Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym
Książka porusza tematykę wykorzystania nowych mediów w komunikacji na rynkach zagranicznych. Opisane są w niej najnowsze strategie marketingowe, które powstały ze względu na powszechny dostęp do Internetu, rozwój technologii oraz nowych mediów jak np. marketing społecznościowy, marketing 360, marketing inbound.
Autorka przedstawia zestaw narzędzi wykorzystywanych do pomiaru skuteczności i efektywności zastosowania nowych mediów w działalności marketingowej. Pokazuje jakie czynniki mogą determinować działania w ramach komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych.
W publikacji zaprezentowane zostały również wyniki badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych w ponad 320 przedsiębiorstwach działających na rynku polskim, ale także na rynkach zagranicznych – z podziałem na rynki B2B i B2C. Wskazują one jakie rozwiązania stosują przedsiębiorstwa w komunikacji z partnerami pochodzącymi z różnych rynków, a także od czego może zależeć charakter prowadzonej komunikacji.
Ze względu na zaprezentowane studia przepadków, książka jest nieocenionym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy badają trendy na rynku i koordynują działania marketingowe. Może być również wykorzystywana przez studentów zarządzania, marketingu i nowych mediów w zakresie przedmiotów: marketing, komunikacja marketingowa, marketing międzynarodowy, digitalizacja w marketingu.
Książka interesująca i wartościowa. Wpisuje się trafnie w nurt prac poświęconych zagadnieniom komunikacji marketingowej i wnosi wiele nowych i oryginalnych spojrzeń i ujęć. Przynosi także empiryczne rozpoznanie problematyki w oparciu o własne badania empiryczne. Publikacja stanowi oryginalny wkład Autorki do literatury z zakresu komunikacji marketingowej. Nawiązuje do szerokiej literatury światowej i polskiej. Studia literaturowe pozwoliły Autorce na zaproponowanie pogłębionej, udanej refleksji naukowej nad komunikacją marketingową on-line, w warunkach rozwoju nowych mediów i stworzenie interesujących ram teoretycznych rozważań. Pewne kwestie, ujęcia i przekroje klasyfikacyjne mogą, w mej opinii zachęcać do dyskusji i w tym też wyraża się wartość opiniowanej pracy.
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor,
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Znaczenie komunikacji marketingowej zarówno na rynku wewnętrznym, jak i w relacjach z kontrahentami zagranicznymi nieustannie wzrasta, głównie za sprawą zwiększających się potrzeb oraz zmian wymagań kontrahentów oraz indywidualnych nabywców, wynikających m.in. z: nasilania się procesów konkurencyjnych, dojrzałości rynków, rozwoju Internetu i rosnącej liczby dostępnych danych prowadzących do spadku przejrzystości rynku. Z tego powodu książkę oraz zaprezentowane w niej badania (...) należy uznać za bardzo wartościowe i znacząco wzbogacające stan aktualnej wiedzy w zakresie komunikacji marketingowej.
Prof. dr hab. Teresa Taranko,
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Strony 170-171(pdf)
203 KB
Strony 252-253(pdf)
166 KB