OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część III
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie. Dzięki niej czytelnik dowie się również, jak:
• oprogramować wihajstry realizujące graficzny interfejs użytkownika,
• napisać szader obliczeniowy realizujący zagęszczanie siatek,
• narysować zagęszczoną siatkę,
• odkształcać siatkę za pomocą łańcucha kinematycznego i szadera obliczeniowego,
• za pomocą graficznego interfejsu użytkownika umożliwić tworzenie animacji metodą klatek kluczowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20864-6
- ISBN druku: 978-83-01-20864-6
- Liczba stron: 254
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
26. Graficzny interfejs użytkownika w XWindow 531 26.1. Struktury danych i procedury podstawowe 532 26.2. Procedury przekazujące komunikaty 537 26.3. Kodowanie kolorów w systemie XWindow 542 26.4. Przykłady wihajstrów 544 27. Zagęszczanie siatek 551 27.1. Definicja i warunki poprawności siatki 551 27.2. Reprezentacja siatki w pamięci RAM CPU 553 27.3. Reprezentacja siatki w pamięci GPU 554 27.4. Podwajanie i uśrednianie siatki 559 27.5. Obliczanie sum prefiksowych 561 27.6. Zmienne szadera zagęszczania siatek 565 27.7. Implementacja podwajania 568 27.8. Implementacja uśredniania 583 27.9. Procedura zagęszczania siatki 592 27.10. Przygotowanie i likwidacja programu zagęszczania siatek 593 27.11. Ćwiczenia 594 28. Trzecia aplikacja 595 28.1. Model dłoni 595 28.2. Rysowanie siatki 596 28.3. Okna trzeciej aplikacji 604 28.4. Obsługa przekształceń 617 28.5. Wyświetlane obiekty 619 28.6. Ćwiczenia 621 29. Aplikacja trzecia A 623 29.1. Obliczanie wektorów normalnych 623 29.2. Rysowanie siatki 629 29.3. Zmiany w aplikacji 634 29.4. Ćwiczenia 636 30. Aplikacja trzecia B 637 30.1. Łańcuch kinematyczny 637 30.2. Rysowanie sceny 646 30.3. Interfejs użytkownika 646 30.4. Pozostałe zmiany w aplikacji 648 30.5. Ćwiczenia 650 31. Aplikacja trzecia C 651 31.1. Łańcuch kinematyczny 651 31.2. Szadery i procedury rysowania sceny 660 31.3. Pozostałe zmiany w aplikacji 669 31.4. Ćwiczenia 670 31.5. Uzupełnienia 671 32. Aplikacja trzecia D 673 32.1. Działanie interfejsu użytkownika 673 32.2. Wihajster osi czasu 675 32.3. Procedury obsługi animacji 685 32.4. Menu trzeciego podokna 694 32.5. Pozostałe zmiany w aplikacji 698 32.6. *Ćwiczenia 698 A. Jeszcze trochę algebry z geometrią 699 A.1. Załamanie światła 699 A.2. Konstrukcja obrotu do ustalonego położenia 700 A.3. Rozkładanie przekształceń anicznych 702 A.4. Kwaterniony i obroty 706 B. Krzywe i powierzchnie B-sklejane 717 B.1. Określenie funkcji, krzywych i płatów B-sklejanych 717 B.2. Algorytmy de Boora 719 B.3. B-sklejane krzywe interpolacyjne 725 B.4. Sklejane krzywe kwaternionowe 731 C. Światło, kolory, barwy i ich współrzędne 735 C.1. Radiometria i fotometria 735 C.2. Widzenie trójbarwne 740 C.3. Diagram CIE 742 C.4. Układy współrzędnych RGB 745 C.5. Układy z luminancją i chrominancją 747 C.6. Układy z subtraktywnym mieszaniem barw 748 C.7. Układy HSV i HSL 749 D. Dżojstik w aplikacjach XWindow 751 D.1. Aktywne sprawdzanie 751 D.2. Komunikacja za pośrednictwem systemu XWindow 756 E. Rzutowanie nieliniowe 763 E.1. Panorama punktowa 763 E.2. Panorama linearna 765 E.3. Rzutowanie na sferę 766 E.4. Rozdrabnianie w rzutowaniu nieliniowym 767 F. Słowniki 775 F.1. Słownik TLS-ów i CzLS-ów 775 F.2. Słownik wyrazów wieloznacznych 779 Skorowidz 783