MENU
Darmowa dostawa

O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2014

  • Autor: Maria Dakowska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 8,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej

Obecnie dydaktyka języków obcych, jako nauka i praktyka, musi sprostać nie lada wyzwaniom. Wynikają one z bezprecedensowych zjawisk społeczno-kulturowych, jakich jesteśmy uczestnikami: wykształcenia się społeczeństwa informacyjnego, dostępności elektronicznych środków komunikacji masowej w kulturze globalnej oraz dominującej roli języka angielskiego jako lingua franca. Zjawiska te wymuszają rewolucję w sposobie myślenia o podstawach nauczania języków obcych.

Książka przedstawia krótki rys usamodzielniania się tej dziedziny, poczynając od refleksji zdroworozsądkowej poprzez tzw. metodykę nauczania aż po wykształcenie się względnie niezależnej dyscypliny akademickiej. Zawiera autorską koncepcję dydaktyki języków obcych jako nauki:
względnie autonomicznej, tzn. określającej swój przedmiot badań według własnych priorytetów,
empirycznej, czyli docierającej do rzeczywistych procesów użycia języka jako komunikacji językowej, oraz, przede wszystkim,
humanistycznej, stawiającej w centrum swojego zainteresowania osobę ucznia jako podmiot procesów użycia i uczenia się języka.

Czytelnik znajdzie w książce uzasadnienie, dlaczego tylko tak rozumiana dyscyplina naukowa może mieć szanse na generowanie wiedzy praktycznie użytecznej, to znaczy aplikacji będących podstawą nowoczesnego i profesjonalnego nauczania języków obcych, zwłaszcza angielskiego, w skali masowej.

*********

On the development of foreign language didactics as a scientific discipline

The book contains an original concept of foreign language didactics, being science: relatively autonomous, i.e. defining its subject of research according to its own priorities; empirical, or reaching the real processes of using language in verbal communication; and, above all, humanistic, focusing on a student as a subject of the processes of language use and learning.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 13

ROZDZIAŁ 1. W poszukiwaniu wiedzy praktycznie użytecznej 15
	1.1. Nauczanie języków obcych jako sfera działalności praktycznej a przyswajanie i nauczanie języków obcych jako przedmiot dyscypliny naukowej 16
	1.2. Stadia rozwoju dziedziny uczenia się i nauczania języków obcych 18
	1.3. Konstytucja dydaktyki języków obcych jako empirycznej dyscypliny naukowej i jej znaczenie dla możliwości generowania wiedzy praktycznie użytecznej 20
	1.4. Program nauki empirycznej jako recepta na wiedzę praktycznie użyteczną 22
	1.5. Podsumowanie 23

ROZDZIAŁ 2. Dydaktyka języków obcych we współczesności 24
	2.1. Wnioski z przeszłości – koncepcja nauczania języków obcych jako metodyki 25
		2.1.1. Wady tej koncepcji 26
	2.2. Na czym polega określenie własnej tożsamości dziedziny naukowej i dlaczego jest to trudne w przypadku dydaktyki języków obcych? 28
	2.3. O możliwościach poznawczych nauki 30
	2.4. Zalety programu „normalnej” nauki 32
	2.5. Odrzucenie metodyki jako docelowej koncepcji dziedziny przyswajania i nauczania języków obcych 33
	2.6. Na czym polega tożsamość dydaktyki języków obcych? 35
	2.7. Wybrane koncepcje w nauczaniu języków obcych i ich ocena 38
		2.7.1. Autonomia ucznia 38
		2.7.2. Nauczanie przez treść 40
		2.7.3. Nauczanie oparte na zadaniach 42
		2.7.4. Wnioski na przyszłość 45
	2.8. Społeczeństwo informacyjne a nauczanie języków obcych 46
	2.9. Podsumowanie 50

