Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Kurier 0 zł »

Nomina Agentis in the language of Shakespearean drama(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2016

  • Autor: Aleksandra Kalaga

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

24,60
Cena zawiera podatek VAT.
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Nomina Agentis in the language of Shakespearean drama

W trzecim tomie Szkiców o antyku, zatytułowanym Hermeneutyka wina, kierujemy uwagę na nieustanną obecność wina w kulturze sródziemnomorskiej. W poszczególnych artykułach publikacji pragniemy przybliżyć rozmaite aspekty wina oraz ich związek z konkretnym miejscem i czasem. Zamieszczone artykuły mają charakter interdyscyplinarny i przyczynią się do refleksji nad fenomenem wina jako zjawiska bardziej złożonego od literatury. Hermeneutyka wina jest również wyrazem szacunku oraz sympatii dla Profesora Mariana Szarmacha i wyraża wdzięczność za Jego wielkoduszność, której doświadczamy w Katedrze Filologii Klasycznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i nie tylko.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table of contents

Abbreviations and symbols / 9
Introduction / 11
Chapter 1: Nominalisations in selected linguistic theories / 15
1.1 The place of nominalisations in grammar / 15
1.2 Nominalisations in Structural Linguistics / 17
1.3 Nominalisations in Transformational-Generative Grammar (TGG) / 18
1.4 Nominalisations in Generative Semantics (GS) / 25
1.5 Nominalisations in Cognitive Linguistics / 27
1.6 Nominalisations in the approaches based on the theory of selectional restrictions / 29
1.7 Conclusion / 32

Chapter 2: The problem of productivity in word-formation / 33
2.1 The notion of productivity in linguistics / 33
2.2 Productivity as frequency versus productivity as potentiality / 34
2.3 Productivity with relation to language levels / 38
2.4 Degrees of productivity / 38
2.5 Restrictions on productivity / 39
2.5.1 Linguistic r estrictions / 39
2.5.2 Extralinguistic restrictions on productivity / 40
2.6 Measuring productivity / 42
2.6.1 Measures based on type frequency / 42
2.6.2 Measures based on token frequency / 43
2.7 Productivity versus creativity / 45
2.8 Prerequisites for productivity / 45
2.9 The problem of estimating productivity in historical language studies / 47
2.10 Conclusion / 48

Chapter 3: Nomina Agentis versus Nomina Instrumenti: The fuzziness of categorial borders / 51
3.1 Formal and semantic correspondence between agents and instruments / 51
3.2 Attempts at isolating the categorial features for agents and instruments / 52
3.3 Agents and instruments in the light of the theory of categorisation / 55
3.4 Categories and categorisation in Cognitive Linguistics  / 58
3.5 Conclusion / 60

Chapter 4: Semantic, syntactic, and morphological properties of agent nouns / 63
4.1 Agents versus locatives / 63
4.2 Agents versus experiencers / 64
4.3 Agency and C ausality / 66
4.4 Other semantic features of agents / 67
4.5 Semantic relations between an agent noun and its motivating verbal base: Habitual versus actual agents / 68
4.6 Denominal Nomina Agentis / 70
4.7 Methods of deriving Nomina Agentis in Modern English / 73
4.7.1 The suffix -ant/-ent / 73
4.7.2 The suffix -ar / 74
4.7.3 The suffix -ee / 75
4.7.4 The suffix -er / 76
4.7.5 The suffix -ess / 80
4.7.6 The suffix -ic/-ician / 80
4.7.7 The suffix -ist / 81
4.7.8 The suffix -or / 81
4.7.9 The suffix -ster / 83
4.7.10 The suffix -Ø (conversion) / 83
4.8 Conclusion / 84

Chapter 5: Early Modern English ― linguistic and cultural background / 85
5.1 External history and its influence on language / 85
5.2 Attitudes to language / 86
5.3 Vocabulary and word-formation / 86
5.4 Semantic changes / 87
5.5 Conclusion / 95

