MENU

Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2021

  • Autor: Michał Kowalewski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 24,95 zł
21,46
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły

Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych.
Ze Wstępu
Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy.
Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna
Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą.
Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7

CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY PRACY 	11

Rozdział 1. Zróżnicowane konteksty jakości szkoły – teoretyczny zarys problematyki	13
1.1.	Jakość szkoły – współczesne zakresy definicyjne i znaczeniowe	14
1.2.	Szkoła i jej jakość w aspekcie zmian polityki zarządzania oświatą	23
1.3.	Pomiar jakości pracy szkoły – mierzenie, diagnoza, ewaluacja	33
1.4. Planowanie systemu jakości szkoły	57
1.5. Ocenianie w kształtowaniu jakości szkoły	66
1.6. Podsumowanie	72

Rozdział 2. Ocenianie jako element praktyki edukacyjnej szkoły	75
2.1. Ocena i ocenianie w ujęciach definicyjnych	76
2.2. Cele i założenia procesu oceniania	82
2.3. Przedmiot oceny	100
2.4. Współczesne modele i systemy oceniania	109
2.5. Metodyka oceniania szkolnego	126
2.6. Podsumowanie	140

Rozdział 3. Perspektywa i warunki oceniania wspierającego	143
3.1. Przygotowanie do procesu oceniania wspierającego	144
3.2. Komunikowanie ocen w procesie edukacyjnym 	155
3.3. Podsumowanie	169

CZĘŚĆ II. METODOLOGICZNE PODSTAWY PRACY	171

Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych	173
4.1. Ogólny zarys problematyki badawczej 	173
4.2. Problemy i pytania badawcze 	179
4.3. Metody i narzędzia badawcze	184
4.4. Przebieg badań	191
4.5. Charakterystyka badanych	192
4.6. Podsumowanie	194

CZĘŚĆ III. ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ	195

Rozdział 5. Ocenianie szkolne w perspektywie założeń oceniania wspierającego	197
5.1. Ocenianie w świadomości nauczycieli	197
5.1.1.	Wiedza i opinie nauczycieli na temat procesu oceniania szkolnego	198
5.1.2.	Nauczycielskie doświadczenia z dydaktycznej praktyki oceniania	204
5.1.3.	Ocenianie jako element relacji nauczycieli z uczniami	213
5.1.4. Ocenianie wspierające w opiniach nauczycieli	215
5.2. Ocenianie w recepcji uczniów	225
5.2.1.	Wiedza i opinie uczniów na temat procesu oceniania szkolnego	226
5.2.2.	Uczniowskie doświadczenia ze szkolnej praktyki oceniania	229
5.2.3.	Ocenianie jako element relacji uczniów z nauczycielami	235
5.2.4. Ocenianie wspierające w opiniach uczniów	238
5.3. Przebieg procesu oceniania w szkolnej praktyce edukacyjnej	247
5.4. Podsumowanie	256

Rozdział 6. Ocenianie wspierające w praktyce edukacyjnej wybranych szkół	265
6.1. Ocenianie w świadomości nauczycieli	267
6.1.1.	Różnice w wiedzy i opiniach nauczycieli na temat procesu oceniania szkolnego	267
6.1.2.	Różnice w nauczycielskich doświadczeniach z dydaktycznej praktyki oceniania	273
6.1.3.	Różnice w ocenianiu jako obszarze kształtowania relacji nauczycieli z uczniami	282
6.1.4.	Różnice w zakresie oceniania wspierającego w opiniach nauczycieli	284
6.2. Ocenianie w recepcji uczniów	295
6.2.1.	Różnice w wiedzy i opiniach uczniów na temat procesu oceniania szkolnego	296
6.2.2.	Różnice w uczniowskich doświadczeniach ze szkolnej praktyki oceniania	299
6.2.3.	Różnice w ocenianiu jako elemencie kształtowania relacji uczniów z nauczycielami	303
6.2.4.	Różnice w zakresie oceniania wspierającego w opiniach uczniów	305
6.3. Różnice w przebiegu procesu oceniania w szkolnej praktyce edukacyjnej	315
6.4. Podsumowanie	323

Rozdział 7. Ocenianie wspierające a dziedziny kształcenia szkolnego 	327

Zakończenie	335

Bibliografia	341
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

36,82 zł
47,20 zł

Wynagrodzenia 2020.Rozliczanie płac w praktyce

Ustalenie wysokości wynagrodzenia, a także innych świadczeń pracowniczych oraz sporządzenie listy płac często sprawiają kłopoty służbom kadrowo-płacowym. Szczególnie duże wątpliwości pojawiły się w związku ze zwolnieniem z PIT dla pracownik&oacu...
38,84 zł
49,80 zł

Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej

Książka stanowi bardzo interesującą i nowatorską w polskich warunkach propozycję wykorzystania etnografii wizualnej w badaniach ewaluacyjnych – szczególne w autoewaluacji. Autorka wychodzi naprzeciw potrzebom praktyków poszukujących...
85,50 zł
114,00 zł

Dermatologia w praktyce. Część 1

Wysokospecjalistyczna publikacja opisująca wykorzystanie dermatologii i praktyce klinicznej. Autorzy skupili się na przedstawieniu zagadnień, które straciły na aktualności lub nie zostały omówione w innych publikacjach o podobnej tematyce...
83,16 zł
99,00 zł

Relacje sieciowe urzędu gminy. Budowanie przewagi kooperacyjnej

W ostatnich dekadach otoczenie organizacji uległo głębokiej transformacji, a kluczową rolę odgrywa wielokierunkowa współzależność podmiotów. Partnerzy coraz częściej podejmują działania wspólne, tworząc tzw. sieci międzyorganizacyj...
83,16 zł
99,00 zł

Opinie prawne w praktyce. Wydanie 4

W profesjonalnym obrocie prawnym często, a w klinikach prawa zawsze – pomoc prawna świadczona jest w formie pisemnych opinii prawnych. Zatem obok zastępstwa prawnego i procesowego, udzielania porad i konsultacji prawnych, sporządzanie opinii ma k...
51,75 zł
69,00 zł

Zaburzenia nerwicowe w praktyce lekarza POZ

Lekarz POZ jest pierwsza osobą, do której zgłasza się pacjent ze swoimi dolegliwościami. Jego zadaniem jest rozpoznać chorobę i zastosować właściwe leczenie. Czasami konieczne jest określenie czy istniejące objawy mają swoje źródło w psyc...
25,99 zł
34,65 zł

Polskie szkoły przedmiotów ojczystych w Wielkiej Brytanii w latach 1948-1989

Publikacja dotyczy dziejów i struktury organizacyjnej systemu oświaty i szkolnictwa polonijnego w Wielkiej Brytanii po zakończeniu drugiej wojny światowej. W dysertacji omówiono rolę instytucji i stowarzyszeń emigracyjnych w tworzeniu szk...
41,40 zł
69,00 zł

Android w praktyce. Projektowanie aplikacji

Android jest obecnie najpopularniejszą platformą dla telefonów komórkowych i tabletów. Liczba aktywacji to setki tysięcy w ciągu jednego dnia na całym świecie. Dlatego też możliwość tworzenia własnego oprogramowania na urządzenia m...
45,00 zł
50,00 zł

Da Xue Najwyższa nauka. Zhong Yong Powszednia praktyka drogi środka

Kiedy w XII w. neokonfucjanista Zhu Xi skompilował kanon zwany Czteroksięgiem, w jego skład, obok "Analektów" i "Mencjusza" weszły też dwa rozdziały "Zapisów o rytuale": "Najwyższa nauka, Da Xue",...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!