ROZDZIAŁ 3. Determinanty przedmiotu badań dydaktyki języków obcych 51
	3.1. O nieodzowności modelowania zjawisk językowych dla celów dydaktyki językowej 51
	3.2. Determinanty zewnętrzne modelu przedmiotu badań 54
	3.3. Determinanty wewnętrzne modelowania użycia i przyswajania języka jako przedmiotu badań dydaktyki języków obcych_57
		3.3.1. Źródło i status modelu 57
		3.3.2. Funkcje modelu wewnątrz nauki 59
	3.4. Podsumowanie 60

ROZDZIAŁ 4. Dydaktyka języków obcych jako „normalna” nauka 63
	4.1. Problem zasadniczy 63
	4.2. Dydaktyka języków obcych jako nauka – w jakim sensie tego terminu? 65
	4.3. Co oznacza określenie „normalna” nauka? 65
	4.4. Program „normalnej” nauki jako alternatywa względem ujęć skrajnych 67
	4.5. Stopień skomplikowania materii językowej a społeczne zapotrzebowanie na wiedzę praktycznie użyteczną 70
	4.6. Program „normalnej” nauki jako sposób na redukcję niepewności 73
	4.7. Program „normalnej” nauki jako panaceum na rozterki związane z akademicką tożsamością dydaktyki języków obcych 76
	4.8. Plusy i minusy programu „normalnej” nauki jako redukcji niepewności 77
	4.9. Podsumowanie 78

ROZDZIAŁ 5. Kognitywna koncepcja nauki a dydaktyka języków obcych 79
	5.1. Aktywność podmiotu poznawczego w środowisku naturalnym i społeczno-kulturowym 80
	5.2. Cechy dystynktywne poznawczej działalności człowieka 81
	5.3. Konstruktywny charakter procesów poznawczych 85
	5.4. Poznanie naukowe jako specjalizacja procesów poznawczych człowieka 86
	5.5. Naukowe procesy poznawcze a dydaktyka języków obcych jako nauka 89
	5.6. Podsumowanie 91

ROZDZIAŁ 6. Wyposażenie poznawcze i komunikacyjne ucznia języka obcego 93
	6.1. Mapa problemu 94
	6.2. Rola świadomości w przyswajaniu języka obcego 96
	6.3. Przyswajanie języka obcego jako przetwarzanie informacji przez człowieka 97
	6.4. Przyswajanie języka obcego jako przypadek komunikacji językowej 102
	6.5. Charakter procesów komunikacyjnych 102
	6.6. Zaangażowanie uczestników komunikacji całymi swoimi osobami, umysłem i ciałem 105
	6.7. Rodzaje zdarzeń komunikacyjnych 106
	6.8. Centralna pozycja znaczenia i sensu w komunikacji językowej 107
	6.9. Konstruktywny i strategiczny udział ucznia w komunikacji językowej 108
	6.10. Język jako kod komunikacji 109
	6.11. Procesy rozumowania dostępne uczniowi 110
	6.12. Interakcja pomiędzy procesami komunikacyjnymi a uczeniem się 112
	6.13. Podsumowanie 113

ROZDZIAŁ 7. Zamiast wniosków: pytania podstawowe dla nauczania języków obcych 114
	7.1. Główne punkty odniesienia w dziedzinie uczenia się i nauczania języków obcych 115
	7.2. Z jakim zjawiskiem mamy do czynienia, mówiąc o użyciu i przyswajaniu języka nieprymarnego? 118
	7.3. Gdzie zlokalizowane są procesy użycia i uczenia się języka i co ta lokalizacja oznacza dla kwestii nauczania języka obcego w warunkach edukacyjnych? 119
	7.4. Jaki jest mechanizm uczenia się języka obcego i co to oznacza dla procesów nauczania tego języka? 120
	7.5. Jak przebiega uczenie się języka i jak możemy wywoływać ten proces w warunkach edukacyjnych? 121
	7.6. Na czym polega akt przyswajania języka obcego i co to oznacza dla konstruowania aktów nauczania języka? 123
	7.7. Jaki charakter mają zmiany zachodzące w procesie uczenia się języka i do jakiego stopnia mogą być one stymulowane w warunkach klasowych? 124
	7.8. Jeśli dla celów nauczania odrzucamy tradycyjną lingwistyczną definicję języka jako systemu form, jaka charakterystyka użycia języka powinna ją w związku z tym zastąpić? 124
	7.9. Podsumowanie 128

