Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Obcy u naszych drzwi(Miękka ze skrzydełkami)

3.80  [ 6 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 39,00 zł
31,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 200 zł paczki dostarczamy GRATIS!

Płatność elektroniczna (PayU, BLIK, Masterpass)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
5,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Paczkomaty InPost
11,99 zł
Kurier
16,99 zł
Odbiór w księgarni PWN (tylko PayU i BLIK)
GRATIS!
Płatność za pobraniem
Poczta Polska - odbiór w punkcie
12,99 zł
Kurier pocztowy
14,99 zł
Kurier
19,99 zł

Obcy u naszych drzwi

Uciekają z brutalnego, ogarniętego wojnami świata i pukają do naszych drzwi – uchodźcy. Dla ludzi za drzwiami – obcy i nieproszeni goście, którzy budzą niepokój i strach.

Zjawisko migracji i uchodźctwa jest częścią historycznej dynamiki i jako takie nie jest niczym nowym. Po raz pierwszy jednak mierzymy się z nim w nowej formie – nie tylko bowiem dokonuje się na ogromną skalę, lecz także rozgrywa się na naszych oczach – na ekranach telewizorów i kartach codziennej prasy, co doprowadziło do ogólnospołecznej „moralnej paniki”. Kryzys uchodźczy uderza w dobre samopoczucie Europy, która po 27 latach względnego spokoju musi zmierzyć się z nowymi wyzwaniami i rosnącą paniką.

Zygmunt Bauman w charakterystyczny dla siebie i celny sposób analizuje współczesną panikę migracyjną i pokazuje, jak politycy i media zarządzają nią, kierując swoje wypowiedzi zwłaszcza do tych, których społeczna sytuacja jest już i tak niepewna. Socjolog podkreśla, że polityka separacji to rozwiązanie krótkoterminowe i Europa prędzej czy później będzie musiała znaleźć nowy sposób na wspólne istnienie wielokulturowych i wielonarodowych społeczeństw.

Książka przeznaczona dla czytelników gotowych podać w wątpliwość uproszczenia przekazów medialnych i podjąć wysiłek próby odpowiedzi na pytanie, jak żyć razem na przepełnionej planecie. Jest to zarazem ostatnia napisana przez Zygmunta Baumana publikacja, którą traktować można jako swoisty testament wybitnego socjologa ewidentnie zaniepokojonego kursem, jaki objęły współczesne państwa wobec tych, którzy już nie mieszczą się w ich granicach.

Papież Franciszek wzywa nas, żebyśmy „odrzucili cząstkę Heroda, która pozostała w naszym sercu i prosili Pana o łaskę płakania nad naszą obojętnością, płakania nad okrucieństwem świata, naszych własnych serc i wszystkich tych, którzy sami pozostając anonimowi, podejmują społeczne i ekonomiczne decyzje, które otwierają drogę do podobnych tragedii”. A następnie pyta: „Kto zapłakał? Czy ktoś w naszym świecie dziś zapłakał?”
Z tekstu

Zygmunt Bauman był i pozostanie niewątpliwie jedną z najważniejszych postaci europejskiej i światowej socjologii, a także najczęściej cytowanym polskim socjologiem. Jego wkład w badanie kondycji współczesnych społeczeństw jest nieoceniony, ponieważ to właśnie Baumanowi zawdzięczamy zdefiniowanie takich pojęć jak płynna nowoczesność czy miksofobia, które na stałe weszły nie tylko do słownika nauk społecznych, ale także do debaty publicznej. Nawet jeśli przeciętnemu czytelnikowi teksty Baumana kojarzą się ze ściśle naukową, niemal techniczną analizą zjawisk społecznych, warto podjąć próbę zapoznania się choć z jedynym z nich, a wydana w 2016 roku książka „Obcy u naszych drzwi” stwarza ku temu doskonałą okazję. W rzeczywistości bowiem, mimo socjologicznych odniesień i całego aparatu naukowego, Bauman pisze w sposób przejrzysty, który powinien być zrozumiały nawet dla laika. Ponadto, trudno o lepszą publikację pozwalającą zrozumieć współczesny „kryzys migracyjny” niż właśnie „Obcy u naszych drzwi” – krótki i treściwy wykład o lęku, odpowiedzialności i podwójnej moralności Zachodu.
Cocteau & Co., cocteauandco.pl
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Zygmunt Bauman

