Oficjalny podręcznik ScratchJr
Zabawa z programowaniem!
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry.
Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały. Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
Każde zadanie zawiera:
- wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić,
- sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką,
- wskazówki dla dorosłych i nauczycieli,
- kreatywne wyzwania do dalszej nauki.
Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!
Zrób fajne rzeczy: zaprogramuj małą potańcówkę, utwórz farmę starego MacDonalda, zrób grę „Unikaj kotów”!
Patroni medialni:
Mitchel Resnick
Jest twórcą Scratch, niezwykle popularnego języka programowania stosowanego w tysiącach szkół i domów na całym świecie, z udziałem blisko 4 milionów użytkowników. Kieruje
Grupą Kształcenia Ustawicznego w MIT Media Lab i otrzymał nagrodę
McGraw Prize of Education w 2011 za twórcze technologie uczenia się.
Marina Umaschi-Bers
Jest profesorem w Departamencie Studiów nad Dziećmi i Rozwoju Dziecka Eliot-Pearson oraz adiunktem w dziale informatyki na
Uniwersytecie Tufts. Kieruje zespołem gdzie studiuje innowacyjne sposoby promowania pozytywnego rozwoju dzieciństwa poprzez nowe technologie uczenia się. Jest również twórcą
KIBO, platformy robotyki dla dzieci od 4 do 7, która pozwala młodym konstruktorom nauczyć się umiejętności programowania i inżynierii bez ekranów.