MENU

Nowy odbiorca?

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Autor: Anna Kowalska

  • Wydawca: Oficyna Naukowa

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 29,25 zł
26,33
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Nowy odbiorca?

Książka zawiera krytyczny przegląd teorii kultury współczesnej z perspektywy przemian modelu odbiorcy i odbioru ? od klasycznych koncepcji kultury masowej z lat pięćdziesiątych XX wieku po najnowsze prace poświęcone kulturze uczestnictwa. Koncentracja na odbiorcy i jego podmiotowości staje się dla autorki sposobem na pisanie społecznej teorii mediów, powiązanej z kulturową transformacją systemów komunikacji społecznej. Wnikliwej analizie poddaje ona ukryte założenia na temat rozumienia zarówno samej kultury, jak i koncepcji jednostki jako jej uczestnika. Przedstawia również praktyczne wymiary odkrywania odbiorcy przez teorie, a przede wszystkim problem kompetencji medialnych publiczności oraz projektów edukacji medialnej. W centrum zainteresowania sytuuje wnikliwą i zarazem wszechstronną refleksję semiotyczną dotyczącą współczesnych przemian odbiorcy kultury. Mamy tu do czynienia z refleksją o charakterze systemowym, z istoty swej interdyscyplinarną. Jej podstawę metodologiczną stanowi nowocześnie uprawiana socjologia kultury.

Współczesny i zarazem na wskroś nowoczesny charakter refleksji badawczej, jaką prezentuje autorka, czyni jej książkę tytułem bez precedensu na naszym rynku wydawniczym. Nie mieliśmy dotąd w rodzimej literaturze naukowej podobnego syntetycznego opracowania, które obejmowałoby rozległą całość przemian modelu odbioru i odbiorcy, a jednocześnie przedstawiało bogaty repertuar zagadnień związanych z tą złożoną, niełatwo poddającą się refleksji naukowej tematyką.

Autorka nie tylko referuje klasyczne koncepcje teoretyczne, lecz również wielokrotnie przywołuje w swoich rozważaniach literaturę nową i najnowszą, powołując się na prace Manuela Castellsa, Lva Manovicha, Andrew Keena, Henry'ego Jenkinsa, Jamesa Gee, Paula Levinsona, Pierre'a Levy'ego, Sonii Livingstone i wielu innych badaczy tej złożonej problematyki.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

 

Wprowadzenie /9

Rozdział I. Odbiorca nieobecny /13
Teorie kultury masowej /13
 
Teorie kultury masowej a tradycja selektywnych ujęć kultury /15
 
„Ukryte założenia i jawne interpretacje kultury masowej” /18
 
Elitarne koncepcje kultury vs teorie kultury masowej /21
 
Postulaty, oceny, emocje /23
 
Model komunikowania i model artykulacji kultury a nieobecność odbiorcy /29
 
Koncepcja społeczeństwa masowego w służbie ideologii kultury masowej /31
 
Odbiorca we wczesnych badaniach empirycznych /34
 
Widownia jako „masa społeczna” /35
 
Dominujący paradygmat teoretyczny i badawczy w badaniach  nad komunikowaniem masowym a badania nad odbiorcami /40
 
Stopniowe przemiany w sposobach rozumienia odbiorcy w komunikacji masowej /43
 
Ponowne odkrycie małych grup społecznych /44
 
Teoria użytkowania i korzyści /46

Rozdział II. Odbiorca odnaleziony /50
Brytyjskie studia kulturowe /50
 
Problem rozumienia kultury /51
 
Podstawowy układ odniesienia dla kształtującego się w studiach kulturowych rozumienia kultury /51
 
Kultura jest zwyczajna /53
 
Kulturalizm /55
 
„Ojcowie założyciele” w roli ludzi marginalnych (marginal men) /58
 
Dziedzictwo kulturalizmu /60
 
Kultura i polityka /61
 
Problem ideologii /64
 
Próba zerwania z opozycją kultura wysoka–kultura niska /67
 
Kultura popularna /67
 
Kultura współczesna /70
 
Stuart Hall. Kodowanie i dekodowanie /73

Rozdział III. Wspólnoty interpretacyjne /78
David Morley i dostrzeżenie roli kontekstu dekodowania / 78
 
Heterogeniczność publiczności /80
 
Kultura robotnicza /81
 
Subkultury /83
 
Pojęcie subkultury /84
 
Polityka stylu /86
 
„Publiczność kobieca” i feministyczne badania nad odbiorem / 90
 
Problem reprezentacji /91
 
Odbiorca aktywny /95
 
Rasa i etniczność /99
 
Problem stereotypizacji mniejszości /100
 
Rola przynależności etnicznej, narodowej i rasowej /102
 
Metodologia badań nad odbiorcami /106

Rozdział IV. Edukacja medialna /111
Dostrzeżenie roli kompetencji odbiorców kultury /111
 
Studia kulturowe jako inspiracja i teoretyczna baza projektów edukacji medialnej /115
 
