Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Paczkomaty 0 zł »

Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2010

  • Seria / cykl: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI (HR)

  • Autor: Olga Rzycka

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 62,00 zł
55,80
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 6,20 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: poradnik

Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi

Liderzy, którzy zadają pytania, wspierają swoich ludzi, zachęcają ich do partycypacji w zarządzaniu, do pracy zespołowej, do dzielenia się pomystami i zgłaszania innowacji. Za pomocą pytań budują relacje i rozwiązują problemy. Pytania zachęcają do myślenia. Za ich sprawą rodzą się nowe pomysły i powstają nowe sposoby podejścia do dobrze znanych zadań. Dzięki nim jesteśmy pewniejszymi siebie nadawcami komunikatów. Niestety, wielu liderów jest nieświadomych niezwykłej mocy zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi. Nie interesują się tym, co dzieje się z ich podwładnymi, dlatego umyka im wiele informacji, które mogłyby pomóc w zarządzaniu zespołami i osiąganiu celów. Ciekawość bowiem pomaga w zarządzaniu. Ćwiczyć ją można właśnie poprzez zadawanie pytań. Dobre pytania otwierają zamknięte dotychczas drzwi, stymulują do oryginalnego myślenia, prowokują zmianę. Dzięki nim ludzie sprawdzają swoje aspiracje, motywacje, wybory, założenia, priorytety i zachowania. Autorka książki głosi tezę, że zadaniem współczesnego menedżera jest zadawanie większej liczby właściwych pytań, a umiejętność komunikacji stanowi esencję sukcesu. Nie uważa jednak, że menedżerowie zadają za mało pytań. Często zadają nieodpowiednie pytania. Jedni nie pytają w sposób, który prowadzi do szczerych, głębokich odpowiedzi, inni nie wiedzą, jak słuchać odpowiedzi i jak zbudować klimat, w którym zadawanie pytań będzie pożądanym standardem. Dlatego powstała ta książka. Dzięki jej lekturze staniesz się silniejszym liderem, nauczysz się, jak zadawać właściwe pytania, jak efektywnie słuchać i jak kreować atmosferę, w której zadawanie pytań jest czymś naturalnym. Adresaci: Publikacja jest adresowana do menedżerów różnych szczebli, zarówno tych, którzy dopiero zaczynają karierę i nabywają umiejętności kierowania zespołami, jak i prezesów firm oraz dyrektorów zarządzających.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorce 	  11
Przedmowa  	  13
Wstęp  	  15
Część I. O co chodzi z tymi pytaniami?  	  19
Rozdział 1. Z jakiego powodu napisałam książkę o pytaniach?  	  21
Powód 1. Zmiana na lepsze  	  21
Powód 2. Nowy kierunek  	  22
Powód 3. Progres komunikacyjny  	  23
Rozdział 2. Dlaczego warto zadawać pytania?  	  25
Powód 1. Odpowiedzi  	  26
Powód 2. Myślenie  	  27
Powód 3. Informacje  	  29
Powód 4. Kontrola  	  32
Powód 5. Otwieranie się  	  33
Powód 6. Jakościowo dobre słuchanie  	  34
Powód 7. Przekonanie siebie  	  35
Rozdział 3. Nowe narzędzie zarządzania?  	  37
Co się dzieje, kiedy liderzy nie zadają pytań?  	  38
Twarzą w twarz z rzeczywistością  	  39
Pytania - najważniejsze narzędzie przywódcy  	  39
Dobre pytania i wielcy liderzy  	  40
Rozdział 4. Kultura organizacyjna oparta na zadawaniu pytań  	  42
Czym jest kultura organizacyjna oparta na pytaniach?  	  43
Korzyści organizacyjne płynące z kultury organizacyjnej opartej na zadawaniu pytań 	  43
Korzyści indywidualne płynące z kultury organizacyjnej opartej na zadawaniu pytań 	  47
Rozdział 5. Trudności z zadawaniem pytań  	  51
