Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Wirtualne Targi Książki - rabaty do -43%

Nowoczesne nauczanie(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2022

  • Autor: Jarosław Kordziński

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 50,00 zł
45,00
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,00 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: edukacja

Nowoczesne nauczanie

Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak: • co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów; • jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć; • dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać; • w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się; • dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP  ......................................................................................  11

1.   Kluczowe pytania o istotę funkcjonowania 

szkoły i nauczycieli  ...........................................................  11

2.  Nie ucz tego, ucz, jak  .......................................................  22

I

ORGANIZACJA PROCESU  ...........................................................  33

1.   Nauczanie czy uczenie się uczniów ...................................  33

2.   Tajemnice organizacji procesu  ..........................................  39

3.   Non scholae, sed vitae discimus  ........................................  51

II

BUDOWANIE RELACJI  ................................................................  55

1.   Być jak uczniowie  .............................................................  55

2.   Nauczyciel na trudne czasy  ..............................................  63

3.   Cyfrowy wymiar relacji  ....................................................  65

III

TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W ROZWOJU  ................................  71

1.   Czynniki stymulacji zaangażowania uczniów  ....................  71

2.   Pozyskiwanie uczniów  ......................................................  82

IV

KORZYSTANIE ZE ŹRÓDEŁ I PRZETWARZANIE INFORMACJI  ......  94

1.   Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia 

informacji  .........................................................................  94

2.   Rozumienie treści a kompetencje XXI wieku  .................  100

3.   Promowanie krytycznego myślenia  .................................  117

4.   Biblioteka a zarządzanie informacją  ................................  124

V

ROZWIJANIE KOMPETENCJI UCZNIÓW  ....................................  134

1.   Podstawy angażowania uczniów i nauczycieli  .................  134

2.   Uczenie się uczniów  .......................................................  143

3.   Osobiste zaangażowanie ucznia  ......................................  149

VI

PRACA Z PYTANIAMI  ...............................................................  156

1.   Pytania zadawane przez nauczycieli  ................................  156

2.   Znaczenie pytań w procesie uczenia się  .........................  166

VII

UWAŻNOŚĆ, SŁUCHANIE, ROZMOWA  ......................................  174

1.   Znaczenie słów  ...............................................................  174

2.   Szkoła jako społeczność dialogu  .....................................  188

3.   Korzystanie z ciszy  .........................................................  192

VIII

DBAŁOŚĆ O WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW  ..........................  195

1.   Współpraca w klasie  .......................................................  195

2.   Czynniki wspierające zespołowe uczenie się  ...................  212

IX

UNIKANIE OCEN  .....................................................................  220

1.   Ocenianie jako element ukrytego programu szkoły  ........  220

2.   Psychologiczne aspekty oceniania  ...................................  229

3.   Pożyteczne ocenianie  ......................................................  237

4.   Informacja zwrotna  ........................................................  241

X

DBAŁOŚĆ O PRZESTRZEŃ  ........................................................  250

1.   Ważny aspekt organizacji pracy szkoły  ...........................  250

2.   Przestrzeń edukacyjna przyjazna uczeniu się  ...................  256

3.   Szkoła jako przestrzeń dorastania i rozwoju  ...................  263

XI

PRACA Z BŁĘDEM  ....................................................................  272

1.   Błąd jako sytuacja uczenia się przez doświadczenie  ........  272

2.   Kultura błędu  .................................................................  275

3.   Odwracanie błędnych koncepcji  .....................................  286

XII

PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO SAMODZIELNEGO 

UCZENIA SIĘ  ............................................................................  291

XIII

WSPIERANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I ROZWOJU UCZNIÓW  .....  306

1.   Podstawy rozwoju autonomii uczniów  ...........................  306

2.   Nic nie dzieje się samo przez się  ....................................  311

3.   Metody pracy wspierające rozwój i zaangażowanie 

uczniów  ..........................................................................  315

