Ochrona i edukacja konsumentów na wybranych rynkach usług
Współcześnie usługi należą do głównych obszarów ochrony i edukacji konsumentów, mając to na uwadze, autorki przedstawiły: politykę konsumencką Unii Europejskiej i prawo konsumentów w UE; sytuację konsumentów na rynku usług finansowych, telekomunikacyjnych i pocztowych, a także na rynku usług handlowych, gastronomicznych i turystycznych; obszary naruszeń praw konsumentów w umowach podpisywanych z konsumentami; świadomość praw konsumentów i rolę edukacji w podnoszeniu wiedzy konsumenckiej oraz postrzeganie świadomości konsumentów przez usługodawców.
Książka jest przeznaczona dla konsumentów, którym wiedza w niej zawarta może pomóc wzmacniać swoją pozycję na rynku usług, instytucji kształtujących politykę konsumencką, organizacji zajmujących się prawami konsumentów, a także wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych.
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Dąbrowska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2570-1
- ISBN druku: 978-83-208-2090-4
- Liczba stron: 206
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 1. Znaczenie polityki konsumenckiej w budowaniu rynku wewnętrznego 1.1. Charakterystyka rynku wewnętrznego 1.2. Priorytety polityki konsumenckiej Unii Europejskiej 1.3. Prawa konsumentów w Unii Europejskiej 2. Pozycja i formy aktywności konsumentów na rynku usług finansowych, telekomunikacyjnych i pocztowych 2.1. Specyfika rynku usług finansowych 2.1.1. Usługi bankowe w Polsce 2.1.2. Konsument na rynku usług bankowych 2.1.3. Rynek usług ubezpieczeniowych w Polsce 2.1.4. Konsument na rynku usług ubezpieczeniowych 2.2. Charakterystyka rynku usług telekomunikacyjnych i pocztowych 2.2.1. Rozwój usług telekomunikacyjnych w Polsce 2.2.2. Postrzeganie usług telekomunikacyjnych przez konsumentów 2.2.3. Specyfika usług pocztowych 2.2.4. Korzystanie z usług pocztowych przez konsumentów 3. Sytuacja konsumentów na rynku usług handlowych, gastronomicznych i turystycznych 3.1. Usługi handlowe w Polsce 3.1.1. Konsument na rynku usług handlowych 3.2. Specyfika usług gastronomicznych 3.2.1. Rozwój usług gastronomicznych w Polsce 3.2.2. Konsument na rynku usług gastronomicznych 3.3. Charakterystyka usług turystycznych 3.3.1. Rynek usług turystycznych w Polsce 3.3.2. Konsument na rynku usług turystycznych 4. Umowy podpisywane z konsumentami — obszary naruszeń praw konsumentów 4.1. Umowy o świadczenie usług ukierunkowane na respektowanie praw konsumentów 4.2. Problemy konsumentów wynikające z nienależytego wykonania usługi — wyniki badania 4.3. Postawy konsumentów wobec podpisywanych umów — wyniki badania 5. Świadomość praw konsumentów na rynku usług — badania własne 5.1. Zainteresowanie konsumentów przysługującymi im prawami 5.2. Znajomość instytucji i organizacji zajmujących się ochroną praw konsumentów 5.3. Znaczenie edukacji dla konsumentów korzystających z usług 6. Postrzeganie świadomości konsumentów przez usługodawców — badania jakościowe 6.1. Cele badania i charakterystyka próby badawczej 6.2. Zmiany na rynku usług w opinii usługodawców 6.3. Zapotrzebowanie na nowe rodzaje usług 6.4. Przemiany świadomości konsumentów usług 6.5. Wiedza konsumentów na temat instytucji i organizacji zajmujących się ochroną praw konsumentów w ocenie usługodawców 6.6. Stosunek konsumentów do umów dotyczących świadczenia usług 6.7. Lojalność konsumentów wobec firm usługowych 6.8. Obecność książek życzeń i zażaleń w przedsiębiorstwach usługowych 6.9. Nienależyte wykonanie usługi Zakończenie Bibliografia