ur. 1925  -  zm. 2017

Jeden z najbardziej znanych na świecie polskich socjologów, którego prace na temat kultury i nowoczesności znajdują się w kanonie lektur każdego socjologa. Autor koncepcji ponowoczesności, płynnej nowoczesności i późnej nowoczesności, które na trwałe weszły do światowej refleksji socjologicznej i filozoficznej. Tytuł doktora habilitowanego nauk humanistycznych otrzymał na Uniwersytecie Warszawskim. Polskę opuścił w 1968 roku w wyniku nagonki antysemickiej. W latach 1969–1971 wykładał na uniwersytecie w Tel Awiwie i Hajfie. W latach 1971–1990 był kierownikiem Wydziału Socjologii na Uniwersytecie w Leeds. Autor wielu fundamentalnych dla światowej humanistyki dzieł, m.in. Nowoczesność i Zagłada (1992), Etyka ponowoczesna (1996), Socjalizm. Utopia w działaniu (2010), Kultura jako praxis (2012).

    Polecamy

    Inne autora

    Inni Klienci oglądali również

    Wielki słownik wyrazów obcych PWN

    Największy słownik wyrazów obcych na polskim rynku. Niezbędny zarówno profesjonalistom, jak i wszystkim użytkownikom polszczyzny. Zawiera około 40 000 haseł i podhaseł, w tym prawie 14 000 po raz pierwszy w tym wydaniu. Rejestruje wyrazy, któ...
    Produkt
    niedostępny

    Cena naszych pragnień

    Bo miłość jest przecież najbardziej szalonym uczuciem, które może zawładnąć człowiekiem. Nie ma od niego ucieczki. Głupotą jest więc sądzić, że nigdy nas nie dopadnie – zrobi to, wcześniej lub później. A wtedy będziesz błagać, żeby ...

    Ojcze nasz

    Odkryj na nowo codzienny pacierz Wydaje się, że dla chrześcijanina nie ma nic bardziej znajomego niż słowa Modlitwy Pańskiej. A jednak każde z jej zdań jest bogate i inspirujące do refleksji. Skąd mamy wiedzieć, co jes...

    Patroni naszych ulic

    Publikacja przedstawia biogramy 12 bohaterów II wojny światowej: płk. Łukasza Cieplińskiego, rtm. Witolda Pileckiego, gen. Augusta Emila Fieldorfa, gen. Stefana Roweckiego, gen. Leopolda Okulickiego, Stefana Korbońskiego, gen. Stanisława Maczka,...
    Produkt
    niedostępny

    Polski mniej obcy Podręcznik do nauki języka polskiego dla średnio zaawansowanych Część 1

    CZĘŚĆ 1. Podręcznik do nauki języka polskiego- 30 bogato ilustrowanych lekcji,- różnorodna tematyka,- teksty z życia codziennego (piosenki, artykuły, pisma urzędowe)- zasady gramatyki ilustrowane przykładami,-...

    Pierwszy album córeczki Nasze Wielkie Małe Szczęście

    Świat rodziców to świat wyjątkowy. Najpierw oboje przezywają niepowtarzalne dziewięć miesięcy. Czekają i tęsknią. Wreszcie nadchodzi ta chwila ! Już mają przed sobą miniaturową doskonałość, wyjątkowego, niepowtarzalnego Małego Człowieka, kt&oacu...

    Gladiator Prawdy. Norwid - poeta naszych czasów

    Czytelnicze elity zawiodły – bo najpierw, półtora wieku temu, skupiły się na uzasadnianiu, dlaczego Norwida nie da się lub nie warto zrozumieć (zamiast go porządnie, w skupieniu zacząć czytać), a potem, uznawszy już jego wielkość, nie zdoł...

    Album naszego dziecka

    Utrwal najpiękniejsze chwile swojego maleństwa! W albumie znajdziesz wyjątkowe strony, specjalnie przygotowane do udokumentowania każdego ważnego momentu z życia Twojego dziecka. Mnóstwo miejsca na fotografie i cenne informacje.

    Maryja Królowa nieba i nasza Pamiątka Jubileuszu 300-lecia koronacji obrazu Matki Bożej Jasnogórsk

    Maryja. Królowa Nieba i nasza to bezkonkurencyjny album upamiętniający wystawę „Regina Mundi, Regina Poloniae. Regalia Matki Bożej Królowej Polski”, zorganizowaną na Jasnej Górze dla uczczenia jubileuszu 300-lecia koron...

