MENU

Obowiązek informacyjny w zakresie realizowanej strategii podatkowej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Obowiązek informacyjny w zakresie realizowanej strategii podatkowej

W książce poddano analizie zagadnienia dotyczące obowiązku sporządzenia i podania do publicznej wiadomości o realizowanej strategii podatkowej. W pierwszej kolejności przedstawiona została jej istota oraz charakter prawny. Następnie omówiono krąg podmiotów obowiązanych do jej sporządzenia oraz zakres i rodzaj informacji nią objętych. Przybliżono zarówno sposób realizacji tego obowiązku, jak i sankcje z tytułu jego niewykonania. Autorzy szczególną uwagę zwrócili na: procesy i procedury dotyczące zarządzania wykonywaniem obowiązków podatkowych i zapewniające ich prawidłową realizację; realizację obowiązków informowania Szefa KAS o schematach podatkowych (MDR); informowanie o planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych; informacje dotyczące transakcji z podmiotami powiązanymi; informowanie o wystąpieniu z wnioskiem do organów podatkowych o wydanie np. interpretacji podatkowej; dane dotyczące rozliczeń podatkowych w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową. Książka jest przeznaczona dla doradców podatkowych, księgowych, adwokatów, radców prawnych oraz pracowników administracji skarbowej. Zainteresuje również przedsiębiorców będących członkami podatkowych grup kapitałowych oraz spółek nieruchomościowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 9
Rozdział I
Obowiązek sporządzania i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej w polskim porządku prawnym | str. 11

Wejście w życie obowiązku i czasowy zakres jego obowiązywania | str. 11
Miejsce obowiązku w systemie prawa podatkowego | str. 14
Zakres regulacji obowiązku | str. 15
Przepisy właściwe w przedmiocie realizacji obowiązku | str. 16
Uzasadnienie wprowadzenia oraz cele i funkcje obowiązku | str. 18

Rozdział II
Istota i charakter prawny obowiązku sporządzania i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej | str. 23

Definicja strategii podatkowej | str. 23
Istota i zakres obowiązku | str. 33
Charakter prawny obowiązku | str. 40

Rozdział III
Podatnicy podlegający obowiązkowi określonemu w art. 27c ust. 1 u.o.d.o.p.  | str. 49
Rozdział IV
Zakres informacji objętych obowiązkiem | str. 59

Uwagi ogólne | str. 59
Informacje o stosowanych przez podatnika procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków | str. 60
Informacje o dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej | str. 63
Informacje dotyczące realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej | str. 64
Zakres informacji objętych obowiązkiem określonym w art. 27c ust. 2 pkt 3 u.p.d.o.p. | str. 66
Zakres informacji objętych obowiązkiem określonym w art. 27c ust. 2 pkt 4 u.p.d.o.p. | str. 78
Obowiązek przekazania informacji dotyczących dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję | str. 96
Szkodliwa konkurencja podatkowa | str. 98
Terytoria i kraje stosujące szkodliwą konkurencję podatkową | str. 100

Rozdział V
Sposób realizacji obowiązku | str. 103

Uwagi ogólne | str. 103
Sporządzanie informacji o realizowanej strategii podatkowej | str. 105
Podawanie do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej | str. 113
Podsumowanie | str. 117

Rozdział VI
Sankcje z tytułu niewykonania obowiązku  | str. 121

Wprowadzenie | str. 121
Odpowiedzialność administracyjnoprawna | str. 124
Kara pieniężna | str. 128
Zasady nakładania kary pieniężnej | str. 131

4.1. Uwagi ogólne | str. 131
4.2. Granice ustawowe wymiaru kary pieniężnej i zasady jej miarkowania | str. 136
4.3. Odstąpienie od nałożenia kary pieniężnej | str. 141
4.4. Niepodleganie karze pieniężnej | str. 143
4.5. Przedawnienie nałożenia kary pieniężnej | str. 144

Ulgi w wykonaniu kary pieniężnej | str. 145
Postępowanie w sprawie nałożenia kary pieniężnej | str. 147

