New technologies in education and comunication
“The collective work New Technologies in Education and Communication, under scientific supervision of Dorota Siemieniecka, features both its theoretical and practical dimensions, makes use of accurate references to European and global literature as well as employs authors who manage to competently analyse, describe and explain problems that are both complex by nature and often new to pedagogical sciences. The work of a supervisor of a collective publication, which involves assemblage and unification of divagations voiced by world-renowned scientists, resembles a tedious act of stringing precious beads onto a single piece of thread. Their natural beauty and glitter and their intellectual light make not only a cognitively valuable, but also an attractive and inspirational read”. dr hab. Maciej Tanaś, prof. APŚ Dorota Siemieniecka is a professor at the Institute of Classroom Pedagogy at the Faculty of Pedagogical Sciences, Nicolaus Copernicus University, Toruń. She is also a board member of Polish Cognitivist Society and Polish Pedagogical Association. Her scientific interest, research and didactic activity focus on the issues of creativity in pedagogy, creative teaching, on applications of modern media in the process of education, as well as on cognitivist aspects of media in education. The author participated in international research as part of the project Polish-American Inquiry into the Priorities of Educational Technology in the Next Five Years.The results of the research have been published in The International Journal of Technology, Knowledge and Society (2008). She successfully acquired FSS funds (EEA Grants and Norway Grants) for implementing the international project The Role of Language in Human Life. The result of the project was a book Język nowej komunikacji (The Language of New Media), which has been translated into Norwegian (Språk i medier, 2010). Education and New Technologies in Culture, Information and Communication (2016) is the latest book published underher supervision.
- Kategorie:
- Redakcja: Dorota Siemieniecka
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-231-3602-6
- ISBN druku: 978-83-231-3602-6
- Liczba stron: 268
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Introduction / 7 Wstęp / 13 Pedagogical aspects of New Technologies – theory vs. practice Bronisław Siemieniecki New media in education – a cognitivist’s perspective / 21 Harald Nilsen IT in basic education in Norwegian schools: survey and evaluation 2003–2013 / 37 Dorota Siemieniecka The Indian experiment Hole in the Wall – on alternative educational paths with computer / 59 Melissa Caspary, Diane Boothe Science, technology, engineering and math (STEM) education: strategic priorities for culture, information and communication / 75 Kerry Rice, Jui-Long Hung Incorporating data mining in online professional development program evaluation / 99 Kamila Majewska Electronic class register in the process of teaching and upbringing / 127 Małgorzata Skibińska Information skills of pedagogy students on example of Nicolaus Copernicus University in Toruń / 139 Action and Interaction – chosen aspects of man – computer communication Piero Crispiani The frontier of neuropedagogy. Themes and critical issues / 159 Eleonora Palmieri Cognitive processes development and contemporary neuroscience / 169 Giuseppe Augusto Chiarenza Action and interaction: the lesson of brain waves / 177 Piotr Petrykowski The process of developing skills as a process of education / 189 Erik Bratland The rules of the game: what role do specialized codes in the subjects play for the use of ICT in education? / 201 Agnieszka B. Jarvoll Computer games and learning / 217 Wioletta Kwiatkowska Nature of communication in online learning groups / 227 New perspectives of communication in therapy – theory and practice Angela Fawcett Procedural learning deficits and dyslexia. Theory into practice / 245 Sara Pellegrini Technology-enhanced learning for specific learning disorders / 255