Chapter 6: Agent nouns in Shakespeare’s plays / 97
6.1 Source material and data collection / 97
6.2 Definition and classification of agent nouns / 98
6.3 General corpus characteristics / 99
6.4a Unanalysable agent nouns / 99
6.4b Semantic analysis / 100
6.5 Analysable a gent n ouns / 104
6.5.1 The suffix -er / 105
6.5.1.1 Formal a nalysis / 105
6.5.1.2 Semantic a nalysis / 108
6.5.1.2.1 Deverbal a gent n ouns / 108
6.5.1.2.2 Denominal agent nouns / 110
6.5.1.3 Shakespeare’s neosemanticisms in -er / 111
6.5.1.4 Shakespeare’s agentive neologisms in -er / 112
6.5.1.4.1 Shakespeare’s agentive neologisms in -er: Semantics / 113
6.5.1.4.2 Shakespeare’s agentive neologisms in -er: Institutionalisation / 114
6.5.2 The suffix -or / 114
6.5.2.1 Formal a nalysis / 115
6.5.2.2 Semantic analysis / 116
6.5.3 The semi-suffix -man / 117
6.5.3.1 Formal a nalysis / 118
6.5.3.2 Semantic analysis / 119
6.5.4 The suffix -ess / 121
6.5.4.1 Formal a nalysis / 121
6.5.4.2 Semantic analysis / 122
6.5.5 The suffix -ant / 123
6.5.5.1 Formal a nalysis / 123
6.5.5.2 Semantic analysis / 124
6.5.6 The suffix -ist / 125
6.5.6.1 Formal a nalysis / 125
6.5.6.2 Semantic analysis / 126
6.5.7 The suffix -ian/-ician / 127
6.5.7.1 Formal analysis / 128
6.5.7.2 Semantic a nalysis / 128
6.5.8 The suffix -ster / 129
6.5.8.1 Formal a nalysis / 129
6.5.8.2 Semantic analysis / 130
6.5.9 The suffix -eer / 131
6.5.9.1 Formal a nalysis / 131
6.5.9.2 Semantic a nalysis / 131
6.5.10 The suffix -ar / 132
6.6 Conclusion / 132

Conclusions / 137
Bibliography / 139
Index of subjects / 147
Index of scholars / 149
Appendix: Shakespeare’s agentive neologisms / 151
Streszczenie / 153
Zusammenfassung / 155
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

Drama w nauczaniu języka polskiego

W polecanej książce czytelnik znajdzie omówienie zagadnień związanych z teorią dramy, wiele przykładów technik dramowych, wskazówki dotyczące spraw organizacyjnych, informacje na temat zastosowania dramy w nauczaniu języka polskieg...
3,50 zł

Ocenianie i pomiar biegłości językowej. Wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne - 14 Language-Testing Ideology from an ELF Perspective – Scheme of a Study

Tom poświęcony jest różnym aspektom oceniania ucznia i jego biegłości językowej w procesie glottodydaktycznym oraz problemom, z jakimi borykają się nauczyciele języków obcych na różnych etapach edukacyjnych nauczania. Tom obejmuje ...
8,00 zł

Future Learning System. Drama w nauczaniu języka angielskiego - 03 rozdz 3, Future Learning System (FLS) – podstawy metodyczne i psychopedagogiczne

Książka opisuje autorską metodę nauczania języków obcych Future Learning System (FLS),która oparta jest na najnowszych osiągnięciach z zakresu neuroglottodydaktyki, konstruktywistycznej dydaktyki języków obcych oraz humanistycznej,...
8,50 zł

The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis - 02 Rozdz. 2-3. Linguistic relativity; The Conceptual Transfer Hypothesis

Książka skierowana jest do studentów i pracowników naukowych filologii obcych, których zainteresowania obejmują psycholingwistyczne zależności pomiędzy umysłowością a językiem w kontekście szeroko pojmowanej dwujęzyczności. Zawiera...

Nomina Agentis in the language of Shakespearean drama - 02 The problem of productivity in word-formation

W trzecim tomie Szkiców o antyku, zatytułowanym Hermeneutyka wina, kierujemy uwagę na nieustanną obecność wina w kulturze sródziemnomorskiej. W poszczególnych artykułach publikacji pragniemy przybliżyć rozmaite aspekty wina oraz ic...

Issues in Philosophy of Language and Linguistics

Papers collected in this volume investigate several important issues in philosophy of language and linguistics, both traditional (such as the influences of analytic philosophy on language planning movements, or the concepts of truth and falsehood), and...

Young Scholars on Theoretical and Applied Linguistics: Research Projects - Milena Adaszek-Waliszczak: Some Remarks on the Language of Success – A Study of Selected Success Texts

The present volume is a collection of twelve papers, which have been prepared by thirteen young scholars, whose scientific activities are oriented towards broadly understood theoretical and applied linguistics.Yet, first, it is necessary to explain the...
7,90 zł

Body language - Mowa ciała

Seria kieszonkowych poradników językowo-biznesowych pomoże Ci poszerzyć słownictwo i wiedzę w różnych dziedzinach. Książeczki zawierają tematycznie zgromadzone pojęcia i zagadnienia, a także ich tłumaczenia. Bądź specjalistą w swojej dzie...
34,65 zł

Drama na różnych poziomach kształcenia

Drama często postrzegana jest jako metoda, która polega na tworzeniu inscenizacji, podczas której aktywność werbalna i niewerbalna ucznia nakierowana jest na kreację i prezentację ról. Utożsamiana jest ze spektaklem teatralnym, z t...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!