cyfrowej ekonomii	17
1.2.	Od World Wide Web do blockchain: mapa drogowa cyfrowej transformacji	21
1.2.1.	Sieć: Create smart user-experience („Wykreuj inteligentne doświadczenie użytkownika”)	22
1.2.2.	Media społecznościowe: Become a part of your customers live („Bierz udział w życiu swoich klientów”)	32
1.2.2.1.	Marketing kontekstowy	35
1.2.2.2.	Marketing autentyczny i storytelling	35
1.2.2.3.	Social commerce	36
1.2.3.	Internet of Things (IoT): Internet Rzeczy	37
1.2.4.	Wirtualizacja i dematerializacja	43

2. Podstawy neuromarketingu	49
2.1.	Decyzje zakupowe w Internecie	49
2.1.1.	Ekstensywna decyzja zakupowa	50
2.1.2.	Limitowana decyzja zakupowa	52
2.1.3.	Nawykowa decyzja zakupowa 	53
2.1.4.	Impulsywna decyzja zakupowa	54
2.1.5.	Czynniki wywołujące decyzje zakupowe	55
2.1.6.	Internet pomaga przy decyzjach zakupowych	56
2.1.7.	Model „bodziec‑organizm‑reakcja” (model Stimulus-Organism-Response)	57
2.1.8.	Autopilot jako siła napędzająca przy decyzjach zakupowych w Internecie	58
2.2.	Megatrend: neuromarketing	60
2.2.1.	Coca‑Cola czy Pepsi‑Cola?	62
2.2.2.	Jaki wpływ na postrzeganie ma otoczenie kulturowe?	63
2.2.3.	Co powie wasz mózg na samochód sportowy?	63
2.2.4.	Co mówi mózg palacza?	64
2.2.5.	Struktura i centralne obszary naszego mózgu	65
2.2.6.	Układ limbiczny – ośrodek władzy w naszym mózgu	69
2.3.	Narzędzia	71
2.3.1.	Funkcjonalne obrazowanie metodą rezonansu magnetycznego (fMRI)	72
2.3.2.	EEG  (elektroencefalografia)	73
2.3.3.	Steady State Topography (SST)	75
2.3.4.	Magnetoencefalografia (MEG)	77
2.3.5.	Aktywność elektrodermalna (EDA)	78
2.3.6.	Elektromiografia (EMG)	81
2.3.7.	Facial Action Coding System (FACS)	82
2.3.8.	Eye-tracking (badanie ruchu gałek ocznych)	85
2.3.9.	Optymalizacja na podstawie pomiarów neuronaukowych	87
2.3.10.	Jak przebiega bad anie neuromarketingowe w emolyzr?	88

3. Najważniejsze koncepcje neuromarketingu	95
3.1.	Multisensoryczne procesy przetwarzania w mózgu 	 95
3.1.1.	Interaktywna oprawa w branży kredytowej	99
3.1.2.	Virtual Reality (VR)	100
3.2.	Określenie grupy docelowej według Limbic® Types (Typów Limbicznych)	101
3.3.	Inne koncepcje nieświadomego wpływu na kognitywne postrzeganie (percepcję poznawczą) i zachowania afektywne	104
3.3.1.	Framing (formułowanie)	104
3.3.2.	Priming (tworzenie podstaw)	107
3.4.	Neurony lustrzane jako podstawa ludzkiej komunikacji 	110
3.4.1.	Komunikowanie się po ludzku również w Internecie	111
3.4.2.	Zmiana perspektywy	114
3.4.3.	Szata graficzna a neuromarketing	115
3.5.	Storytelling. Kino w głowie klienta	119

4. Neuromarketing w Internecie	123
4.1.	Dotychczasowe działania i odkrycia	123
4.1.1.	Silne i słabe strony sklepów internetowych: po‑ równanie dwóch stron internetowych z punktu widzenia neuromarketingu	129
4.1.2.	Oddziaływanie antropomorficznych agentów interfejsu na stronach e-commerce	132
4.2.	Z własnych badań i dokonań	134
4.2.1.	Neurolab emolyzr w Targobanku	134
4.2.1.1.	Wybór grupy osób do badania	135
4.2.1.2.	Realizacja	135
4.2.1.3.	Wynik badania	135
4.2.1.4.	Wnioski z badań neuromarketingowych Targobanku	137
4.2.2.	Badania firmy ERGO	138
4.2.2.1.	Cel badania	138
4.2.2.2.	Konstrukcja badania: eye-tracking i aktywność elektrodermalna (EDA)	139
4.2.2.3.	Realizacja	141
4.2.2.4.	Model testu 1: www.ergo.de 	142
4.2.2.5.	Model testu 2: www.ergodirekt.de	145
4.2.2.6.	Neuromarketing w praktyce internetowej: wyniki badań	147
4.2.2.7.	„Czynnik człowiek” triumfuje 	149
4.2.2.8.	Efektywność komunikacji	152
4.2.2.9.	Zdolność zapamiętywania	155
4.2.2.10.	Rodzaje emocji	161
4.2.3.	„Ty” czy „Pan/Pani”? Jak zwracać się do swoich klientów?	166

