Niepełnosprawność, Nr 7. Tyflosurdopedagogiczne konteksty edukacji i rehabilitacji
Numer siódmy czasopisma „Niepełnosprawność” został poświęcony działom pedagogiki specjalnej związanym z rozważaniami nad kwestiami niepełnosprawności sensorycznej. Te dynamicznie rozwijające się pola mieszczą w sobie wiele obszarów refleksji. Namysł jest kierowany na społeczną percepcję i funkcjonowanie osób niewidomych i niesłyszących. Pojawiają się tu również analizy zmieniających się warunków systemu edukacji i wsparcia adresowanego do tych grup. Nie brakuje także aktualizacji dotyczących metodyki pracy pedagogicznej z uczniami z tymi rodzajami niepełnosprawności. Z uwagi na specyfikę wsparcia osób z niepełnosprawnością sensoryczną pojawia się wiele przemyśleń na temat edukacyjnych i społecznych konsekwencji użycia technologicznych form usprawniania wzroku i słuchu.
Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2080-9476
- Liczba stron: 186
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Marzenna Zaorska, Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością sprzężoną 9 Ursula Horsch, Wurzeln früher Bildungsprozesse – oder – Mehr Bildungschancen durch das NHS? 25 Grażyna Gunia, Współczesne problemy surdopedagogiki w teorii i praktyce 47 s. Elżbieta Więckowska, Polska szkoła tyflografiki 55 Iwona Jagoszewska, Podłoże zmian w edukacyjnej drodze studentów niesłyszących do zawodu surdopedagoga 81 Urszula Eckert, Anna Prożych, Proces zmian zachodzących w surdopedagogice 101 Magdalena Olempska-Wysocka, Funkcjonowanie społeczne dziecka z wadą słuchu 109 Anna Czyż, Problemy komunikacyjne osób z postlingwalnym uszkodzeniem słuchu, a możliwości doboru aparatów słuchowych 124 Agnieszka Kubarewicz, Tłumacz przewodnik jako forma pracy asystenta osobistego osoby głuchoniewidomej 133 Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska, Edukacja włączająca w kontekście dzieci głuchoniewidomych – założenia a rzeczywistość 141 Beata Jackiewicz, Rola kształcenia specjalnego dziecka z wadą słuchu a wizja edukacji włączającej 158 Anna Czyż, Możliwości poprawy percepcji słuchowej u osób z jednostronną głuchotą 166 Grzegorz Kozłowski, Głuchoślepota – głos praktyka i osoby doświadczonej niepełnosprawnością 177 Autorzy artykułów 185 Lista recenzentów 186