Społeczne zaangażowanie studiów kulturowych /115
 
Pojmowanie roli intelektualisty w brytyjskich studiach kulturowych /117
 
Kulturowa polityka różnicy w praktyce /119
 
Studia kulturowe i ich dalsze interpretacje. Potencjał pedagogiczny / 123
 
Związki między pedagogiką krytyczną a studiami kulturowymi / 126
 
Źródła projektów edukacji medialnej /129
 
Co to jest edukacja medialna? Problem kompetencji medialnych /131
 
Media jako forma pedagogiki i socjalizacji /135
 
Protekcjoniści kontra zwolennicy edukacji medialnej /136
 
Edukacja medialna. Między teorią a praktyką /140
 
Critical media literacy. Teoria w praktyce /143
 
Krytyczna edukacja medialna /144
 
Studia kulturowe w szkole /148

Rozdział V. Rewolucja cyfrowa? /150
Najnowsze ujęcia kultury /150
 
„Choroba natychmiastowości” /153
 
Retoryka „wielkiego zerwania” /154
 
Postmodernistyczny nihilizm /156
 
W drodze do przełamania impasu teoretycznego /156
 
Kategoria kultury raz jeszcze /156
 
Kumulatywny charakter sceny komunikacyjnej /159
 
Teoria miękkiego determinizmu /160
 
Perspektywa długiego trwania /162
 
Rola analogowej fazy audiowizualności w kształtowaniu się „cyfrowego przewrotu”. Potencjał badań studiów kulturowych /166
 
Publiczność subkulturowa /169
 
Fani /174
 
Kultura fanów /178
 
„Awangarda” kultury uczestnictwa /182
 

Rozdział VI. Kultura uczestnictwa /185
Problem interaktywności /185
 
Socjologiczne ujęcia interaktywności /192
 
Interaktywność i uczestnictwo /193
 
Społeczna historia najnowszych technologii /194
 
Aktywiści sieciowi /196
 
Śmierć autora? /197
 
Społeczne i kulturowe protokoły kultury uczestnictwa /199
 
Internet Web 2.0 /200
 
Media społeczne /202
 
Kultura uczestnictwa czy kult amatora? /204
 
Społeczna przestrzeń Internetu /206
 
Cyfrowy podział /207
 
Cyfrowy podział w Polsce /210
 
Luka uczestnictwa /212
 
Edukacja medialna 2.0 /215
 
Edukacja medialna 2.0 w praktyce /216
 
Edukacja medialna 2.0 w szkole. Trudności i ograniczenia 219
 
Edukacja nieformalna. „Wspólnoty przyciągania” /221
 
Społeczności kreatywne /222

Zakończenie /225

Indeks osób /232

Indeks rzeczowy /237

Bibliografia /241

Podziękowania / 256
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

38,61 zł
44,90 zł

Nowe technologie a sektor finansowy

Firmy FinTech działające na rynku finansowym stanowią nową, szczególną kategorię parabanków. Ich cechą szczególną jest wykorzystanie nowoczesnych technologii komputerowych oraz sieciowych do projektowania usług i dodawania nowych o...
33,54 zł
39,00 zł

Nowe media

Tom 21. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego."Pierwsza fala fascynacji Internetem i nowymi mediami sieciowymi już opadła. Weszliśmy w etap ich ...
7,72 zł
9,90 zł

Odszkodowania za szkody w środkach trwałych - nowe zwolnienie od podatku dochodowego i ewidencja

Z początkiem 2019 r. do ustaw o podatku dochodowym dodane zostało nowe zwolnienie od podatku dochodowego. Zwolnienie obejmuje niektóre odszkodowania za szkody w środkach trwałych. W publikacji przedstawiamy skutki podatkowe wprowadzonego rozwiąz...
27,84 zł
32,00 zł

Meneliki nowe, czyli wina Tuska i logika białoruska

Nowa książka znanego i cenionego satyryka Krzysztofa Daukszewicza to nasza rzeczywistość podpatrzona i celnie skomentowana przez smakoszy win regionalnych. Czasem złośliwie, czasem dobrodusznie, ale zawsze dowcipnie i szczerze. Bo jak mówi Sasza...
9,89 zł
10,99 zł

Jak podbić Nowy Jork

Rosyjski biznesmen Lew Dragunow usiłuje namówić Biancę Di Sione, by promowała jego firmę. Jej arystokratyczne pochodzenie pomogłoby mu zaistnieć wśród elit Nowego Jorku. Ona jednak odmawia, ponieważ organizuje już promocję konkurencyjnej ...
42,14 zł
49,00 zł

Nowa Turcja

Na tom składają się:1. Adam Szymański / "Główne przeszkody w procesie demokratyzacji Turcji"2. Maciej Herbut / "Rządy AKP – kontynuacja tradycji autorytarnej w polityce Turcji?" 3. Karol Bieniek / &quo...
24,34 zł
31,20 zł

Nowe prawo dla przedsiębiorców

Konstytucja Biznesu jest to pakiet ustaw, których celem jest zreformowanie i uproszczenie przepisów dotyczących prowadzenia działalności. Jest to największa zmiana prawa gospodarczego przeprowadzona w ostatnich latach. Filarem Konst...
25,11 zł
27,90 zł

Nowe przygody Pluszowego Zajączka

Jacek przeprowadza się do nowego pokoju. To okazja do tego, by zrobić porządki wśród zabawek i książek – jedne spakować do pudeł by w przyszłości służyły młodszemu rodzeństwu, inne, zniszczone, wyrzucić na śmietnik. Pluszowy Zajączek z nie...
27,84 zł
32,00 zł

Nowa Ewa. Iluzja

Przyszłość, w której ludzkość skazana jest na zagładę. Ewa i Bram uciekli, ale czy zdołają przeżyć? Ewa jest ostatnią dziewczyną na Ziemi. Przez szesnaście lat była więźniem. Mieszkała w Wieży, pilno...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!