4.   Organizacja środowiska uczenia się i rozwoju  ................  322

5.   Wspieranie rozwoju ucznia  .............................................  332

6.   Podstawy rozwoju kompetencji nauczycielskich  .............  337

7.   Tworzenie środowiska edukacyjnego  ..............................  343

XIV

ROZWIJANIE WARSZTATU  .......................................................  347

1.   Warsztat pracy a rozwój kompetencji uczniowskich  .......  347

2.   Profesjonalizacja procesu rozwoju  ..................................  354

XV

SZKOŁA PEŁNA INNOWACJI  .....................................................  363

1.   Kierunki edukacji przyszłości  .........................................  363

2.   Szkoła dla innowatora  ....................................................  366

3.   Samodzielność myślenia  .................................................  370

4.   Rozwiązywanie problemów  ............................................  372

5.   Zarządzanie sobą  ............................................................  373

6.   Współpraca  .....................................................................  376

7.   Liderstwo  .......................................................................  378

POSŁOWIE  ...............................................................................  381

BIBLIOGRAFIA  .........................................................................  385

SPIS TABEL, SCHEMATÓW I RYSUNKÓW  ...................................  391
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

2,00 zł

Nowoczesne rozwiązania proekologiczne w naukach zootechnicznych, weterynaryjnych, rolniczych i technicznych - Korelacja zmian histopatologicznych z objawami klinicznymi u psów z przewlekłym nieswoistym zapaleniem jelit

Monografia została zredagowana na podstawie artykułów przygotowanych przez uczestników 49. Międzynarodowego Seminarium Kół Naukowych w Olsztynie ,,Koła Naukowe Szkołą Twórczego Działania”, które odbyło się w Uni...
1,49 zł

Język w mediach - Władysław Lubaś, Polska pisownia w Internecie, prestiż oficjalnej ortografii i jej nauczanie

Publikacja jest wyborem tekstów dotyczących języka w mediach współczesnych. Nie stanowi on więc rejestru zmian, jakie dokonały się w języku mediów na przestrzeni dziesięcioleci. Najwcześniejszy zamieszczony w antologii artykuł wydr...
1,99 zł

Wartości w muzyce. T. 5: Interpretacja w muzyce jako proces twórczy - 23 Uniwersalizm pojęć w nauczaniu instrumentacji studentów edukacji muzycznej

Celem niniejszego tomu jest ukazanie wieloaspektowego i złożonego problemu interpretacji w muzyce w jej współczesnym szerokim rozumieniu, tj. począwszy od koncepcji kompozytora, przez interpretatora muzyki, którym jest wykonawca (wykonawc...
4,00 zł

Człowiek - Media - Edukacja - KHAN academy – platforma wspierająca proces nauczania i uczenia się

Edukacja medialna to nie tylko – jak dotąd przyjmowaliśmy – przygotowanie do mądrego, w tym krytycznego i odpowiedzialnego korzystania z mediów. Wyrasta ona, a przynajmniej wyrastać powinna, na podglebiu ogólnej kultury, kt&oa...
2,00 zł

Nowoczesne rozwiązania proekologiczne w naukach zootechnicznych, weterynaryjnych, rolniczych i technicznych - Ocena przydatności wybranych technik obrazowania w diagnostyce choroby wrzodowej u psów

Monografia została zredagowana na podstawie artykułów przygotowanych przez uczestników 49. Międzynarodowego Seminarium Kół Naukowych w Olsztynie ,,Koła Naukowe Szkołą Twórczego Działania”, które odbyło się w Uni...
23,90 zł

Nowoczesna macocha

Wioletta prowadzi pozornie szczęśliwe życie: mieszka w dużym domu wraz z kilkorgiem dzieci i kochającym, dobrze zarabiającym mężem. Kiedy jednak zatrudnia nową nianię, a wydarzenia z przeszłości dają o sobie znać, znajduje się na życiowym zakręcie. Jed...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Józef Sowa: Ku nowoczesnej szkole

Do rąk Czytelników kierujemy monografię „Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce”. Jest to kolejna książka, jaka powstała w ramach cyklicznych spotkań tatrzańskich „Edukacja jutra”, zawierająca zbiór tek...
31,50 zł

Nowoczesne technologie w informatyce i transporcie

W efektywnym zarządzaniu flotą pojazdów i relacjami z klientem coraz większą rolę odgrywają nowoczesne technologie informatyczne i telekomunikacyjne. Rosnące wymagania klientów i konkurencja na rynku usług wymuszają podnoszenie jakości us...
5,00 zł

Nowoczesne koncepcje zarządzania - Zuzana Skorková: Organizational and human resource strategy in Slovak and Hungarian companies

Nowoczesne koncepcje zarządzania to monografia zrealizowana jako pokłosie VI Międzynarodowej Konferencji Naukowej GOSPODARKA – ZMIANY – ZARZĄDZANIE 2018, zadania finansowanego w ramach umowy numer 745/P-DUN/2018 (Działalność Upowszechniając...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!