Paradoksy w zarządzaniu strategicznym. Podejście ewolucyjno-behawioralne
Paradoks stał się symbolem początku XXI wieku. Paradoksy pojawiły się już nie tylko w wypowiedziach polityków i menedżerów, a także badaczy z różnych dyscyplin naukowych, a szczególnie nauk społecznych. Coraz większa złożoność otaczającego nas świata wynikająca z postępu technologicznego i rosnącej liczby ludności intensyfikuje zapotrzebowanie na koncepcję paradoksu w teorii i praktyce. Książka przedstawia podstawowe paradoksy, przed którymi stoją menedżerowie zarządzający współczesnymi przedsiębiorstwami. Dotyczą one zarówno przywództwa, jak i horyzontu czasowego, a także sposobów rozwoju. Część teoretyczna jest zilustrowana przypadkami współczesnych korporacji.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8211-108-8
- ISBN druku: 978-83-8211-107-1
- Liczba stron: 217
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 1. ZARYS TEORII PARADOKSU 1.1. Definicja paradoksu 1.2. Tło historyczne 1.3. Paradoksy w ekonomii i zarządzaniu 1.4. Paradoks a dualizm, dylemat i dialektyka 1.5. Paradoks jako metateoretyczna perspektywa badawcza 1.6. Podsumowanie 2. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE JAKO WIELOWYMIAROWA PRZESTRZEŃ PARADOKSÓW 2.1. Pozycja zarządzania strategicznego 2.2. Znaczenie paradoksów w zarządzaniu strategicznym 2.3. Wielowymiarowa przestrzeń paradoksów strategicznych 2.4. Taksonomia paradoksów w przedsiębiorstwie 2.5. Analiza bibliometryczna cytowalności słowa paradox 2.6. Podsumowanie 3. PODEJŚCIE EWOLUCYJNO-BEHAWIORALNE 3.1. Ekonomia ewolucyjna 3.2. Ekonomia behawioralna 3.3. Synteza ekonomii ewolucyjnej i ekonomii behawioralnej 3.4. Ekonosfera jako złożony system adaptacyjny 3.5. Dylemat myśliwego. Czy ewolucja prowadzi do optymalizacji? 3.6. Wykorzystanie osiągnięć neuronauki 3.7. Znaczenie przypadku i rola jednostki 3.8. Podsumowanie 4. PARADOKSY PRZYWÓDZTWA 4.1. Ewolucja znaczenia przywództwa 4.2. Cechy emocjonalne i skłonności poznawcze CEO 4.3. Paradoksalne przywództwo 4.4. Podsumowanie 5. PARADOKSY CZASU I CELU 5.1. Podstawy ewolucyjno-behawioralne 5.2. Ambidexterity, czyli oburęczność 5.3. Kapitalizm akcjonariuszy a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw 5.4. Kapitalizm wspólnej wartości a niegodne zachowania korporacji 5.5. Dyskusje wokół społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa 5.6. Podsumowanie 6. KOOPETYCJA JAKO PRZYKŁAD PARADOKSU ROZWOJU 6.1. Geneza i istota koopetycji 6.2. Teoretyczne podstawy koopetycji 6.3. Taksonomia koopetycji 6.4. Rodzaje napięć w koopetycji 6.5. Zarządzanie napięciami koopetycyjnymi 6.6. Podsumowanie ZAKOŃCZENIE ANEKS. Ewolucyjne skłonności poznawcze BIBLIOGRAFIA INDEKS RZECZOWY INDEKS PRZEDSIĘBIORSTW I ORGANIZACJI SPIS TABEL SPIS RYSUNKÓW PARADOXES IN STRATEGIC MANAGEMENT. EVOLUTIONARY-BEHAVIORAL APPROACH (Summary)