ZAKOŃCZENIE 129
SUMMARY: On the development of foreign language didactics as a scientific discipline 131
SPIS LITERATURY 133
WYJAŚNIENIE WAŻNIEJSZYCH TERMINÓW 138
INDEKS 141
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Streszczenie
Brak informacji
(pdf)
Podziękowania
Brak informacji
(pdf)
Wstęp
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

170,10 zł
210,00 zł

Oceny okresowe pracowników samorządowych. Jak profesjonalnie opracować, wdrażać i modyfikować

W każdej JST zarządzenie wewnętrzne o przeprowadzaniu okresowych ocen ma służyć przede wszystkim realizacji postulatu podnoszenia wydajności i jakości pracy, kompleksowej ocenie wyników pracy każdego pracownika samorządowego, jak też określać je...
33,30 zł
44,40 zł

Medytacja czakralna. Jak samodzielnie usunąć blokady energetyczne i aktywować wszystkie czakry

Czakry są ośrodkami energii życiowej Twojego ciała, ich równowaga wpływa na Twoje fizyczne i psychiczne samopoczucie. Czerpiąc z bogatych tradycji i setek lat wiedzy, Autorka pokazuje, w jaki sposób praktykowanie medytacji może przekształ...
3,90 zł
5,00 zł

Jak przez wiersze ortografia szybko nam do głowy trafia

Jest to zbiór rymowanych wierszyków poświęconych zasadom ortografii polskiej. Każdy z nich zawiera cenne wskazówki dla małego czytelnika-ucznia klas I-III i wyjaśnienia jak, kiedy i dlaczego należy pisać i jaką zasadę stosować, aby...
23,40 zł
39,00 zł

Jak żyć z nadciśnieniem tętniczym

Poradnik dla chorych. Autorzy uczą, jak żyć z nadciśnieniem tętniczym i jak sobie radzić w wynikających z tej choroby kłopotliwych sytuacjach. Czytelnicy znajdą w tej książce obok wielu praktycznych wskazówek omówienie nowoczesnych metod ...
26,91 zł
29,90 zł

Jak sfałszować wybory

Wybory próbowano fałszować zawsze, od kiedy tylko zaczęto je przeprowadzać. By wygrać, wyborców przekupywano lub zastraszano, dokonywano manipulacji z liczeniem głosów. W miarę upływu lat politycy wynajdowali coraz bardziej doskon...
11,70 zł
15,00 zł

Jak przetrwać wojnę?

Jesteśmy cywilami z krwi i kości, którzy zderzyli się z informacją o wojnie na Ukrainie. Nad naszymi głowami latają samoloty Paktu Północnoatlantyckiego, które zapewniają nam bezpieczeństwo. Przy wschodniej granicy stacjonują sojus...
21,28 zł
26,60 zł

Jak poradzić sobie po rozstaniu? Wyciągnij wnioski z nieudanego związku i rozpocznij nowe życie

W książce "Jak poradzić sobie po rozstaniu? Wyciągnij wnioski z nieudanego związku i rozpocznij "nowe życie" bez obwiniania się o przeszłość", znajdziesz informacje o tym jak sobie poradzić po stracie, po rozstaniu, po rozwodzie or...
31,41 zł
34,90 zł

Myśl jak człowiek biznesu

„Czy to możliwie, że od sposobu myślenia zależy nasze działanie, a potem wynik i sukces? Każdy biznes, przedsiębiorstwo, sukces zaczyna się w świecie przekonań lidera – a więc w głowie. Wystarczą dwa słowa wypowiedziane w myślach: To...
9,89 zł
10,99 zł

Jak uleczyć serce

Znajomość między doktorem Danielem Caldwellem a pielęgniarką Zoey Evans jest początkowo luźna. Oboje są samotni. Często widują się w szpitalu, umawiają na niezobowiązujące spotkania. Stopniowo rodzi się między nimi przyjaźń, a potem pojawia się zaurocz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!