Ocenianie i pomiar biegłości językowej. Wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne - 10 Selected Statistical Procedures for Evaluating the Usefulness of Classroom Tests
Tom poświęcony jest różnym aspektom oceniania ucznia i jego biegłości językowej w procesie glottodydaktycznym oraz problemom, z jakimi borykają się nauczyciele języków obcych na różnych etapach edukacyjnych nauczania. Tom obejmuje teksty Autorów będących badaczami procesów uczenia się i nauczania na poziomie akademickim, jak również tych którzy są bardziej zorientowani na praktyczne rozważania dotyczące ewaluacji biegłości językowej w kontekście kształcenia językowego na lektoratach, bądź w szkole. Monografia ta obejmuje dwa główne zakresy tematyczne: zagadnienie różnych form ewaluacji i procesów walidacji narzędzi pomiaru językowego oraz przedstawia problemy na jakie w konkretnych przypadkach napotykają nauczyciele i lektorzy, ilustrując je próbami ich rozwiązania poprzez stosowanie innowacyjnych form ewaluacji ucznia. Monografia obejmuje zarówno interesujący materiał teoretyczny i praktyczny. Tom ten jest skierowany do nauczycieli glottodydaktyków na różnych poziomach nauczania języków obcych, którym proponuje się nowe rozwiązania ewaluacji biegłości językowej w różnych kontekstach nauczania.
- Kategorie:
- Redakcja: Danuta Gabryś-Barker, Ryszard Kalamarz
- Język wydania: polski,angielski
- ISBN: 978-83-226-3054-9
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp (Danuta Gabryś-Barker i Ryszard Kalamarz) / 7 Artykuł wprowadzający: Hanna Komorowska: Zmienne losy innowacji edukacyjnych na przykładzie CEFR / 13 I Formy oceniania i narzędzia oceny w procesie glottodydaktycznym Maria Stec: Ilustracja jako narzędzie w materiałach testujących znajomość języka angielskiego u dzieci / 27 Agnieszka Gadomska: Using Interactive Whiteboard Technology for Providing Formative Assessment During Academic Writing Classes / 43 Aleksandra Serwotka: Le rôle de l’évaluation formative dans la création du matériel didactique en fonction des besoins spécifiques des apprenants : exemple de l’enseignement/ apprentissage du français – langue troisième / 61 Beata Gałan: L’évaluation en langues étrangères via la plateforme d’apprentissage Moodle: questions pratiques / 81 Marta Kotarba: Ocenianie kształtujące na zajęciach z języka obcego we wczesnej edukacji / 95 Agnieszka Kruszyńska: Ocenianie kształtujące na lekcjach języka hiszpańskiego w polskim gimnazjum / 109 Monika Horyśniak: Ewaluacja a czynniki wpływające na stopień przygotowania się uczniów do różnych form weryfikacji kompetencji językowych / 119 Barbara Sawicka: Language Test Validation: Selected Procedures Illustrated with ACERT Examples / 135 Wojciech Malec: Selected Statistical Procedures for Evaluating the Usefulness of Classroom Tests / 149 II Problemy i innowacyjność w ocenianiu biegłości językowej jako forma ich rozwiązania Agnieszka M. Sendur: Realizacja wymagań dotyczących kształcenia językowego na wyższych uczelniach na podstawie analizy wybranych przykładów / 167 Aleksandra Golik-Prus, Marzena Tofilska: Szanse aplikacji metod ewaluacji w nauczaniu łaciny na poziomie dwusemestralnego lektoratu / 181 Katarzyna Głogowska: Nauczanie i sprawdzanie poziomu biegłości językowej dla języka łacińskiego jako obcego według wytycznych ESOKJ / 195 Aleksandra Szymańska-Tworek: Language-Testing Ideology from an ELF Perspective – Scheme of a Study / 207 Anna Rokicka: Ocenianie uczniów z dysleksją w kontekście nauki języków obcych / 219 Bożena Czekańska-Mirek: Elementy coachingu jako narzędzie procesu nauczania i oceniania w dydaktyce języka obcego / 233 Krystyna Breszka-Jędrzejewska: „Dobra robota!”, czyli o informacji zwrotnej i elementach coachingu w pracy z dorosłym uczniem na zajęciach językowych / 243 Noty / 251