5. Neuromarketing w mediach społecznościowych	169
5.1.	Pozdrowienia z puli genowej: dlaczego media społecznościowe zaspokajają ważne potrzeby podstawowe człowieka?	172
5.2.	Eldorado motywów, czyli: dlaczego sieci społecznościowe są placem zabaw Limbic® Types?	173
5.3.	Kto potrzebuje Google i Żółtych Stron, czyli: dlaczego grupy rówieśnicze w sieciach społecznościowych czynią życie użytkowników łatwiejszym?	174
5.4.	Cyfrowy storytelling, czyli: dlaczego najciekawsze historie opowiadają sieci społecznościowe?	177
5.5.	Too fast for ratio: reklama i sprzedaż internetowa łączą się ze sobą	178
5.6.	Personal Networking: pozyskiwanie i utrzymanie klientów w sprzedaży stacjonarnej	180
5.7.	Logowanie społecznościowe: wygoda zwycięża nad rozsądkiem i przyspiesza panowanie nad światem	187

6. Siła przyzwyczajenia – neuromarketing w erze Internetu Rzeczy	191

7. Maszyna w głowie – neuromarketing za pomocą uczących się maszyn, sztucznej inteligencji i wirtualizacji	201
7.1.	Megatrend: personalizacja 	 203
7.2.	Personalizacja prosta, ale skuteczna	205
7.3.	Personalizacja kompleksowa – AXA doskonali dialog z klientem w zakresie ubezpieczenia medycznego	205
7.4.	Ekstramaszyna – od robo‑doradcy przez chatbota do interfejsu głosowego	208
7.5.	Pamięć do wynajęcia – wirtualizacja wiedzy	210

8. Perspektywy	213

Źródła rysunków	215

Bibliografia	219

Autorzy	225
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

57,60 zł
64,00 zł

Prawdziwa Historia Internetu w Polsce

„Prawdziwa historia Internetu w Polsce” to rozszerzenie popularnej książki naszego wydawnictwa o tej samej nazwie, lecz opisującej wydarzenia związane z rozwojem Internetu na całym świecie. Jest unikatową, obszerną na skalę kraju pozycją ks...
35,40 zł
59,00 zł

Szkoła w dobie Internetu

Obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój mediów spowodował ich zwiększającą się obecność w różnych dziedzinach życia. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na współczesnej młodzieży, mediach i edukacji z punktu widze...
37,80 zł
42,00 zł

Biznes w internecie

Książka wyróżniona w konkursie na najlepszą publikację o tematyce ekonomicznej 2011/2012 w kategorii "Systemy informatyczne w biznesie" Publikacja nominowana do nagrody ...
141,96 zł
169,00 zł

Prywatność wirtualna. Unijne standardy ochrony prawa do prywatności w internecie

Podstawowym celem badawczym, sformułowanym w niniejszej monografii, jest kompleksowa i wieloaspektowa analiza regulacji unijnych aktów prawnych, dotyczących prywatności w Internecie. Wskazano tendencje zmian dokonywanych w unijnym porządku prawn...
23,19 zł
26,66 zł

Człowiek, który wynalazł internet

Pierwsze łącze sieci według pomysłu Paula Barana uruchomiono w 1969 roku w Kalifornii, a było to możliwe po tym, jak urodzony w polskim Grodnie inżynier przekonał do zainwestowania w swój pomysł amerykańskich generałów. Paul Baran pracowa...
24,96 zł
32,00 zł

Złota rybka w szambie. Jak pokonać uzależnienie od smartfona i internetu

Poradnik dotyczący uzależnienia od internetu i telefonu komórkowego kierowany do rodziców dzieci i młodzieży.Internet jest jak złota rybka - zdolna spełnić każde nasze marzenie, ale również może ściągnąć użytkownika na ...
22,40 zł
32,00 zł

Socjologia internetu

Ponieważ z Internetu korzystają miliardy osób, mamy współcześnie możliwość śledzenia siły wpływu nawet bardzo drobnych czynników, których normalnie nie dałoby się dostrzec – z racji zbyt małych prób. Możemy na p...
27,26 zł
30,29 zł

Jak wypromować restaurację w internecie

Blisko sto stron porad, pomysłów i inspiracji50 pomysłów na posty na Facebooku10 typów postów na InstagramieProwadzenie LinkedIn dla restauracjiZasady współpracowania z blogerami i jak wybrać n...
44,10 zł
49,00 zł

Jak mądrze i bezpiecznie kupować w Internecie

Od kilku lat jak grzyby po deszczu powstają nowe sklepy internetowe. Właściwie wszyscy producenci i dystrybutorzy tworzą je jako jeden z punktów handlu. Polski rynek handlu internetowego rośnie o 3050% rok do roku. Procesy wzrostowe przyspieszył...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!