    Recenzje (1):

    Najnowsze | Najbardziej pomocne
    Anna Sikorska (Górowianka)
    Dodano: 28.11.2016 08:56:27

    Uchylony „judasz” na okładce książki Zygmunta Baumana „Obcy u naszych drzwi” doskonale oddaje treść książki: obcy stojący za drzwiami, a my na niego zerkamy. Co widzimy? Zagrożenie, przed którym ostrzegają media: „nie wpuszczać osób nieznanych do domu” podsycając strach nagłówkami „udawał listonosza/ księdza/ wnuczka/ sprzedawcę/ i wielu innych i okradł/ zabił/ zgwałcił”. Naszemu życiu społecznemu towarzyszy strach, który powstrzymują nas przed rozmową z obcym. To uczucie dodatkowo podsyca nasza niepewna pozycja społeczna, o którą musimy kogoś obwinić, ponieważ my robimy wszystko, aby odnieść sukces, żyć bezpiecznie, cieszyć się bogactwem, zdrowiem i wieloma dobrami. Nie widzimy własnego wkładu do własnej niepewności jutra. Bauman o tym pisze:
    „Ludzkim – aż nadto ludzkim – zwyczajem jest obwinianie i karanie posłańców za treści wiadomości, które przynoszą. W tym wypadku jest to posłannictwo od onieśmielających, nieprzeniknionych, przerażających i nienawistnych światowych sił, o których (nie bez powodów) sądzimy, że ponoszą odpowiedzialność za nieznośne i upokarzające poczucie egzystencjalnej niepewności, które zabija i niszczy naszą pewność siebie, igrając z naszymi ambicjami, marzeniami i planami na życie. I mimo że nie jesteśmy w stanie zrobić praktycznie nic, żeby okiełznać nieuchwytne i odległe siły globalizacji, możemy przynajmniej zwrócić gniew, jaki w nas budzą, przeciwko efektom ich działania, które mamy w zasięgu. To oczywiście w żaden sposób nie sięga źródeł problemu, ale może choćby chwilowo ukoić upokarzającą bezradność i niemożność walki z rozbrajającą niepewnością naszej własnej pozycji w świecie”.
    Przybysze z Afryki dosadnie uświadamiają nam to, że nasze życie jest dokładnie takie samo jak ich, że nas może spotkać ten sam los, że brak środków do życia w kapitalistycznym świecie, wyzysk, współczesne niewolnictwo i walka o podstawowe rzeczy jest czymś, z czym mamy do czynienia każdego dnia. Świadomość tego sprawia, że czujemy się coraz bardziej zagrożeni.
    „Rozpowszechnione poczucie egzystencjalnego braku bezpieczeństwa jest faktem. To prawdziwa plaga w naszym społeczeństwie, które ustami przywódców politycznych chwali się postępującą degradacją rynków pracy oraz ‘uelastycznieniem’ zatrudnienia i – w konsekwencji – słynie z propagowania rosnącej kruchości pozycji społecznych, niestabilnego charakteru rozpoznawalnych tożsamości, a także z racji niepohamowanego rozrostu grupy prekariuszy (nowej kategorii społecznej, wyróżniającej się zdaniem Guya Standinga tym, że zmuszona jest żyć na ruchomych piaskach). Wbrew licznym opiniom powodem tej niepewności są jedynie politycy, goniący za wyborczymi konfiturami, czy też media, czerpiące profity z wywołujących panikę materiałów. Prawda jest jednak, że ta realna, może aż nadto, niepewność wbudowana w kondycję egzystencjalną oraz liczniejszych grup, to woda na młyn polityków. Wspomniana kruchość jest obecnie przekształcana w główny – a może nawet zasadniczy – budulec, z którego tworzy się współczesne techniki rządzenia”.
    Szukający stabilizacji prekariat szuka winnych i usprawiedliwień. W ten sposób popiera władzę i media tworzące obrazy zagrożenia z konkretnego źródła. W latach 30 i 40 XX wieku tym sprawcą zła byli żydzi. Dziś stają się nimi muzułmanie:
    „We francuskich miastach mieszka obecnie około miliona młodych muzułmanów, ale mimo wytężonych wysiłków jedynie tysiąc z nich figuruje w kartotekach policji i służb bezpieczeństwa jako podejrzani o powiązania z organizacjami terrorystyc

    Ocena: