MENU

Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej - wyzwania w dobie pandemii COVID-19

(eBook)
5.00  [ 3 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2022

  • Redakcja naukowa: Andrzej Bajdak, Zbigniew Spyra

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 15,00 zł
12,90
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej - wyzwania w dobie pandemii COVID-19

Celem publikacji jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących wykorzystania nowych technologii i nowych mediów w komunikacji marketingowej w kontekście pandemii COVID-19. W rozważaniach poruszono kwestie:
– content marketingu jako narzędzia budowania zaufania w relacjach inbound marketingowych;
– zapotrzebowania na rynku pracy w Polsce na stanowiska związane z mediami społecznościowymi oraz zmian procesu rekrutacji w dobie pandemii;
– specyfiki prowadzenia kampanii wyborczej prowadzonej podczas pandemii (rok 2020 w Polsce);
– zmian, jakie zaszły w komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych banków pod wpływem pandemii;
– dostępności multimediów skierowanych do klientów z niepełnosprawnością ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji pandemii;
– technologii deepfake w aspekcie komunikacji marketingowej organizacji;
– wstępnej oceny potencjalnej skuteczności rządowej kampanii proszczepiennej;
– oceny roli platform streamingowych jako źródła rozrywki;
– najważniejszych inicjatyw firmy Empik w 2020 roku i ich wpływu na jej sytuację biznesową;
– zmian w postawach i zachowaniach konsumentów żywności, jakie spowodowała pandemia;
– wpływu sytuacji pandemicznej na zmiany w komunikacji biznesowej.
W monografii wykorzystano bogate źródła literaturowe, statystyczne oraz wyniki prowadzonych badań, a także egzemplifikacje wybranych praktyk rynkowych.
Cytat:
„[…] nowe technologie i nowe media w dużym stopniu zmieniają reguły współczesnego marketingu, w tym zwłaszcza reguły komunikacji marketingowej współczesnych organizacji z otoczeniem. Jednocześnie wkład nowych mediów i nowych technologii w zakres oddziaływań w obszarze marketingu jest szeroki i dodatkowo charakteryzuje się wysoce ekspansywną tendencją”.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie	9

Rozdział 1
Budowanie zaufania między klientami a dostawcami z wykorzystaniem techniki content marketingu w czasie pandemii COVID-19 (Anna Gruszczyńska-Radecka)	17
1.1. Istota inbound marketingu, content marketingu i relacyjnej koncepcji zaufania	18
1.2. Budowanie zaufania za pomocą techniki content marketingu	23
1.3. Content marketing firm świadczących usługi w dziedzinie nowych technologii − analiza porównawcza	26

Rozdział 2
Analiza rynku pracy w kontekście nowych zawodów związanych z mediami społecznościowymi w dobie pandemii COVID-19 (Katarzyna Zając, Edyta Abramek)	31
2.1. Geneza, popularność oraz rola mediów społecznościowych we współczesnym świecie oraz ich wpływ na rynek pracy	32
2.2. Media społecznościowe i ich wpływ na zmiany w sposobie rekrutowania pracowników	35
2.3. Zmiany w procesie rekrutowania współczesnych pracowników	36
2.4. Wpływ cyfryzacji i mediów społecznościowych na kompetencje wymagane od przyszłych pracowników	37
2.5. Metodyka badawcza pozyskania danych z rynku pracy	39
2.6. Wyniki badań rynku pracy	39

Rozdział 3
Pandemia SARS-CoV-2 jako uwarunkowanie prowadzenia działań z zakresu marketingu politycznego na przykładzie kampanii prezydenckiej w 2020 roku w Polsce (Jakub Kubasik)	45
3.1. Współczesny marketing polityczny	46
3.2. Serwisy społecznościowe jako narzędzie komunikacji z wyborcami	48
3.3. Live streaming	50
3.4. Współpraca z influencerami	53

Rozdział 4
Rola mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej w dobie pandemii COVID-19 na przykładzie BNP Paribas Bank Polska (Tomasz Prałat)	55
4.1. Rozwój komunikacji w Internecie	56
4.2. Specyfika mediów społecznościowych	57
4.3. Zastosowana metodyka badań	58
4.4. Prezentacja przedsiębiorstwa	59

Rozdział 5 
Wybrane aspekty problematyki dostępności multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących w Polsce  w czasach pandemii COVID-19 (Agnieszka Kołodziejczak)	65
5.1. Typy osób głuchych i słabosłyszących	66
5.2. Najczęściej spotykane problemy dostępności w świecie Internetu i czasach pandemii COVID-19	68
5.3. Zasady współpracy z tłumaczami polskiego języka migowego	69
5.4. Narzędzia online dostępne dla osób głuchych	71
5.5. Ogólny savoir-vivre wobec osób głuchych i słabosłyszących	73

Rozdział 6
Deepfake jako narzędzie współczesnej komunikacji (Michał Pyjas)	75
6.1. Deepfake jako narzędzie komunikowania – geneza i definiowanie pojęcia	76
6.2. Deepfake jako narzędzie komunikacji marketingowej i jego walory	78
6.3. Deepfake jako narzędzie komunikacji w aspekcie pandemii COVID-19	80
6.4. Deepfake jako narzędzie komunikacji – analiza krytyczna	81

Rozdział 7
Promocja szczepień przeciw COVID-19 za pomocą influencer marketingu (Karolina Kubasik)	84
7.1. Kim jest influencer?	84
7.2. #SzczepimySię?	86
7.3. Znani i lubiani na ratunek szczepieniom	88
7.4. Wyniki badania pilotażowego	90

Rozdział 8
Rola platform streamingowych jako źródła rozrywki a pandemia COVID-19 (Klaudia Adamiak, Maksymilian Bukowiecki, Błażej Foltyniewicz, Dijora Kopacz)	93
8.1. Rola czasu wolnego w życiu człowieka	93
8.2. Rozwój platform streamingowych	95
8.3. Metodyka badań własnych	97
8.4. Wybrane wyniki badania	98
8.4.1. Nawyki, doświadczenia i preferencje osób młodych w związku z oglądaniem filmów i seriali	98
8.4.2. Stosunek osób młodych do korzystania z platform streamingowych	99
8.4.3. Sylwetka typowego użytkownika platform streamingowych	101
8.4.4. Wpływ pandemii na nawyki związane z oglądaniem filmów i seriali	101

Rozdział 9
Adaptacja komunikacji marketingowej w związku z sytuacją pandemiczną w 2020 roku na przykładzie sieci sklepów Empik (Przemysław Gabrych)	104
9.1. Działania w obszarze komunikacji marketingowej podejmowane przez Empik w związku z sytuacją pandemiczną	105
9.2. Działania w obszarze CSR podejmowane przez Empik w związku z sytuacją pandemiczną	109

Rozdział 10 
Zmiany w postrzeganiu oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych przez konsumentów żywności wywołane pandemią COVID-19 (Sylwia Majcher)	115
10.1. Charakterystyka oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych	116
10.2. Postrzeganie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych przez konsumentów żywności przed pandemią COVID-19	117
10.3. Postrzeganie produktów z oświadczeniami zdrowotnymi i żywieniowymi przez konsumentów w trakcie pandemii COVID-19 − wyniki badań własnych	120

Rozdział 11
Sytuacja pandemiczna jako źródło zmian w komunikacji biznesowej przedsiębiorstw na Podkarpaciu − wyniki badań bezpośrednich (Wioletta Frodyma, Hubert Leśniak, Katarzyna Pasternak, Klaudia Traciak)	125
11.1. Metodyka badań	127
11.2. Omówienie wyników badań	127
11.2.1. Wpływ pandemii na organizację pracy przedsiębiorstw	127
11.2.2. Zmiany powstałe w komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstw i organizacji na Podkarpaciu w wyniku pandemii COVID-19	131
11.2.3. Wykorzystanie nowych narzędzi do komunikacji w okresie pandemii spowodowanej COVID-19	134
11.2.4. Kompetencje miękkie jako wyzwanie przyszłych czasów w świetle badań przedsiębiorstw i organizacji na Podkarpaciu	137

Bibliografia	143
Spis rysunków	161
Spis tabel	163
Spis zdjęć	164
Informacja o Autorach	165
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

3,12 zł
4,00 zł

Niemiecki dla dzieci 3-7 lat. Najnowsza metoda nauki przez zabawę

„Niemiecki dla dzieci 3-7 lat” to zaproszenie do wspólnej zabawy edukacyjnej z językiem niemieckim dla dzieci i rodziców. Proponowana forma „czytania globalnego”, czyli rozpoznawania całych słów, sprzyja prz...
9,59 zł
12,30 zł

Pismo Święte Nowy Pana naszego Jezusa Chrystusa Testament

Pismo Święte Nowego Testamentu, w przekładzie Jakuba Wujka zawiera następujące Księgi: Ewangelia św. Mateusza, Ewangelia św. Marka, Ewangelia św. Łukasza, Ewangelia św. Jana, Dzieje Apostolskie, List św. Pawła do Rzymian, List pierwszy św. Pawła do Kor...
7,80 zł
10,00 zł

Poeta nowy. Coś nowego

Łukasz Opaliński (ur. 1612, zm. 1662), pisarz polityczny, satyryk, moralista, teoretyk literatury. Jego twórczość (głównie polityczno-społeczna) łączy w sobie elementy ostrej krytyki polskich elit połowy XVII stulecia z nowatorstwem artys...
9,89 zł
10,99 zł

Zmysłowe wyzwanie

Parker jest lekarzem pediatrą, świetnym specjalistą, a jednocześnie czarującym playboyem. Choć wobec swych partnerek utrzymuje dystans, nie narzeka na brak powodzenia. Lgną do niego wszystkie kobiety z wyjątkiem ślicznej Clare. Im bardziej staje się ni...
26,99 zł
29,99 zł

Nowy (nie)porządek świata

Globalizacja stała się źródłem wielu nieporozumień. Towarzyszą im pełne schematów i uproszczeń analizy prezentowane niekiedy nawet przez znanych badaczy. Dochodzi przy tym do gorących sporów ideologicznych o istotę globalizacji. Ko...
83,16 zł
99,00 zł

Demokratyczny Diament Bezpieczeństwa - budowa nowego ładu pacyficznego

Monografia jest wynikiem współpracy między badaczami z dwóch ośrodków akademickich: Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska, dr hab. Sebastian Bobowski, prof. UEW) i Szkoły Głównej Ha...
9,09 zł
10,10 zł

Pozytywka - Za ten nowy rok

Nikt nie wie Co nowy rok Nam przyniesie Aby było ciut weselej Powstały właśnie te Pozytywne wiersze Może być tak pięknie Gdy do życia Podejdziesz z humorem.
48,75 zł
65,00 zł

Rynki finansowe, inwestycje, polityka gospodarcza. Nowe wyzwania i możliwości. Tom 47

Szybkie i gwałtowne zmiany jakie dokonują się w dzisiejszym świecie, głównie w zakresie gospodarki, powodują potrzebę, z jednej strony - ciągłego aktualizowania posiadanej wiedzy i analizowania zachodzących procesów, z drugiej zaś - przyc...
45,58 zł
53,00 zł

New Media in higher education market

The general mission of this book is to help academicians and administration staff from higher education institutions to create new approach to use new technologies and media in teaching processes as well for internal and external communication. The tar...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!