6.1. Uwagi ogólne | str. 147
6.2. Podmioty postępowania | str. 149
6.3. Czynności procesowe trybu zwykłego postępowania  | str. 151
6.3.1. Stadium wszczęcia postępowania  | str. 151
6.3.2. Studium rozpoznawcze postępowania | str. 152
6.3.3. Stadium orzecznicze postępowania | str. 153
6.4. Weryfikacja decyzji w toku instancji | str. 156
6.5. Wykonanie decyzji | str. 157
6.6. Przedawnienie wykonania kary pieniężnej | str. 159

Podsumowanie | str. 160

Bibliografia  | str. 163
Wykaz aktów prawnych  | str. 169
Wykaz orzecznictwa  | str. 173
Autorzy  | str. 177
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: podatki

Inni Klienci oglądali również

99,00 zł
110,00 zł

Ochrona praw podatnika w kontroli podatkowej

Książka zawiera kompendium wiedzy na temat środków i sposobów zaskarżania działań kontrolnych organów podatkowych na etapie czynności sprawdzających oraz kontroli podatkowej. Dzięki temu kontrolowany może podjąć działania zmierzaj...
106,20 zł
118,00 zł

Zakres podmiotowy zapisu na sąd polubowny

Monografia jest pierwszym opracowaniem na polskim rynku wydawniczym poświęconym w całości problematyce zakresu podmiotowego umowy o arbitraż. Porusza przy tym zagadnienie tzw. nie-sygnatariuszy (z ang. non-signatories), tj. podmiotów, kt&...
31,20 zł
52,00 zł

Niezawodne strategie wygrywania w sieci

Jak zwiększyć zyski, usprawniając swój serwis internetowy i poznając NIEZAWODNE STRATEGIE WYGRYWANIA W SIECI? Wiedza zawarta w książce "Niezawodne strategie wygrywania w sieci" to połączona logicznie całość składająca się z dw&o...
7,72 zł
9,90 zł

Kodeks-księgowego, Ordynacja podatkowa, NIP 2016

Najnowsze zmiany wprowadzone w tekstach ustaw zostały w tekście wyróżnione pogrubioną czcionką, podkreśleniem lub kursywą - dzięki czemu łatwo je odnaleźć.
18,90 zł
21,00 zł

Bezpieczeństwo - powinność czy gwarancja? Tom. IV Obowiazek zapewnienia bezpieczeństwa obywateli a wolności i prawa jednostki

W tym tomie autorzy podjęli próbę spojrzenia na kolejne już aspekty bezpieczeństwa, dosyć rzadko poruszane i z pozoru dosyć odległe od głównego nurtu badania tej problematyki. Pierwszym jest bezpieczeństwo kulturowe, w kontekście prawa ad...
12,60 zł
14,00 zł

Metodyka i podstawy strategii rozwoju społeczno-gospodarczego powiatu

Publikacja zawiera materiały przedstawione podczas seminarium naukowego zorganizowanego w grudniu 2002 r. przez Wydział Ekonomii WSHE we współpracy z Centrum Doradztwa Strategicznego w Krakowie. Uczestnikami seminarium byli m.in. przedstawiciele...
14,36 zł
16,70 zł

Techniki i strategie tłumaczenia neologizmów autorskich

Książka poświęcona przekładom neologizmów autorskich z języka polskiego na angielski w fantastyce i fantastyce naukowej. Zaprezentowana klasyfikacja technik i strategii tłumaczenia neologizmów jest rezultatem analizy ok. 1100 neologizm&oa...
35,10 zł
39,00 zł

System podatkowy wyd. 3

Niniejsza monografia – podobnie jak jej poprzednie wydania – została poświęcona polskiemu systemowi podatkowemu. W stosunku do pierwszego wydania, które zostało napisane na podstawie badań dotyczących polskiego systemu podatkowego, d...
23,40 zł
26,00 zł

Strategia marketingu narracyjnego w Policji

Celem książki jest analiza strategii marketingu narracyjnego jako skutecznego narzędzia łączącego techniki kształtowania wizerunku Policji. W książce zostaną zanalizowane atrybuty językowe narracji marketingowej, ze szczególnym odniesieniem do m...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!