Pragnienie chronienia siebie  	  51
Pośpiech  	  53
Brak umiejętności  	  53
Brak przyzwolenia w firmie na zadawanie pytań  	  54
Dyskomfort  	  55
Rozdział 6. Czym są właściwe pytania?  	  57
Pytania, które odbierają energię i które jej dodają  	  58
Korzyści z wielkich pytań  	  59
Rozdział 7. Rodzaje pytań  	  62
Pytania zamknięte i otwarte  	  63
Inne rodzaje pytań  	  67
Tworzenie mądrych pytań  	  71
Pytania o negatywnych konotacjach  	  73
Dodatkowe przykłady dobrych pytań  	  75
Rozdział 8. Sztuka zadawania pytań 	  77
Uczenie się i osądzanie  	  77
Jak formułować pytania?  	  80
Etapy procesu zadawania pytań  	  81
Rozdział 9. Właściwy sposób zadawania pytań  	  88
System zadawania pytań  	  88
Złote zasady sztuki zadawania pytań  	  91
Rozdział 10. Słuchanie i obserwacja  	  96
Aktywne słuchanie  	  98
Cztery organy słuchania  	  99
Kilka wskazówek związanych z aktywnym słuchaniem  	  99
Słuchanie typu A  	  101
Słuchanie typu B  	  104
Co robić, żeby dobrze słuchać?  	  105
Obserwacja  	  109
Rozdział 11. SFA - koncentracja na rozwiązaniach  	  113
Solution Focused Approach - podejście skupione na rozwiązaniu  	  114
Problem i rozwiązanie  	  115
Zasady podejścia skupionego na rozwiązaniu  	  116
Solution Focused Coaching - coaching skupiony na rozwiązaniu 	  117
Trzy etapy poszukiwania rozwiązania  	  117
Rozmowy oparte na SFC  	  118
Narzędzia umożliwiające kreowanie rozwiązań  	  119
Pytania budujące rozwiązanie  	  119
Rozdział 12. Kreowanie kultury organizacyjnej związanej z zadawaniem pytań  	  124
Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej opartej na zadawaniu pytań 	  124
Przełamywanie oporu  	  129
Część II. Pytania w służbie zarządzania  	  133
Rozdział 13. Budowanie wzmacniających relacji 	  135
Wzmacnianie refleksji i uczenia się  	  137
Zachęcanie do działania i innowacji  	  137
Pytania i zespół  	  138
Rozwiązywanie konfliktów  	  142
Dzielenie się odpowiedzialnością  	  143
Budowanie przywództwa  	  144
Rozdział 14. Pytania i rekrutacja  	  145
Profil idealnego pracownika  	  145
Wywiady  	  150
Cztery obszary profilu pracy - przykłady i pytania  	  152
Aktywne słuchanie kandydatów  	  155
Końcowa faza rozmowy  	  156
Referencje  	  157
Pytania przydatne w trakcie rozmowy z kandydatem  	  157
Pytania do nowych pracowników  	  158
Rozdział 15. Szkolenie i coachowanie  	  160
Rozdział 16. Pytania i ustalanie celów  	  164
Rozdział 17. Motywowanie  	  168
Atmosfera motywacji  	  168
Rozdział 18. Delegowanie  	  175
Rozdział 19. Rozwiązywanie problemów  	  181
Etapy rozwiązywania problemów  	  183
Problemy osobiste  	  185
Praca wstecz  	  190
Kreatywność  	  190
Rozdział 20. Ocena okresowa  	  195
Pytania w czasie rozmowy oceniającej  	  199
Rozdział 21. Podejmowanie decyzji i działania  	  203
Krok 1. Podejmowanie decyzji  	  203
Krok 2. Podejmowanie działania  	  205
Indywidualne podejmowanie decyzji  	  206
Rozdział 22. Kreowanie strategii i umożliwianie zmian  	  210
Odświeżanie perspektywy  	  210
Interesariusze  	  211
Rozwijanie wizji i wartości strategicznych  	  213
Przewodzenie zmianom organizacyjnym  	  215
Rozdział 23. Konkluzje i zakończenie  	  218
Zadawanie pytań zmienia nas  	  218
Pytania do samego siebie  	  219
Lider zadaje pytania  	  220
Dodatek 1. Przykłady pytań  	  223
Dodatek 2. Struktury prowadzenia rozmów  	  244
Przypowieść na koniec  	  256
Bibliografia (polecana literatura dodatkowa)  	  257
Indeks  	  261
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

25,00 zł

120 prostych pytań i odpowiedzi

Czy Bóg istnieje? Dlaczego mamy tak wiele religii? Jaki sens ma nasze życie, skoro umieramy? Czym jest Trójca Święta? Dlaczego toczą się wojny, skoro ludzie modlą się o pokój? Co się stało z Maryją po śmierci Jezusa na krzyżu? Na t...
32,00 zł

Nie mam więcej pytań

Policja oskarżyła ją o zbrodnię. Ona przekonuje, że jest niewinna. Jest twoją siostrą. Kochałaś ją. Ufałaś jej. Mówią jednak, że zabiła twoje dziecko. Komu uwierzysz? Oryginalny, piekielnie pomysłowy thriller, który po przeczytaniu na zaw...
34,90 zł

Ekstremalne przywództwo. Elitarne taktyki Navy SEALs w zarządzaniu

Książka, na którą wszyscy czekaliśmy. Przejmująca, potężna, praktyczna. Każdy lider musi ją przeczytać. – Fox Business Network Ar-Ramadi, stracone miasto, piekło na ziemi. Jednostka specjalna komandosów SEALs pod wodzą Jocko Willink...
19,90 zł

Kącik pytań i porad Wilka Sobieradka

Czwarta część bestsellerowej serii przygód Wilczusia. Wścieklisław Trzeci Wilkoleski, wydawca „Wilczowieści Leśnych” jest w nie lada kłopocie. Szuka ochotnika do prowadzenia działu listów... Chociaż wynagrodzenie to „w&o...
26,40 zł

36 pytań, które zmieniły wszystko między nami

Czy 36 pytań wystarczy, aby się zakochać? Ona – wrażliwa idealistka. On – arogancki introwertyk. Powody, dla których oboje decydują się uczestniczyć w eksperymencie inspirowanym słynnym testem doktora Aron są tak różne jak ich...
12,90 zł

Psychologia w skutecznym zarządzaniu

W dzisiejszych czasach skuteczni menedżerowie wyrózniają się nie tylko zawodową wiedzą, ale przede wszystkim psychologicznie sprawnym i empatycznym stylem zarządzania. Psychologia w skutecznym zarządzaniu to poradnik dla wszystkich, którz...
49,00 zł

Prognozowanie i symulacje w ekonomii i zarządzaniu

Książka niniejsza podsumowuje doświadczenia Autora zebrane w trakcie badań empirycznych oraz podczas wieloletnich cykli wykładów poświęconych modelowaniu zjawisk gospodarczych, ich prognozowaniu, a także wykorzystaniu symulacji do badania zjawis...
3,00 zł

Strategiczny wymiar modeli biznesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw – kierunki rozwoju - PROFESSIONAL ETHICS IN MARKETING MANAGEMENT OF THE LAW FIRM

Burzliwe otoczenie rynkowe oraz dynamika zmienności zachodzących we wszystkich obszarach zarządzania przedsiębiorstwem determinuje mechanizmy decydujące o istnieniu przedsiębiorstw, ich zwycięstwie bądź porażce. Jednocześnie złożoność procesów b...
29,00 zł

Gliwicki Teatr Muzyczny w panoramie instytucji kultury regionu. Otoczenie - działalność - wyzwania w zarządzaniu - dziedzictwo

Niniejsza publikacja stanowi próbę przedstawienia najważniejszych nurtów aktywności Gliwickiego Teatru Muzycznego jako instytucji kultury na tle jego bogatej historii, jak również w kontekście tradycji muzycznych regionu śląsko-dąb...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!