MENU

Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Autor: Ewa Masłyk-Musiał

  • Wydawca: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 32,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 22,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

27,52
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta

W opracowaniu przedstawiono koncepcję procesowego podejścia do zmian, a w szczególności problemy związane z teorią i praktyką rozwoju organizacyjnego, w skrócie O.D. Opisano też zagadnienia generowania zmian przez organizację – planowanie, koordynację, kontrolę oraz adaptację do zmian w organizacji. Przedstawiono rolę i zadania konsultantów zmian, diagnostyczne praktyki oraz strategię i techniki interwencyjne. Opracowanie kończy wskazanie przyszłości koncepcji O.D.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp | 9
Rozdział I. Generowanie zmian przez organizacje | 11
1.1. Destabilizująca rola organizacji – organizacja w ruchu | 11
1.2. Istota planowych zmian a wysiłek i ryzyko zmieniania | 16
1.3. Koordynacja i kontrola zmian | 26
1.4. Adaptacja do zmian – kontrakt psychologiczny | 37
1.5. Przykłady | 42
1.5.1. Zmiany w firmie Euroservice Sp. z o.o. | 42
1.5.2. Fuzja przedsiębiorstw Servisco I DHL | 44
Rozdział II. Procesowe podejście do zmian – koncepcja rozwoju organizacyjnego OD | 
49
2.1. Od podejścia produkcyjnego do procesowego w konsultingu | 49
2.2. Szkoła procesowego zmieniania | 50
2.3. Ewolucja koncepcji rozwoju organizacyjnego | 57
2.4. Pojęcia, założenia, wartości koncepcji rozwoju organizacyjnego | 64
2.5. Modele zmian w rozwoju organizacyjnym | 69
2.5.1. Fazowy model zmian Lewina-Scheina | 71
2.5.2. Model wyrównywania władzy Greinera | 76
2.5.3. Zintegrowany model zmian Berger | 81
2.5.4. Model „wielkiej trójki” Kanter | 83
2.5.5. Intersystemowy model zmian China | 86
2.6. Doświadczenia konsultantów OD | 88
2.7. Ćwiczenie: Kwestionariusz samooceny wiedzy o koncepcji OD | 89
Rozdział III. Konsultant procesu – role, zadania, kompetencje | 94
3.1. Role konsultantów zmian | 94
3.2. Cele i zadania konsultanta | 101
3.3. Kompetencje i style pracy konsultanta zmian | 103
3.4. Modele pracy konsultanta | 107
3.4.1. Metafora „góry lodowej” | 107
3.4.2. Zintegrowany model systemu zmian | 108
3.4.3. Model badania wdziałaniu (BwD) | 111
3.5. Proces interwencyjny – relacje z klientami | 113
3.6. Praktyka skutecznego zmieniania | 117
3.7. Ocenianie skuteczności zmian | 120
3.8. Ćwiczenie: Style pracy konsultanta – podejście konsultanta do klienta | 122
Rozdział IV. Diagnostyczne praktyki w OD |128
4.1. Pojęcie diagnozy i diagnozowania | 128
4.2. Zbieranie i analiza danych | 130
4.3. Modele diagnostyczne | 133
4.4. Przykłady | 144
4.4.1. Proces zmieniania w banku B | 144
4.4.2. Etapy procesu zmieniania w PUHiT | 148
4.4.3. Zmiany w Siemens Sp. z o.o. | 149
4.5. Ćwiczenie: Wzór audytu zmian organizacyjnych | 151
Rozdział V. Strategie i techniki interwencyjne | 153
5.1. Proces interwencyjny | 153
5.2. Miejsce komunikowania się w fazie interwencji | 154
5.3. Strategie i techniki interwencyjne | 155
5.4. Kostka rozwoju organizacyjnego | 163
5.5. Przykład –  Interwencje w firmie K-CRAK | 165
Rozdział VI. Przełamywanie oporów wobec zmian | 168
6.1. Niepewność w zmianach a zachowania uczestników procesu zmieniania | 168
6.2. Bariery zmian | 170
6.3. Cykl życia oporów wobec zmian | 173
6.4. Strategia radzenia sobie z oporami | 175
6.5. Wzorcowa funkcja lidera w zmianach | 182
6.6. Przykłady | 191
6.6.1. Opory wobec zmian w Banku PKO BP S.A. | 191
6.6.2. FUNKCJA LIDERÓW ZMIAN w DEC | 192
Rozdział VII. Budowanie kultury zmian | 195
7.1. Rola kultury organizacyjnej | 195
7.2. Diagnozowanie typów kultury organizacyjnej | 198
7.3. Identyfikowanie i likwidacja luki kulturowej | 205
7.4. Przykład – Problemy w zmianach firmy GASPOL | 211
7.5. Ćwiczenie: Diagnoza typu kultury i luki kulturowej | 213
Rozdział VIII. Interwencje zorientowane na zachowania jednostkowe i
Interpersonalne | 220
8.1. Delegowanie uprawnień – empowerment | 220
8.2. Planowanie karier | 221
8.3. Kierowanie stresem | 224
8.4. Powstawanie i rozwój grupy | 225
8.5. Szkolenie laboratoryjne | 228
8.6. Coaching | 234
8.7. Ćwiczenie: Zadowolenie pracowników a uczestnictwo w zmianach | 236
Rozdział IX. Interwencje zorientowane zespołowo | 239
9.1. Podejście zespołowe | 239
9.2. Sondaż oparty na informacji zwrotnej | 239
9.3. Technika budowania zespołów | 240
9.4. Spotkanie konfrontacyjne | 248
9.5. Zespoły wysokiej efektywności – HIT | 250
9.6. Negocjowanie ról | 254
9.7. Analiza ról | 255
9.8. Budowanie zespołów międzygrupowych | 256
9.9. Przykład – Saga Food Corporation – budowanie zespołu | 259
9.10. Ćwiczenie: Tworzenie koalicji na rzecz zmian | 261
Rozdział X. Interwencje techniczno – strukturalne i systemowe | 264
10.1. Interwencje techniczno-strukturalne. Model I-D | 264
10.2. Techniki systemowe | 270
10.2.1. Siatka rozwoju organizacyjnego | 271
10.2.2. Model systemu otwartego planowania | 274
10.2.3. Zespoły sieciowe | 276
10.2.4. Ustalanie celów jako systemowa interwencja OD | 280
10.3. Procesy ciągłego doskonalenia. OD a TQM | 283
10.4. Ćwiczenie: Przygotowanie planu operacyjnego zmian | 284
Rozdział XI. Globalny wymiar i przyszłość koncepcji OD | 287
11.1. Integracja edukacyjna – wzajemne uczenie się | 287
11.2. Marketingowy aspekt współpracy z klientem | 288
11.3. Monitorowanie i ocenianie zmian | 289
11.4. Trendy w OD i przyszłość koncepcji | 290
Bibliografia | 293
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

