On-line/Off-line. Between Text and Experience Writting as a Lifestyle
In times of rapid technological change, enthusiasts of the new often subscribe to the theory of “supersession,” the idea that newer technologies supersede or vanquish older ones. But as scholar of information Paul Duguid has observed, reality is mare interesting and complicated than that. In the 1950s, for instance, when television was becoming popular, there were widespread predictions of radio’s imminent demise. Yet here it is 2015 and radio is not only very much a live but has thrown off vibrant digital doppelgängers of itself, in the form of internet radio stations and podcasts. So it goes for all of human culture: There is really no predicting where it will go next. As the articles in this collection make clear, this is especially true of writing in our time, when old and new, on-line and off-line, are mixing, mashing up and recombining so prolifically, no single theory could ever explain it all, let alone foretell its evolution. So it’s fitting that what we have in this volume is not a collection of definitive, supersession-like answers, but a multiplicity of fascinating questions explored in depth. Are microblogs a new literary genre? What happens when Japanese haiku leap across cultures? Is writing inherently an act of individuality, as we tend to believe, or is that idea just “a fruit of modernity”? Such questions will swirl around us for decades to come, and to make our way forward we will need intellectual roadmaps with the wide-ranging curiosity, et al.
- Kategorie:
- Redakcja: Jarosław Płuciennik, Michał Wróblewski, Peter Gärdenfors, William Powers
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-7969-822-6
- ISBN druku: 978-83-7969-821-9
- Liczba stron: 403
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Editors’ Introduction 8 ON-LINE/ OFF-LINE 18 Ewa Szczęsna: Literate Existence in the Digital Space. Contemporary Traces of Identity 20 Marta Rakoczy: Text, Writing, School in Anthropological Perspective 36 Lidia Gąsowska: The Practice of Writing Fan Fiction: A Fan Fiction Writer’s Tutorial 50 Agnieszka Oberc: I Write. You Write. They Write. The Literary Works of Fandom as a Factor in Integrating the Community 64 Karolina Sidowska: Approaches Towards Shame in Contemporary Polish Literature 76 Bartosz Kałużny: People You May Know: Homosexual Men’s Identity in the Time of Social Networking Services. 90 Dobrawa Lisak-Gębala: Contemporary Polish Essays: In Search of the Aura of Paintings and Photographs 116 Irena Chawrilska: The Hybrid Work of Art as Experience 134 Agnieszka Karpowicz: Reincarnations of the Word: Media, Genres, Practices 152 LITERATURE AND CONVERGENCE 168 Ewa Szczęsna: Poetics in the Age of Convergence 170 Maciej Maryl: Convergence and Communication: Genre Analysis of the websites of Polish Writers 190 Katarzyna Sitkowska: Towards a Generic Analysis of the Microblog (Based on a Study of Twitter) 210 Irena Chawrilska: How Does the Hybrid Work of Art Exist? 238 Irena Górska: Liberature in Relation to the Reconfiguration of Aisthesis 256 Magdalena Lachman: Literature in/of the City – Introductory Comments 272 Natalia Lemann: Literary Studies, History and Popular Culture – the Spaces of Convergence. Introduction 294 Katarzyna Gutkowska-Ociepa: Afterpop: the Almost Perfect Convergence 322 Beata Śniecikowska: Transcultural Convergence? Polish Poets and Artists and the Oriental Verbo-visuality 340 Bogusława Bodzioch-Bryła: From an E-narrative Poem towards an Interactive Work of Art Media Convergence Illustrated with DOWN by Zenon Fajfer and The Surprising Spiral by Ken Feingold 372 Bibliographical notes 402