MENU

Ochrona interesów finansowych Unii Europejskiej w dziedzinie polityki spójności

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2010

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Justyna Łacny

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 93,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 69,49 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

84,51
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Ochrona interesów finansowych Unii Europejskiej w dziedzinie polityki spójności

Wydatkowanie środków finansowych budżetu Unii Europejskiej na cele wdrażania unijnej polityki spójności nakłada na administrację krajową wiele obowiązków. Praca przedstawia charakterystykę i systematykę tych obowiązków oraz opisuje skutki prawne wynikające z ich naruszenia. Administracja krajowa zobowiązana jest m.in. prowadzić postępowania mające na celu zapobieganie i wykrywanie nieprawidłowości i nadużyć finansowych oraz postępowania zmierzające do odzyskania kwot wydatkowanych nieprawidłowo i do nakładania sankcji. Państwa członkowskie mają też obowiązek zapewnienia, że systemy zarządzania i kontroli programów operacyjnych, ustanawiane w celu wydatkowania unijnych funduszy, funkcjonują skutecznie. Naruszenie tych obowiązków może prowadzić do podjęcia przez Komisję Europejską działań o charakterze nadzorczym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 	 11
Przedmowa	 17
Wstęp	 21
Rozdział 1	Podstawy prawne ochrony interesów finansowych	 37
1.1. Środki finansowe budżetu Unii jako przedmiot ochrony 	 37	1.1.1. Pojęcie "interesy finansowe Unii	 37	1.1.2. Budżet Unii	 39	1.1.3. Podstawy prawne budżetu Unii	 42	1.1.4. Etapy funkcjonowania budżetu Unii	 44	1.1.4.1. Przyjmowanie budżetu Unii	 45	1.1.4.2. Wykonywanie budżetu Unii	 47	1.1.4.3. Kontrola wykonania budżetu Unii	 50	1.1.5. Struktura budżetu Unii	 53	1.1.5.1. Dochody budżetu Unii	 53	1.1.5.2. Wydatki budżetu Unii 	 56	1.2. Ewolucja podstaw prawnych ochrony interesów finansowych Unii	 57	1.2.1. Projekt Traktatu z 1976 r. (lata 1956-1991)  	 57	1.2.2. Traktat o Unii Europejskiej (lata 1992-1996)  	 65	1.2.2.1. Przepisy art. 209 lit. a TWE	 65	1.2.2.2. Przepisy Tytułu VI TUE "Postanowienia o współpracy w dziedzinie wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnętrznych" 	  66	1.2.2.3. Rozporządzenia o ochronie interesów finansowych Wspólnot Europejskich	 69	1.2.2.4. Projekt Corpus Iuris	 70	1.2.3. Traktat z Amsterdamu (lata 1997-2000)  	 74	1.2.3.1. Przepisy art. 280 TWE	 74	1.2.3.2. Przepisy Tytułu VI TUE "Współpraca policyjna i sądowa w sprawach karnych"	 76	1.2.3.3. Rozporządzenia o Europejskim Urzędzie ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)   	 79	1.2.3.4. Projekt dyrektywy o karnoprawnej ochronie interesów finansowych Wspólnoty	 82	1.2.4. Traktat z Nicei (lata 2001-2003)  	 83	1.2.5. Projekt Traktatu ustanawiającego Konstytucję dla Europy (lata 2004-2006)  	 85	1.2.6. Projekt Traktatu z Lizbony (2007)  	 87
Rozdział 2	Podstawy prawne funkcjonowania polityki spójności	 91
2.1. Charakterystyka polityki spójności	 91	2.2. Ewolucja polityki spójności	 95	2.3. Podstawy prawne polityki spójności	 106	2.4. Instytucjonalne aspekty polityki spójności	 109	2.5. Polityka spójności UE w latach 2007-2013	 112	2.5.1. Zasady pomocy	 112	2.5.1.1. Zasada podziału zarządzania	 113	2.5.1.2. Pozostałe zasady pomocy	 115	2.5.2. Finansowanie polityki spójności	 120	2.5.3. Cykl wdrażania polityki spójności	 124	2.5.3.1. Programowanie	 125	2.5.3.2. Zarządzanie i kontrola	 129	2.6. Oceny wdrażania polityki spójności	 133
Rozdział 3	Czyny naruszające interesy finansowe Unii	 138
3.1. Nieprawidłowość	 138	3.2. Przestępstwa naruszające interesy finansowe Unii	 145	3.2.1. Nadużycie finansowe	 145	3.2.2. Korupcja urzędnicza	 149	3.2.3. Pranie pieniędzy pochodzących z nadużycia finansowego oraz z korupcji urzędniczej	 153	3.2.4. Przepisy wspólne	 156	3.3. Nieprawidłowość a przestępstwa naruszające interesy finansowe Unii	 159
Rozdział 4	Obowiązki państw członkowskich w zakresie ochrony interesów finansowych Unii w dziedzinie polityki spójności	 161
4.1. Obowiązki państw członkowskich podejmowane w celu zapewnienia prawidłowego wydatkowania środków finansowych EFRR, EFS i FS 	 161	4.1.1. Ustanowienie i funkcjonowanie systemu zarządzania i kontroli	 162	4.1.2. Postępowanie z nieprawidłowościami	 165	4.1.2.1. Kontrole zarządcze	 166	4.1.2.2. Poświadczenie deklaracji wydatków i wniosku o płatność	 167	4.1.2.3. Audyty systemu zarządzania i kontroli oraz audyty operacji	 169	4.2. Obowiązki państw członkowskich podejmowane w związku z nieprawidłowym wydatkowaniem środków finansowych EFRR, EFS i FS 	 177	4.2.1. Odzyskiwanie wydatkowanych nieprawidłowo środków finansowych EFRR, EFS i FS oraz nakładanie kar	 177	4.2.1.1. Sankcje za naruszenie prawa Unii	 177	4.2.1.2. Środki i kary administracyjne	 183	4.2.1.2.1. Środki administracyjne	 184	4.2.1.2.2. Kary administracyjne	 193	4.2.1.3. Wymogi związane ze stosowaniem środków administracyjnych i kar administracyjnych	 198	4.2.1.3.1. Wymogi wynikające z przepisów unijnych	 199	4.2.1.3.2. Wymogi wynikające z orzecznictwa Trybunału	 208	4.2.2. Raportowanie o nieprawidłowościach	 216	4.2.3. Korekty finansowe nakładane przez państwa członkowskie	 221
Rozdział 5	Obowiązki instytucji Unii w zakresie ochrony interesów finansowych Unii w dziedzinie polityki spójności	 224
5.1. Obowiązki Komisji	 224	5.1.1. Działania kontrolne podejmowane w celu zapewnienia prawidłowego wydatkowania środków finansowych EFRR, EFS i FS	 225	5.1.1.1. Dochodzenia administracyjne Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć (OLAF)  	 225	5.1.1.2. Audyty prowadzone przez dyrekcje generalne Komisji	 237	5.1.2. Działania podejmowane w związku z nieprawidłowym wydatkowaniem środków finansowych EFRR, EFS i FS	 239	5.1.2.1. Wstrzymanie biegu terminu płatności okresowej	 240	5.1.2.2. Zawieszenie płatności okresowej	 243	5.1.2.3. Korekty finansowe	 245	5.1.2.3.1. Proceduralne aspekty nakładania korekt finansowych	 257	5.1.2.3.2. Korekty finansowe w orzecznictwie Trybunału	 259	5.1.2.4. Automatyczne anulowanie zobowiązania budżetowego	 280	5.2. Działania Trybunału Obrachunkowego	 283	5.2.1. Funkcjonowanie Trybunału Obrachunkowego	 283	5.2.2. Poświadczenia wiarygodności rachunków oraz prawidłowości i legalności transakcji leżących u ich podstaw	 285		Rozdział 6	Karnoprawne obowiązki ochrony interesów finansowych Unii	 291
6.1. Konwencja PIF i protokoły	 291	6.1.1. Wdrożenie Konwencji PIF i protokołów	 296	6.1.2. Zapewnienie przestrzegania Konwencji PIF i protokołów	 297	6.1.2.1. Sądowa kontrola przestrzegania Konwencji PIF i protokołów	 299	6.1.2.2. Analiza wyników dostosowania krajowego prawa karnego do wymogów Konwencji PIF i protokołów	 305	6.2. Zapewnienie przestrzegania prawa unijnego za pośrednictwem przepisów karnych państw członkowskich	 308	6.2.1. Wpływ prawa unijnego na krajowe prawo karne	 310	6.2.2. Kompetencja Unii do przyjmowania przepisów karnych	 318
Podsumowanie	 332
Instrumenty ochrony interesów finansowych Unii, stosowane ex ante i ex post	 334	Instrumenty stosowane ex ante	 336	Instrumenty stosowane ex post	 341	Skutki regulowania ochrony interesów finansowych	Unii w reżimie pierwszo- i trzeciofilarowym Unii	 346
Spis źródeł 	 352
Akty prawne	 352	Orzecznictwo sądów unijnych	 358	Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości	Unii Europejskiej	 358	Orzecznictwo Sądu	 367	Opinie rzeczników generalnych	 369
Komunikaty Komisji	 370
Inne dokumenty	 374
Bibliografia	 377
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: Unia Europejska monografia

Inni Klienci oglądali również

125,16 zł
149,00 zł

Piramidy finansowe a bezpieczeństwo rynków

Zjawisko piramid finansowych, wciąż obecne w naszej rzeczywistości, zaliczane jest do sfery tzw. czarnych finansów, czyli tej, która wymyka się regulacjom prawnym, mimo ponawianych przez ustawodawców prób przeciwdziałaniu ty...
30,96 zł
36,00 zł

Organizacje non profit w nowej polityce społecznej w Polsce na tle europejskim

Książka stanowi podsumowanie wyników kilkuletnich badań własnych na temat funkcji organizacji trzeciego sektora w systemach społecznych w Polsce na tle wybranych państw Unii Europejskiej. Zasadniczym celem publikacji jest analiza przekształceń s...
25,20 zł
28,00 zł

Dlaczego gospodarka światowa potrzebuje krachu finansowego

Przenikliwa i kompleksowa krytyka finansowej ortodoksji, z której wywodzi się wiele mitów współczesnej ekonomii. Zbiór esejów znanego brytyjskiego akademika ekonomicznego, dowodzących, iż kryzysy są niezbędne dla funk...
30,10 zł
35,00 zł

Unia Europejska i wybrane państwa świata wobec kryzysu migracyjnego

Publikacja dotyczy bardzo istotnego wycinka szerokiego obszaru badawczego, jakim jest problematyka migracji. Ze względu na nowość omawianego, tytu- łowego zjawiska kryzysu migracyjnego i jego wagę występuje duży deficyt naukowych opracowań holistycznie...
12,74 zł
16,99 zł

Polityka przestrzenna obszarów wiejskich – w kierunku wielofunkcyjnego rozwoju

Przestrzeń jako dobro ograniczone powinna być kształtowana w odpowiedni sposób przez władze lokalne. Kluczowe znaczenie w zarządzaniu przestrzenią ma prowadzona polityka przestrzenna, która dzięki swoim instrumentom możliwe jest osiąganie...
76,50 zł
85,00 zł

Bezrobocie i polityka zatrudnienia

Publikacja stanowi wieloaspektowe i nowatorskie ujecie prawnej problematyki bezrobocia oraz polityki zatrudnienia, nawiązujące do dorobku wybitnego znawcy tej tematyki, Profesora Wacława Szuberta.Autorzy traktu...
69,42 zł
89,00 zł

Sprawozdawczość w zakresie operacji finansowych

"W publikacji przedstawiono nowe zasady sporządzania sprawozdań, które zostały wprowadzone rozporządzeniem Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z 17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów...
108,36 zł
129,00 zł

Instrumentalizacja prawa konkurencji Unii Europejskiej w obliczu konsolidacji sektora transportu lotniczego

Przedmiotem badań w niniejszej monografii jest kwestia instrumentalizacji prawa konkurencji UE w sektorze transportu lotniczego. Publikacja w sposób przejrzysty prezentuje zagadnienia związane z tematyką konsolidacji transportu lotniczego &ndash...
21,46 zł
24,95 zł

Wpływ polityki gospodarczej Sankt-Petersburga na rozwój górnictwa węgla kamiennego w Zagłębiu Dąbrow

To pierwsza w polskiej historiografii gospodarczej monografia ukazująca wpływ polityki gospodarczej Sankt-Petersburga na rozwój – strategicznego dla całej gospodarki Królestwa Polskiego – górnictwa węgla kamiennego z Za...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!