15,52 zł
19,90 zł

Rozrachunki i rozliczenia po zmianach

Od 1 stycznia 2018 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych...
21,60 zł
24,00 zł

Strategie komunikacyjne współczesnych organizacji

Celem niniejszej monografii będzie analiza wielowymiarowości zjawiska konwergencji mediów i jego konsekwencji w odniesieniu do sfery komunikacji marketingowej i public relations współczesnych organizacji. Analiza ta w szczególności...
37,24 zł
49,00 zł

Kluczowe dla pracodawców zmiany na 2024 rok z praktycznym omówieniem

Z publikacji dowiesz się m.in.:• na co zwrócić uwagę wdrażając nowe wymogi BHP w zakresie dostosowania stanowisk pracy przy monitorach ekranowych,• jakie obowiązują reguły refundacji kosztu zakupu okularów lub soczew...
18,54 zł
20,60 zł

Uzdrawiające zmiany Cztery proste kroki do lepszego życia

Uzdrawiające zmiany to książka napisana przez uznanego specjalistę, który dzieli się z czytelnikiem doświadczeniem zgromadzonym w trakcie wieloletniej pracy jako terapeuty. Posługując się przykładami swoich pacjentów i ich drogi do wyzdro...
75,60 zł
84,00 zł

Prawo do dobrego samorządu w perspektywie konstytucyjno-instytucjonalnej

W publikacji omówiono m.in. takie zagadnienia, jak: • konstytucyjna zasada sprawiedliwości społecznej i jej urzeczywistnianie przez samorząd terytorialny, • dobry samorząd terytorialny w świetle standardów międzynarodowych, &bu...
167,16 zł
199,00 zł

Globalne zarządzanie zasobami ropy i gazu w perspektywie prawnomiędzynarodowej

Recenzowana praca stanowi bardzo wartościowe studium z zakresu szeroko rozumianej problematyki międzynarodowego prawa publicznego w kontekście skomplikowanych kwestii wiążących się z jednej strony z regulacją prawną zarządzania zasobami ropy naftowej i...
20,64 zł
24,00 zł

Przedsiębiorczość i obywatelskość w perspektywie katolickiej nauki społecznej

Autorzy 17 opracowań znajdujących się w tej pozycji starają się przybliżyć różne zagadnienia związane ze współczesnymi dylematami przedsiębiorcy, dylematami na rynku pracy, czy poszukiwaniami osób angażujących się w życie społeczne...
15,52 zł
19,90 zł

Zmiany 2023. Podatki,prawo pracy i ZUS-zestawienie tabelaryczne

"W 2023 r. wchodzi w życie wiele zmian w ustawach podatkowych. Zgodnie z ustawą z 7 października 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2022 r. poz. 2180), podatnicy nie z...
29,40 zł
42,00 zł

Organizacja prawna administracji publicznej

Niniejsza publikacja zawiera pogłębioną analizę teoretyczną organizacji prawnej administracji publicznej. Jej autorzy nie tylko prezentują rozwiązania normatywne, ale dokonują także ich głębokiej analizy, czyniąc przy tym słuszne uwagi krytyczne. Ujęci...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!